Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart Review

OscarO 14 augustus 2014, laatste update op 25 februari 2015, 2.496 views

Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart

Prima voor zakelijk gebruik; 3 simkaarten en een grote accu. Deze review is gericht op het vaststellen of alles werkt zoals verwacht. Daarbij geen grote afwijkingen gevonden, al had ik verwacht dat 5 GHz wifi wel aanwezig zou zijn.

Pluspunten

• 3 simkaarten simultaan standby, 1 internet (niet zelf getest, volgens duitse gebruikers).
  • Frequente updates, 3x t/m oktober 2014 (1 update per maand)

Minpunten

• geen 5 GHz wifi, enkel 2.4 GHz.
  • momenteel (14-8-2014) nog geen root mogelijkheid gevonden.
  • Factory reset kan nodig zijn bij update (zie Acer community forum).

Omdat ik momenteel maar 1 sim heb, kan ik de triple sim functies niet testen. Naar aanleiding van het Android Hilfe forum (de gsm was eerder beschikbaar in Duitsland) kan ik concluderen dat de intenet verbinding werkt op alle 3 kaarten, maar enkel op 1 geselecteerde. Om te wisselen is een instelling voldoende en hoeven geen kaarten verschoven te worden.

[update 6 oktober 2014]
Bij een OTA update naar versie 018 was een factory reset nodig. Op zich geen probleem, maar Acer adviseert niet vooraf backups te maken. Ook moet je er zelf achter komen hoe de backups te maken zijn. Dit kan door de volume omlaag knop ingedrukt houden en tegelijk de power knop indrukken. Daarna "recovery" selecteren en vervolgens de optie "backup of userdata".
Het is nu niet bekend of het terugzetten van een backup ook daadwerkelijk werkt.

[update 25 februari 2015]
Inmiddels heb ik meerdere simkaarten in de telefoon en deze ook buiten europa kunnen testen. Daarbij heeft het toestel prima gefunctioneerd. Door het gelijktijdig bereikbaar zijn op een zakelijk, prive EN travel nummer, zijn de kosten per MB gedaald van 9 euro naar 0.20 euro. Daarmee verdient deze telefoon zich snel terug. Door nieuwe wetgeving binnen de EU zal dit verschil daar kleiner worden, maar buiten de EU is het significant.
Ook met de extra simkaarten blijft de accu het goed doen en merk ik regelmatig dat ik "vergeet" hem elke avond op te laden en toch de volgende dag niet in de problemen kom.
Ook zijn er tegenwoordig diverse manieren om de telefoon te rooten (zie google), is er een goede review gedaan hierop tweakers (zie: https://tweakers.net/revi...e-200-euro-conclusie.html, hulde aan Arnoud) en heeft Knotski een onofficiele lollipop update gevonden.

Heb jij ook een Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart?

ik zag dat er al een lollipop-update beschikbaar was, maar kun je dan je acernav app (tomtom) behouden? Of kun je deze los downloaden en installeren?
ben je er in geslaagd van Lollipop update te downloaden en te installeren? Die upgrade-lollipop.org ziet er namelijk nogal een scam uit...
noop, ziet er idd niet erg betrouwbaar uit...en ben bang dat ik de acernav app dan ook meteen kwijt ben
Wow Knotski, goed gevonden!

Ik heb het nog niet geprobeerd en hoop dat Acer binnenkort zelf met een lollipop update komt.
Als er een officiele update komt zal acernav wel behouden blijven. Bij een onofficiele betwijfel ik het. Mogelijk kan het herstellen van een backup wel werken. Bijvoorbeeld een met titanium backup gemaakte backup van je eigen acernav app.