Razer Blade (2013) Review

baxstar 14 augustus 2014, 649 views

Razer Blade (2013)

Prachtig stukje jongenshardware maar wel met een prijskaartje!

Pluspunten

• Licht
  • Snel
  • Mooi (persoonlijk)
  • Fijn toetsenbord (persoonlijk)

Minpunten

• Had iets meer ingangen mogen hebben
  • Duur

Hierbij een korte review van de Razer Blade 14" (2014).

Ik heb deze laptop nu een week in mijn bezit en ik ben er SUPER tevreden over! Hij is jammer genoeg alleen in de VS en Canada verkrijgbaar, maar dat was geen probleem omdat ik toch al op vakantie ging.

Hij komt zoals het hoort bij Razer in een fantastische verpakking! Strak, goede kwaliteit en naar mijn smaak erg mooi. Je krijg naast de laptop natuurlijk de voeding en wat boekjes en... De twee Razer Stickers, ja dat moet! :P

De laptop zelf is echt FAN-TAS-TISCH! Met een schermresolutie van 3200x1800 is hij waanzinnig scherp! En het scherm is tevens touchscreen! Erg goed mee te werken, zeker omdat er Windows 8.1 op zit. De touchscreen is snel, reageert goed en is tevens erg nauwkeurig, al is dit in windows 8 niet altijd nodig door de grote tegels. Ik was zelf bang dat dingen snel te klein zouden worden door de hoge resolutie, ik heb het dan bijvoorbeeld over letters of over knoppen. Maar dit is geen probleem! Ik vind het alles meevallen en heb er geen last van.

Verder is het toetsenbord een groen backlit toetsenbord en hij werkt echt fijn, voor laptop begrippen. Het zijn natuurlijk toetsen met een korte 'travel' en sommige vinden dat niet fijn werken. De toetsen zijn erg nauwkeurig en ze missen nooit een aanslag.

De trackpad is ook erg nauwkeurig zoals je van Razer mag verwachten. Hij reageert goed en ook de verschillende bewegingen met meerdere vingers pakt hij goed. Onderaan zitten nog gewoon muis knoppen ipv een klikbare trackpad. Dit is persoonlijk, maar ik vind het geen probleem, ik mis de klikbare trackpad echt niet. De knoppen hebben we even een 'click' waar je aan moet wennen.

Geluid en warmte zijn prima. Warmte kan nog wel eens oplopen zeker als je gaat gamen maar geluid vind ik nog heel erg goed te doen.

Dit stukje hardware is het ultieme jongensspeelgoed. $2800 is veel.. heel veel geld. Maar als je het hebt en je wilt echt een prachtig stukje nextgen hardware dan moet je dit ding echt kopen. Ik heb d'r in iedergeval helemaal geen spijt van!

Heb jij ook een Razer Blade (2013)?

kun je er ook een stekker bij bestellen die in nederland werkt?
De amerikaanse stekker kan je losmaken van de brick en daar kan je dan gewoon een nederlandse stekker voor kopen!
Zou je iets over de accuduur kunnen vertellen? Verder is het zeker een macbook waardige concurrent!
Accuduur is redelijk als je niet aan het gamen bent, dat super goede scherm trekt heel veel stroom dus vandaar dat hij niet een hele goede accuduur heeft. Ga je gamen op de accu dan is het feestje heel snel over helaas.

Casper