Razer Kraken 7.1 Review

DanielWillems 27 augustus 2014, laatste update op 24 januari 2015, 1.041 views

Razer Kraken 7.1

Naar mijn mening de beste prijs kwaliteit/verhouding headset van Razer!

Pluspunten

• Stevig
  • Microfoon
  • 7.1 surround sound (goede)
  • Comfortabel (kan hem voor meer als 5 uur op hebben)
  • Synapse 2.0 enabled
  • Stevige draad
  • Goede bass
  • Goede geluidsweergave (ben geen geluidspro)
  • Zachte padding bij de oren
  • Inklapbaar

Minpunten

• Draad hoor je in linkeroor schelp
  • Geen padding op hoofdband
  • USB (had graag een jack ofz gezien)
  • Voor brildragers niet altijd even comfortabel

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
-----------------REVIEW RAZER KRAKEN 7.1-----------------

Waar ga ik het over hebben in deze review?

1. Verpakking
2. Comfort
3. Kwaliteit
4. Geluid / microfoon
5. Voordelen en nadelen
6. Eindoordeel

Er zullen nog foto's volgen

----------------- 1. VERPAKKING -----------------

De verpakking van de Razer Kraken 7.1 is heel mooi.
Je krijgt de doos binnen en een vouw cover op de voorkant en als je die cover omslaat zie je hoe de Razer Kraken 7.1 er echt uitziet.
De verpakking is zoals we van razer gewent zijn heel mooi en het showt hun producten echt van de beste kant!
Er staat op alle vlakken van de verpakking informatie over de headset zelf,
Over de virtuele microfoon en de surround sound.
De verpakking is zeer stevig, hij zal zeker een paar stevige stoten overleven.
Dus de verpakking is mooi en stevig en de headset wordt er dus goed in gepresenteerd.

Een goede eerste indruk is dus al gemaakt!

----------------- 2. COMFORT -----------------

Veel koptelefoons en gaming headsets zijn niet altijd even comfortabel.
De ene is een on ear headset (ik ben geen fan van on ear) en de andere is wel en over ear maar daar is de padding bij de oren te hard of de punt van mijn oor wordt klem gedrukt ofzo.
Dat is bij deze headset helemaal niet zo!
Hij is zeer comfortabel, ik kan hem makkelijk 5+ uur op hebben,
daarna worden mijn oren wel een beetje warm en dan moeten ze een beetje lucht hebben maar bij jij / u zou dat een andere ervaring kunnen zijn.
Zoals ik al zei, de padding is van leer en is lekker zacht en lekker dik.
Jammer genoeg zit er geen echte padding op de hoofdband,
hij is wel met stof bedekt maar dat geeft niet het zelfde effect als echte padding zoals bij de oorschelpen.

Dus het comfort zit zeker goed bij de headset.
Weer een plus punt om hem te kopen!

----------------- 3. KWALITEIT -----------------

De Razer Kraken 7.1 heeft nu al een paar goede punten om verdiend om hem te kopen, maar wat mij wel eens gebeurt dat ik hem ff ragequit en dat ik dan mijn headset van me hoofd gooi.
Daar zijn bij mij al een paar goedkope koptelefoons aan overleden.
deze heeft al 2 (!!!) hevige ragequits overleeft.
dat heeft nog geen enkele koptelefoon ooit bij mij overleeft.
(een tip leen nooit je headset aan me uit... ik maak ze waarschijnlijk kapot met ragen
Meestal als je foldable headsets hebt zijn ze niet zo stevig als je ze bij de hoofdband vast hebt,
maar dat is bij deze headset helemaal niet zo.

Verder heb je ook nog de kabel.
De kabel is braded en dus van zeer hoge kwaliteit.
ik heb nog geen problemen over de kabel kunnen ontdekken.

Dus de kwaliteit is zeer goed.
toch zijn er dingen die toch veel beter kunnen.

