LG G3 QuickCircle Case Blauw Review

LoermansA 14 augustus 2014, laatste update op 14 augustus 2014, 2.411 views

LG G3 QuickCircle Case Blauw

Stijlvolle en handige case voor de G3 die de afmetingen minimaal doen toenemen.

Pluspunten

• Premium feel, ondersteuning in software, veel functies bereikbaar met gesloten cover, Qi ontvanger ingebouwd

Minpunten

• Geen magneetje om hem dicht te houden, kleine notificatie led is nu helemaal moeilijk zichtbaar

De case was een cadautje cadeautje kadootje van LG omdat ik de G3 in de pre-order had besteld en hij bevalt me prima. Mijn vorige telefoon (Galaxy S3) heeft een paar dagen een soortgelijke case gehad (de officiele Samsung Flip Cover) die je op dezelfde manier plaatst, maar die zat me meer in de weg dan dat ik er voordeel van had.

Uiterlijk
De voorkant is een redelijk stevige, maar lichte klep. Vanaf de zijkant is hij wat lastig onder je vinger te krijgen omdat deze kant nauw aansluit. De bovenkant is wel makkelijk en die gebruik ik dan ook meestal. De achterkant is ietsje dikker dan de standaard back cover en is geribbeld ipv brushed steel look-alike. Eerlijk gezegd vind ik deze beter in de hand liggen dan de standaard cover, die toch wat makkelijker uit je hand glijdt. De case is ook iets breder omdat de randen deels om je telefoon heen liggen wat de randen beschermt bij de plotselinge stop aan het einde van een val.

De voorkant heeft uitsparingen voor de oorspeaker, notificatie led en de circle zelf. De onder, boven en achterkant hebben dezelfde uitsparingen als de normale cover.

De circle heeft een soort van glazen lens langs de rand en de telefoon laat daar een licht animatie zien wanneer je de cover sluit. Dat ziet er echt heel cool uit. Mijn kinderen zaten er continu bij om hem open en dicht te doen.

Installatie
Voor zover je van een installatie procedure mag spreken ziet deze er zo uit:
  • Bestaande achterkant van je telefoon halen
  • Nieuwe cover achterop je telefoon vastklikken
En Bob is je oom!

Gebruik
Je kan hem open en dicht doen (joh, echt?) en de telefoon registreert dat. Wanneer je hem dicht doet en je hebt je telefoon aan staan springt hij naar een klokje die precies in het rondje zichtbaar is. Na een paar seconde gaat de telefoon helemaal uit (of eerder wanneer je dubbel tapt). Ook de telefoon aanzetten doe je door de klep te openen of door dubbel te tappen in het ronde venster, je krijgt in het laatste geval het klokje te zien. Het klokje kan je swipen waardoor een aantal icoontjes voor apps zichtbaar wordt die je kan gebruiken zonder de cover helemaal open te doen. Standaard is dat wat beperkt (bediening voor de muziek speler werkt bijvoorbeeld alleen maar met de LG player) maar er zijn zgn Quick Circle apps te vinden in de store. Het viel me trouwens op dat zelfs tijdens het opstarten van de telefoon de LG animatie binnen de circle getoond wordt wanneer de klep dichtzit en midden op het scherm wanneer je hem open doet. Ook de indicatie dat hij draadloos oplaadt werkt zo. Nutteloos, maar wel een indicatie dat ze nagedacht hebben over het systeem.

Het aangezicht van het klokje kan je aanpassen, je kan kiezen uit een 9 varianten waarvan er 5 dezelfde zijn maar een iets ander kleurtje hebben. Swipen van het klokje geeft zoals gezegd de Quick Circle Apps, zoals instellingen, muziek speler, camera en LG Health. In de store staan appjes waarmee je nog meer functionaliteit aan de circle kan toevoegen, zoals zaklamp en ondersteuning voor andere mediaspelers.

