Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech M100 (Zwart) Review

Diamundo 20 augustus 2014, laatste update op 20 augustus 2014, 295 views

Logitech M100 (Zwart)

Prima standaard muisje, twee knoppen + scrollwiel (wat ook als knop dient), en een kabel. Simpel als dat.

Pluspunten

• Betrouwbaar / Simpel design - geen moeilijke dingen / Robuust / Makkelijk mee te nemen

Minpunten

• Net te klein om volledig in m'n hand te passen / Relatief lange kabel (1.8m)

Deze muis is een goedkoop dingetje, en daar gedraagt hij ook naar. Laat je echter niet afschrikken!
De muis is een prima dingetje, en hartstikke handig voor allerlei dingen. Ik heb 'm zelf jarenlang gebruikt als standaard muis bij mijn laptop, en pas na 4.5 jaar begint hij soms te haperen. Denk hierbij aan een paar seconden geen reactie, en vervolgens wel weer. Na testen met een nieuwe muis ligt het echt aan deze muis zelf, maar dat is gebruiksslijtage.

Paar minpuntjes:

- De muis is klein, en dan bedoel ik: de muis zelf is 11 cm lang in het midden. Dit is niet erg lang, en dus kan ik net niet comfortabel m'n vingers languit op de knoppen leggen, maar moet ik ze licht krommen om m'n vingertoppen op het uiteinde van de muisknoppen te zetten.
Ook is de muis niet zo hoog, denk hierbij aan maximaal 3.25 cm hoogte.

Paar pluspuntjes:

- Wat dit echter wel betekent, is dat deze muis enorm makkelijk mee te nemen is, en gemakkelijk tegen een stootje kan, aangezien er nergens iets kan afbreken: het design is vrijwel gesloten, op de paar nodige naadjes voor de knoppen zelf.

- De muis heeft een kabellengte van 180 cm, dus dit is vrijwel genoeg voor elke laptop (waar, naar mijn mening, 30 cm meer dan genoeg zou zijn - als de usb-poort aan dezelfde kant zit als waar je de muis gebruikt - maar ook voor desktops is 1.8 m zat.
Let wel: het is een USB 2.0 aansluiting, al zal dit geen probleem zijn in verwerkingssnelheid.

- Ik ben lovend over het scrollwieltje, welke ERG precies is. ik kan per tikje scrollen, iets wat ik bij een "gaming" muis niet kan (zie de productkoppeling), waardoor ik bijna geneigd ben om deze muis weer te gaan gebruiken, puur voor het scrollen.

Extra informatie:

Zoals gezegd begint mijn muis te haperen, waardoor ik bijvoorbeeld midden in een spelletje ineens geen muisinput heb, en gewoon recht vooruit blijf kijken tot de muis weer reageert. De hele tijd is er echter wel verbinding, want het rode lampje aan de onderkant doet het nog gewoon.
Wat wel gezegd moet worden, is dat ik deze muis bij m'n laptop heb gekocht, en daardoor is de muis al 4.5 jaar lang intensief gebruikt. Een beetje gebruiksslijtage is dan ook wel te verwachten.

Heb jij ook een Logitech M100 (Zwart)?