Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Diamondback 3G (Rood) Review

CoRRRp 10 augustus 2014, 179 views

Razer Diamondback 3G (Rood)

Jammer. Het design had potentie.

Pluspunten

• Mooie glijdpootjes, soepel
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Langzame klik-tijd
  • Niet altijd zo precies als verwacht wordt
  • Goedkoop materiaal
  • Slechte kwaliteit draad, dus slecht voor LAN-parties.

Ik heb deze muis nu al een tijdje als reservemuis en ik moet zeggen dat hij me eigenlijk helemaal niet bevalt. Ik zal in deze review een uiteenzetting geven van de positieve en negatieve aspecten van deze muis. Ik zal zo objectief mogelijk proberen te blijven aangezien ik het zelf een *** muis vind.

Ergonomie
De lange platte vorm is totaal niet ergonomisch en dat geldt niet alleen voor mij, aangezien ik standaard formaat handen heb. Mijn broertje en een vriend hebben hem ook geprobeerd en kwamen tot hetzelfde oordeel als ik, hij ligt simpelweg niet fijn in de hand zoals de Razer Deathadder juist wel doet.

Bouw:
. Het materiaal waar de muis van gemaakt is, is echt verschrikkelijk. Het wordt snel stoffig en plakkerig en schuurt en snel af wanneer je probeert de muis schoon te maken. Dit plakkerige is erg vervelend en zeer suboptimaal voor gamen. De muisknoppen zijn helemaal niet responsief en voelen ''dubbel'' wanneer je klikt, wat de muis erg matig maakt voor spellen waar je snelle muisklikken nodig hebt, zoals Shooters en klik-spellen als OSU. De draad is redelijk kort en van slechte kwaliteit, na de muis twee keer meegenomen te hebben met opgerolde draad, vertoont de draad als veel schade (open behuizing). De onderkant van de muis is standaard met 3 glijdpootjes.

Precisie:
De diamondback 3g heeft een 1800 DPI sensor, wat destijds heel wat was. Je zou verwachten dat met zo'n ''extreme precision sensor'' ook een goede precisie mee kwam. Nou, ehm, nee. Helemaal niet. Soms schiet de cursor opeens door. Zoals al eerder gezegd klikt de muis ook niet erg responsief. Wat wel een voordeel is dat de muis goed glijdt over de muismat, misschien het enige goede aan de precisie.

Drivers en ondersteuning
Standaard Razer software, simplistisch, niets mis mee. Niet veel opties, maar ook geen overbodige opties.

Vormgeving
De vormgeving is het enige aan deze muis waar ik echt niets op aan te merken heb, zoals meestal wel is bij Razer, ze maken mooie producten (esthetisch gezien). Ik vond het toen ik de muis aanschafte een geweldig mooi ontwerp en heb zonder veel aarzelen de muis aangeschaft, eigenlijk voornamelijk door de vormgeving.. Ook in het echt ziet hij er gewoon ''stoer'' en futuristisch oud, zelfs al die jaren na dato. Groot pluspunt aan de muis.

Functionaliteit
Ik denk dat ik na vorige alinea's niet meer veel hoef te vertellen over de functionaliteit van het product. De muis is goed genoeg voor huis-tuin-en-keuken-gebruik, maar ik raad hem ABSOLUUT niet aan voor precisiewerk als foto's/films bewerken of games.

Verdict:
Als conclusie wil ik even stellen dat deze muis misschien wel gewoon niet bij mijn soort van gebruik past. Het zou voor iemand anders misschien een goede muis zijn. Maar ik vind hem zelf behoorlijk kut. Hij doet niet wat er van hem verwacht kan worden en is qua ergonomie en bouw gewoon ronduit vreselijk. Bah. 4/10 wouldn't buy again.

Heb jij ook een Razer Diamondback 3G (Rood)?