Niets is perfect, ook de Quick Circle Cover niet. Ik had graag een magneetje gezien die de cover dichthoudt wanneer hij gesloten is. De voorkant zit nu 'los' en valt makkelijk open. Op zich niet zo erg, maar als je hem lange tijd opengevouwen hebt gehad en je zet hem op de WCD-100 draadloze lader waarop hij redelijk rechtop staat, dan gaat de cover open waardoor de telefoon aanspringt. Een tijdje de klep dichthouden is dan voldoende. Tweede nadeel is de zichtbaarheid van de notificatie led. Die was zowiezo al niet al te best zichtbaar (zie mijn LG G3 review: hier) maar de klep van de case bedekt deze ook nog een beetje.

Ter afsluiting nog even vermelden dat de case een Qi ontvanger heeft ingebouwd, net als de standaard cover die we in Europa krijgen. In combinatie met de WCD-100 lader van LG zelf ondervind ik geen enkel probleem met draadloos opladen.

Heb jij ook een LG G3 QuickCircle Case Blauw?

Leuke duidelijke review en ik deel je mening over de Quick Circle Cover
Ik ben zelf in bezit van LG G3 Goud. Had zelf ook quickcircle case erbij gekregen. In goud vond ik de quick circle case erg lelijk in zwart ziet die er zeer netjes uit. Vind wta je zelf aan geeft ook de mogelijkheden nog iets te beperkt. Verder werkt werkt het wel mooi en schakeld hij mooi over naar klokje als je hem sluit. Ook is het slim van lg dat de mogelijkheid blijft bestaan om hem met case draadloos op te laden aangezien de case de achterkant van telefoon vervangt ( zijn 2 type case verschild per land met 2 of 4 metalen contact puntjes 2 voor NFC en 2 voor laden die met 4 kan draadloos op laden) Na paar dagen case gebruikt te hebben toch besloten om hem te ruilen voor ander hoesje omdat ik het toch te weinig vond toevoegen voor mijn gebruik. Het is jammer je maar uit 6 voor geselecteerde apps kan kiezen. Mischien komen dar in de toekomst meer bij maar nu vnd ik het vrij beperkt.
Ben wel benieuwd welke ik in Nederland krijg als ik een originele LG cover bestel, is dat dan de cover met NFC en draadloos opladen? Of kan dat zomaar verschillen? Ik kom hier vooral LG CCF-345G tegen.
Ik neem aan dezelfde versie als degene die ik kreeg; de nfc + draadloos opladen variant. Maar zeker weten doe ik dat niet. Je kan het trouwens wel zien: Deze uitvoering heeft 4 contact puntjes aan de binnenkant.
Bedankt voor je snelle reactie, ik ben zelf ook nog even verder gaan struinen, en zie dat er twee types onder de naam quickcircle case geleverd worden:
Een met typenummer CCF-340G, dit is de case die de achterklep vervangt en ook contactjes heeft voor NFC en draadloos opladen, en een met typenummer CCF-345G, deze gaat over de originele achterklep heen (en blijven waarschijnlijk NFC en draadloos opladen ook mogelijk, alleen weet ik dat niet zeker) en heeft dus geen contactjes.
Bedankt voor de informatie. Review is dan voor de CCF-340G, maar dat was je al wel duidelijk ;)
Vind zelf de beperking van 6 apps niet zo erg. Als je meer wilt; klepje open en je kan alles. Welk hoesje heb je er nu bij en bevalt die beter?
In hoeverre het gebrek aan beschreming van de circel (daar zit geen kunststof transparante bescherming in toch?) een probleem? Ik bedoel, raakt het glas beschadigd ter plekke van de circel, hoopt er vuil op en/of zie je na verloop van tijd de circel ook op je glas verschijnen door verschil in slijtage?
Er zit idd geen transparant schermpje in de cirkel. In die uitsparing kan je het scherm aanraken, wat ook de bedoeling is. Je hebt daar wat meer stof en (vinger) vlekken op je scherm, maar vooralsnog geen extra slijtage. Wanneer je het scherm schoonpoetst is het weer egaal.

Let wel; we zijn nog maar een maandje of wat verder. Hoe het scherm er over een jaar of zo uitziet weet ik niet, maar ik verwacht geen problemen.