Specificaties Rad. R9 270 (920MHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Battlefield 4 Edition) Review

Basilange 10 augustus 2014, 217 views

Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Battlefield 4 Edition)

Deze videokaart via een tweaker overgenomen. Voorheen had ik een 5770 Asus CUCORE II. Ik game licht maar met de budget save van de laatste Steam summersale had ik genoeg opzij gezet voor een videokaart upgrade.

Pluspunten

• Stiller dan zijn voorganger (zeker met MSI afterburner profiel)
  • Draait alles wat ik van hem vraag met 50 FPS minimum op 1920x1200
  • Speelt medium tot ultra
  • Wordt niet te warm in mijn Micro-ITX build (was bang voor de koelstijl dat ik misschien beter af was met een exhaust type)
  • Veel compacter dan zijn voorganger.
  • Werkt goed met Steam streamen.
  • Loopt ism een 450 watt voeding

Minpunten

• Battlefield pass was verlopen

(Dit is geen volledige review)

Ik wilde even kwijt dat ik ooit in beginne der gamende dagen mijn nvidia 7600GT XFX had vervangen door een toen gloednieuwe EVGA 8800GTS 320MB voor veel te veel geld.

Ja ik kon toen alles heel goed draaien op 1650X900 maar ik had veel beter de helft van het geld kunnen uitgeven en halverwege de levensduur van de 8800 een nieuwe kaart kunnen kopen voor de helft van het geld.

De 8800 raakte beschadigd (interne stofopbouw) snel en goedkoop de 5770 kunnen overnemen en die deed het heel goed, ietwat luid maar voor 50 euro mag men niet klagen over een 5770. Ben toen wel weer op de uitkijk gegaan voor een nieuwe kaart maar ik besloot om onder de 200 euro te blijven.

En voor mij als casual gamer (en dankzij de huidige console kwaliteiten) was 140 euro een sweetspot om moderne games goed te kunnen spelen zonder me blauw te betalen.

En mijn systeem is zoveel stiller al lijkt het erop dat de MSI R9 270 nog stiller is dan de Sapphire.

Heb jij ook een Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Battlefield 4 Edition)?