Sapphire Radeon X800 XT 256MB (AGP, DVI) Review

laureNst283 23 juni 2005, 597 views

Sapphire Radeon X800 XT 256MB (AGP, DVI)

Pluspunten

• Zeer krachtige videokaart
  • Blijft aardig koel
  • Helpt iets mee met air-flow in je case

Minpunten

• Geluid dat het produceert

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik heb deze kaart gekocht omdat ik Battlefield-2 smooth op high wou draaien.
Hier is de kaart zeker in geslaagd.

Het inbouwen ging simpen, de kaart in het agp slot gedaan.
Molex op de videokaart aangesloten, en opstarten.
Daarna de drivers geinstalleerd.

Ik heb nu met dit warme weer ( huiskamertemperatuur: boven de 30 ) een videokaart temperatuur die schommeld rond de 40, wat aardig acceptabel is voor een graka als dit.

De noise die de videokaart maakt ben ik niet echt over te spreken, als hij het druk heeft maakt hij meer lawaai en bij het opstarten maakt hij 2 seconden lang hoge toeren. Dit terwijl er naar mijn visie toch een goeie, grote koeler op zit, jammer van het geluid dat hij produceert want hij word niet warm.

Ik ben niet van plan om hem te modden, misschien nog over te gaan clocken maar dat zie ik nog wel.

Heb jij ook een Sapphire Radeon X800 XT 256MB (AGP, DVI)?

...jammer van het geluid dat hij produceert want hij word niet warm.

Om met Homer te spreken: Doh!

Dat komt doordát er vrij lompe koeler op zit...niet desondanks :) Hij produceert zoveel geluid omdat ie veel toeren maakt (misschien idd iets te veel, het zou een stuk minder kunnen, tests geven meestal aan dat ATI koelers juist erg stil zijn, zeker in vergelijking met NVidia), dus wees, crazy enough, dankbaar :)

En anders zet je er een Zalman CU koeler op....die voldoet aan je stoutste dromen!
Mja, ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt.

ATI kaartjes hebben altijd wel een lagere koeling gehad tot en met de X850 maar de geluidsproductie was altijd behoorlijk.

Veelal hoger als dat van nVidia reference cooler kaarten. (*GeF 4 Ti (*skip de FX serie qua geluid :+ *) GeF 6, geen id over de GeF 7 *)
Dit komt gewoon om het feit dat de fan harder moet draaien om een kleinder koel oppervlakte koel te houden.

X800, leuke kaart hoor.
Al geef ik persoonlijk de voorkeur aan nVidia. :)