1. hij is over het overgrote deel uit plastic gemaakt,
het is wel sterk en stevig plastic

2. de verstel stukken zijn van plastic, ik had dit graag metaal gezien.

Dat was het eigenlijk wel weer voor de kwaliteit van de headset.

Voor mij heeft hij eigenlijk weer een punt verdient, maar voor jullie zou het kunnen zijn dat het plastic echt een heel groot nadeel is.
Maar het is toch zeer stevig.

Nog een punt binnen gedunkt!

----------------- 4. GELUID / MICROFOON -----------------

Dan komen we bij de geluid en microfoon kwaliteit.
We beginnen met de geluidskwaliteit.

----- GELUID -----

De geluids kwaliteit...
Ik waarschuw jullie! Ik ben zeker geen geluidskwaliteit expert.
Ik kan wel zeker zeggen, dat er veel bass aanwezig is en het is wel goede bass.
de verder zijn de mid's, de high's en de low's goed en in balans.
kortom de geluidskwaliteit is goed maar niet te vergelijken met een goede koptelefoon van de zelfde prijs range.
Dus overall de geluidskwaliteit is goed met een goede en stevige bass.

----- MICROFOON -----

De goede microfoon is de echte reden waarom ik de Kraken 7.1 heb gekocht.
Hij heeft een digitale microfoon.
Dit houdt in, je kan de microfoon "verbeteren" in Razer Synapse 2.0.
Je kan bijvoorbeeld ook de ambient noise reduction.
Dan gaat hij zo min mogelijk achtergrond geluid opnemen.
Ook kan je de mic sensitivity en het mic volume aanpassen.

Dankzij die aanpassingen kun je de microfoon heel erg naar je eigen smaak aanpassen.
Hij is van zich zelf al goed, maar hiermee kun je hem nog beter maken.

De microfoon is ook in de linker oorschelp te schuiven.
Dat vind ik wel fijn want dan heb je niet zo een microfoon langs je oorschelp staan en dat is ook wel mooi gedaan.

Dit is voor mij toch weer een puntje voor Razer.

----------------- 5. VOORDELEN EN NADELEN -----------------

Ook dit onderdeel ga ik opsplitsen natuurlijk in de voordelen en de nadelen van deze headset.
natuurlijk staan er ook voordelen en nadelen bij de review bovenaan maar ik wil er toch nog iets dieper op in gaan.
Voor wat meer verduidelijking.

----- VOORDELEN -----

Natuurlijk beginnen we met de voordelen.
Zoals vaak wordt gezegd kijk eerst naar de leuke dingen in het leven,
alleen gaan we nu niet kijken naar het leven maar naar de Razer Kraken 7.1 waar waarschijnlijk al achter bent gekomen als je al zo ver de review hebt gelezen. (dank je dat je de tijd neemt!)

Er staan al heel veel punten bij de pluspunten bovenaan.
12 in totaal, allemaal geweldige pluspunten die het zeker de moeite waard maken om hem te kopen tegenover die "miezerige" 4 minpunten, daarom wordt de pluspunten kolom ook veel langer.

Ik noem alleen de belangrijke punten waar ik het nog niet eerder over had in de review.

1. De surround sound! dit is een goeie, dit is voornamelijk de reden waarom mensen deze headset kopen. (de reden kan ook zijn omdat iemand een Razer fanboy is als mij...)
En ik moet zeggen de ss is zeer goed zelfs. ik heb het zelf vergeleken met de logitech g430, en vergeleken met de ss van de Razer was de g430 echt een slap aftreksel zeg maar.

Je zult er echt een groot voordeel aan hebben in game, bijvoorbeeld als je gaat snipen in een gebouw dan hoor je echt van waar iemand komt.

