HP Pavilion dv5-1140ed (FU746EA) Review

Switch 1 maart 2009, 765 views

HP Pavilion dv5-1140ed (FU746EA)

Pluspunten

• Blu-ray schijf
  • HDMI
  • Snel

Minpunten

• Touchknoppen zijn slecht
  • HP software

Ik was op zoek naar een goede, compacte laptop met een blu-ray lezer en een HDMI-ppoort. En die heb ik gevonden in de vorm van de 1140ed. De laptop is precies zoals geadverteerden heeft geen moeite met 1080p (zeker niet als DXVA aanstaat). Ik kan zonder veel moeite blu-ray films kijken op externe monitoren via de HDMI uitgang en ik ben zeer tevreden over de laptop.

De laptop heeft een trackpad die je gelukkig kan uitschakelen want ik heb er steeds ruzie mee. Soms als je er met je vinger optikt zal hij het interpeteren als een muisklik, maar als je iets zachter of iets te hard drukt wordt het gewoon genegeerd en op een gegeven moment wordt dat extreem frustrerend. Ook de touchknoppen bovenaan zijn niet helemaal gebruiksvriendelijk, ze geven mooi licht enzo, maar als je erop drukt heb je geen feedback behalve op het scherm zelf, wat erg verwarrend werkt.

Maar de grootste ergernis was wel alle onzinnige software die HP standaard meelevert, teveel om op te noemen. Ik ben wel een uur zoet geweest om het allemaal te uninstallen. Bovendien heeft HP CPU-use op zowel batterij als netstroom op max. 50% gezet waardoor ik geen HD video kon afspelen zonder haperingen, ik heb me 2 dagen lang rot gezocht waaraan het probleem lag.

Heb jij ook een HP Pavilion dv5-1140ed (FU746EA)?

Dit is toch geen review? Dit is meer een (zeer kort) verkooppraatje. Meldt er wat meer bij, zoals b.v. gpu en cpu prestaties, hoe lang die op de batterij kan op zuinige modus, batterij op 100% stress en al dat soort dingen.
Misschien klinkt het een beetje bot, maar het is gewoon karig. :+

[Reactie gewijzigd door Sokkiejjj op 1 maart 2009 14:52]