Specificaties Boekenplank speaker met 50W vermogen - Bekijk alle specificaties

Microlab SOLO6C (Bruin) Review

Basilange 10 augustus 2014, laatste update op 10 augustus 2014, 361 views

Microlab SOLO6C (Bruin)

Houd de prijs in de gaten van mijn aanschaf (120 §), mijn voorgaande systeem Logitech Z10, afkeur van 2.1 systemen van onder de 200§ en hun mid gebreke. Ik zal proberen vragen te beantwoorden in de reacties.

Pluspunten

• Volwassen geluid voor een kleine voetafdruk
  • Ingebouwde versterker
  • Niet de grootste bas (wat wordt gewardeerd door de buren en door mij in de late uren) maar wel een volledige geluidservaring met een aanwezige mid.
  • Bruikbaar op hoog en laag volume, met een aanwezig dynamisch karakter.
  • Twee inputs
  • Afstandbediening
  • Zachte led (niet blauw)
  • Zelf te repareren
  • Goede bouwkwaliteit voor het geld
  • Ten tijde van aankoop niet overal te repareren.

Minpunten

• Je krijgt hier geen kippenvel van als je high end audio gewend bent.
  • Zijn geen studiomonitors, al komen ze in de buurt.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Gekocht 3 jaar geleden na een review te hebben gelezen toen ik in AustraliŽ was. Eenmaal in Europa en tijd om te gaan studeren in Zweden en mijn Logitech Z10 was kaduuk bij aankomst (driver issues).

Dus desperate voor mijn eigen geluid na een jaar travel.

Eerst via Estland proberen aan te schaffen daarna kwamen ze net beschikbaar via Duitsland en bij een familielid net over de grens laten afleveren en opgehaald.

Wat gedoe maar ik had ze voor 120§ binnen en kreeg kaffee und kuchen toe.

Eventjes gebruikt en toen naar Zweden.

Ze hebben geholpen met het appartementje op orde te krijgen (Bouvakker speaker functie) en vervolgens heb ik ze eindelijk goed kunnen testen (na eerst een usb geluidskaart te hebben moeten aanschaffen omdat de pc ook een jaartje ouder was geworden) toen alles op orde was.

Het geluid was fantastich. Passen goed op het bureau, daardoor goed op oorhoogte. Op laag volume klinken ze fijn om te werken. Podcast, radio vullen het appartementje zodat je in de keuken prima kan horen wat gezegd wordt. Wanneer een film gekeken wordt kun je een lekkere rumble verwachten waar nodig (lees relatief voor een voorheen z10 eigenaar).

De muziek die ik beluister gaat van electro house jazz, tot progressive rock/metal, blues/roots tot klassiek.
Natuurlijk zijn ze niet perfect maar als ik het vergelijk met wat ik toen voor rond de 120 euro had kunnen kopen dan was het lastig geweest om iets vergelijkbaars te vinden.

Toen kwam het moment dat ik de speakers had uitegeleend en had gevraagd om gedurende het feestje het volume tot 75% te houden. Dit is ze niet gelukt en de linker speaker was opgeblazen.
De garantie met het Duitse bedrijf hield in dat ze me het geld terug zouden geven en me niet een nieuw item naar Zweden zouden opsturen.

Ze konden me ook geen driver geven, dus zelf opzoek gegaan en een vergelijkbare driver gevonden die ietwat meer bass heavy is. Je hoort het niet tenzij je er echt voor luisterd maar ik ben nu bang om het spul professioneel te meten.

Maar bij het openmaken zag alles er goed uit van de versterker tot kabinet kwaliteit.

Nu 3 jaar later luister ik nog altijd met plezier naar deze speakers, de twee inputs, de afstandbediening, het dynamisch bereik op laag volume; al met al een goede koop.

Heb jij ook een Microlab SOLO6C (Bruin)?