2. De draad. Dit lijkt misschien onbelangrijk maar dit is in praktijk zeer belangrijk. Het heeft geen zin om een headset te kopen van 90 euro en dat die dan na een paar weken al kabel breuk lijd omdat de kabel slecht is. De kabel van de Kraken is braded en dat is zeer handig want dan is ie ook zeer stevig en kan er eigenlijk geen kabelbreuk plaats vinden. Als het je toch lukt zou je alleen goedkope koptelefoons moeten kopen omdat je anders alle kapot maakt. Door dat de kabel braded is is hij ook haast niet in knoop te raken als je het niet zelf doet.

3. Hij is inklapbaar. Je kunt de oorschelpen naar binnenklappen. Dit is zeker handig als je regelmatig naar een LAN-party gaat is dit zeker weten handig. Alhoewel ik had er graag een draagdoosje of zakje erbij gezien.

Dit waren de pluspunten waar ik nog niks over had gezegd in dit deel van de review.
Nu gaan we over naar de nadelen.

----- NADELEN -----

Oke, we hebben al een groot deel van de review achter de rug.
Probs voor je als je hem tot hier al hebt gelezen en hem door gaat lezen.

De nadelen zijn!

1. Je hoort de draad in je linker oorschelp. Het is zeker niet hard maar je kan het ook niet zacht noemen zeg maar. Als de draad langs mijn kleuren gaat hoor je dat. Stel je bent in een heftig of leuk potje CoD of BF dan heb je er geen last van maar als je gwn muziek zit te luisteren of naar een filmpje zit te kijken kan het best wel irritant zijn.

2. USB. Ik had graag iets gezien dat ze wel de USB hielden maar dat ze een usb naar 3.5 mm jack erbij deden dat je ook op je tablet of smartphone van de headset en de microfoon kan gebruiken.
Dat moet je eigenlijk zeker doen als het je niet scheelt dat je met een huge headset in de trein stapt of op de fiets gaat.

3. Voor bril dragers met een bril die brillen hebben met lange "armen" kan hij niet lekker zitten dit heb ik zelf ook een tijdje ervaart maar ik ben naar de brillenwinkel gegaan en heb die armen laten inkorten.

----------------- 6. EINDCONCLUSIE -----------------

Dit is het laatste deel van de review... :'( maarja je hebt hem in iedergeval afgelezen! _/-\o_
Alvast bedankt voor het lezen van mijn review, maar we zijn nog niet klaar! we moeten nog de conclusie doen!
De conclusie is niet zo lang dradig als de rest van de review.
Deze headset, de Razer Kraken 7.1 is gewoon een goede headset.
Hij heeft super veel goede punten maar hij heeft ook slechte punten maar, denk nu niet: nee nu wil ik hem niet meer kopen!
Hij is het geld wat je er voor betaald waard. je krijgt een welbuild headset met een goede microfoon, goede surround sound en goede audiokwaliteit.
voor de 100 euro is hij het geld totaal waar.
Dat is alles wat ik er over kan zeggen.

----------------- EINDE -----------------

Hier zijn we dan... bij het einde :'( .

Ik ben jullie zeer dankbaar dat jullie mijn review hebben gelezen.
Als jullie nog vragen hebben laat het me weten via de reacties en als je daar toch bezig ben laat me dan ook alsjeblieft weten wat je er van vond.

Ik hoop dat ik jullie heb overtuigd en dat als jullie ge´ntreseerd zijn hem gaan kopen.

Laat in de reacties achter wat jullie er van vonden en of jullie de headset hierdoor hebben gekocht.

Heb jij ook een Razer Kraken 7.1?

Mij heb je overtuigd, ik ga echter wel voor de chroma voor de kleurtjes <3 met 50% korting vannacht om 3 uurt bestellen ole ole. Dankjewel van mij heb je een +2!
Oke, fijn dat ik je overtuigd heb! Je bent trouwens ook de eerste die reageerd, ik was deze reviee allang vergeten! Ik moet wel nog iets verandereb. Razer gebruikt in plaats van padding (hebben wel een beetje) een syteem in de hoofdband dat het gewicht van de headset verdeeld over je hoofd. Daarom is hett zo comfortabel.