Specificaties Android compatibel en 63g - Bekijk alle specificaties

LG G Watch Zwart (Zwart) Review

Zilverdael80 6 augustus 2014, 484 views

LG G Watch Zwart (Zwart)

Goed horloge, oogt degelijk en polsbandje zit heerlijk. Er zijn nog wel wat software mankementen die het euforische gebruik wel wat drukken :) Maar tot nu toe een zeer goed bruikbaar apparaat wat zeker waarmaakt wat er wordt beloofd.

Pluspunten

• Notificaties op je horloge zodat de telefoon in je broek kan blijven
  • Bediening van muziek, maar ook Netflix en Plex (pauze/play)
  • Sinds 5/8 whatsapp app verbeterd met watch ondersteuning.
  • Nederlandse spraakherkenning (dicteren whatsapp berichten) werkt goed

Minpunten

• Accu, elke nacht opladen
  • Stemcommando's werken voor geen meter (ook niet in engels)

Ik heb het horloge tegelijk met een S5 en een Chromecast gekocht.
Er gaat gewoon een wereld voor je open :-)
Alles werkt gewoon gelijk op en met elkaar, en dat maakt het dagelijks gebruik nog prettiger dan ik in eerste instantie had verwacht.

Wanneer je op je toestel een aflevering op Netflix (of Plex) start naar je Chromecast verschijnt dit ook op je horloge, tezamen met een play/pause knop.
Daar zit voor mij ook gelijk het grootste software probleem, in veel gevallen gaat deze 'tile' niet weg wanneer de aflevering is afgelopen. Je kan deze tile ook niet weg vegen, dus de enige oplossing is een restart van het horloge, of leren leven met nutteloze tiles.
Spotify en de muziekspeler hebben beide ook nog de volgende en vorige knop, dat ontbreekt helaas (nog) bij de video apps

Ik heb sinds gister de beta van Whatsapp op mijn telefoon draaien, deze heeft nu watch ondersteuning. Dat werkt nu een stuk beter dan voorgeen. Berichten staan samengepakt in 1 tile, daarop kan je tikken en komen ze 'los' van elkaar. Vervolgens kan je op een bericht tikken, en krijg je hem geheel te zien, met een swipe naar rechts kan je nu ook via voice een antwoord sturen. En dat gaat verassend goed, zolang je het op ABN houdt :-)

Verder komen er verassend veel dingen automatisch op je horloge tevoorschijn. Zo zocht ik in google maps een winkel op, en nam mijn horloge netjes de stappen van de 'navigatie' over. Hier links, volgende rechts en zo verder.

Door kleine 'apps' te installeren kan je het horloge nog meer uitbreiden.
Als eerste zou ik iedereen die met extra apps wil gaan werken aanraden op een app drawer te installeren, die maakt het een stuk eenvoudiger.
Vervolgens heb ik er een rekenmachine op gezet, puur om te testen, maar ik hoef nu nooit meer naar Start -> Calculator :)
Een andere app is PixtoCam, je camera bedienen met je swartwatch. Leuk voor selfies op afstand maken!
De mooiste app vind ik zelf tot nu toe 'Wearable Widgets' Daarmee kan je letterlijk een widget in een app verpakken op je toestel. Dat heb ik gedaan met de buienalarm widget, zodra de notificatie binnenkomt van een verwachte regenbui, open je die 'app'/widget en krijg je dat netjes allemaal op je horloge te zien

De accu kan ik kort over zijn, hij houd het bij mij een dag vol, (50% lading over, daarmee red je de volgende 24 uur niet) dus hij ligt elke avond op de oplader.

Voorlopig is dit horloge nog echt voor gadget liefhebbers, ik verwacht dat dit niet snel zal veranderen, maar als gadgetliefhebber ben ik er zeer content mee!

Heb jij ook een LG G Watch Zwart (Zwart)?