Specificaties Gestabiliseerd met een filtermaat van 72mm - Bekijk alle specificaties

Sony A FE 70-200 mm F4 G OSS Review

Cyb3 17 augustus 2014, laatste update op 17 augustus 2014, 1.107 views

Sony A FE 70-200 mm F4 G OSS

Prima bouwkwalitieit en beeldkwaliteit, met alle pro settings die je verwacht (focus range, stabilisatie 0, I, II, focus hold 2x). Momenteel de enige native FF (fullframe) telelens voor de e-mount. Samen met A7 een lichte en compacte tele combo. Scherpte maximaal op f5.6. Verder stoppen hoeft niet!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gewicht
  • Stabilisatie
  • Robuustheid
  • Weathersealed
  • Adapter-ring makkelijk verwijderbaar

Minpunten

• Focus snelheid mag iets sneller (getest op A7 body). Mogelijk firmware oplosbaar.

AF-snelheid Score: 3
Lens flare Score: 5
Vignettering Score: 4
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 4
Handling Score: 5

Heb jij ook een Sony A FE 70-200 mm F4 G OSS?

Mooi dat je tevreden bent. Ik heb de A7 met de 35mm Zeiss en ben uiterst tevreden. Wat een fijne camera en de beelden zijn werkelijk indrukwekkend scherp.
Ben nu nog op zoek naar een tele en overweeg deze lens. Hij kost echter overal 1500 euro lijkt het, nog tips voor waar hij goedkoper te scoren is? Ik overweeg om hem in de VS te kopen.
Wat is je ervaring met deze lens mbt minimale afstand en gemak in dagelijks gebruik? (gewicht& formaat)
Ik wil ook graag een echt goede macrolens. Heb je misschien tips hiervoor? Sony/Zeiss hebben nog geen echte macro voor FE uitgebracht voor zover ik weet. Ervaringen met adapters en dedicated macrolenzen?
Bij voorbaat dank,
Tim

[Reactie gewijzigd door Timewa op 22 september 2014 22:46]

ik gebruik de Leica 35mm f1.4 Summilux ASPH en deze e-mount tele kan makkelijk in mijn tas mee, licht en compact. Zoals ik al zei, focussnelheid mag ik iets sneller.

Prijzen ff checken vs dollar - euro koers of dat handig voor je is. minimale afstand focus was dacht ik 60 cm. Een macrolens voor A7 ken ik niet, ben ook geen macro fotograaf.