Philips 220CW9FB Zwart Review

RRRobert 1 maart 2009, 1.330 views

Philips 220CW9FB Zwart

Pluspunten

• dvi-d aansluiting aanwezig.
  • beeldkwaliteit.
  • hoge verhouding prijs/kwaliteit.
  • fraai uiterlijk (subjectief gegeven).

Minpunten

• geen schermhoogteinstelling of portretmodus mogelijk.
  • bevestiging op de voet ietwat wiebelig.

Algemene beoordeling - Hele nette monitor om te zien, behoorlijke prestaties tegen een ronduit concurrerende prijs. Een prijs die overigens wel behoorlijk kan fluctueren, dus het loont om hiervoor tte shoppen.

Featureset - het enige dat m.i. echt ontbreekt is een hoogteinstelling. Portretmodus kan ook niet, maar daar heb ik zelf geen behoefte aan. Wat ik wel wilde hebben is een dvi-d aansluiting naast de d-sub, want dat is (vreemdgenoeg) nog geen standaardvoorziening in deze prijsklasse.

Kleurweergave / Contrast en helderheid / Ghosting - indrukwekkend, in vergelijking met andere LCD schermen waarmee ik tot op heden heb gewerkt. Helder zonder overbelicht te lijken en ook een goede contrastratio. Zonder de kleurinstellingen aan te passen er mee aan het werk gegaan -en dat bevalt goed. Ghosting effecten nauwelijks waarneembaar, of je moet er heel erg goed op gaan letten.

Pixeldefecten / Bouwkwaliteit en afwerking / Vormgeving - Tot nu toe geen luie of dode pixels waargenomen, maar in vergelijking met 3-4 jaar terug is dat bij bijna alle merken sterk afgenomen. Het scherm staat wel een tikkeltje wiebelig op de voet, wel is de monitor erg netjes en degelijk verpakt; de zwarte high-gloss behuizing is zeer secuur voorzien van beschermfolie. Ik vind een dergelijke zwarte high-gloss behuizing erg fraai, maar da's natuurlijk ieder voor zich.

Prijs - zeer hoge value for money, zeker in vergelijking met andere merken, die soms 40 tot 100 euro meer rekenen voor een scherm met vergelijkbare afmetingen en specificaties.

Heb jij ook een Philips 220CW9FB Zwart?