Specificaties Starterset, WiFi-N (2,4GHz) 300Mbps, 1x 100Mbps - Bekijk alle specificaties

Linksys PLWK400 (set van 2) Review

otten93 5 augustus 2014, laatste update op 5 augustus 2014, 264 views

Linksys PLWK400 (set van 2)

De Linksys PLWK400 is een zeer handig apparaat, voldoet zeker aan de vraag en heeft geen grote noemenswaardige nadelen. Voor mensen die op een makkelijke manier hun netwerk willen uitbreiden zonder in te leveren op internet. Ook aan te bevelen voor gamers ivm lage latencies.

Pluspunten

• Stabiele verbinding (geen verschil merkbaar op andere stroomgroep)
  • Gemakkelijke installatie
  • LAN Ún WiFi
  • Indrukwekkend bereik

Minpunten

• Maar 200 Mbps LAN transferspeed (voor mij geen issue)
  • 1 aansluiting wcd is onbruikbaar

Beheerbaarheid Score: 5
Heb meer dan een jaar geleden deze set aangeschaft i.v.m. het slechte WiFi bereik op de bovenverdieping (Laptop/ Smartphone). Het apparaat was eenvoudig te installeren m.b.v. de meegeleverde cd, enkel even het WLAN gedeelte instellen en het werkte daarna perfect. Het bereik was zelfs zo goed dat het signaal beneden nog sterk genoeg was om er op te internetten zonder merkbaar traag internet. Ping tijden zijn via WiFi bijna even goed als op de vaste LAN kabel (in vergelijking met mijn desktop PC) hooguit 5 ms verschil.
Heb hem nu ruim een jaar in gebruik en hooguit 3 keer opnieuw aangezet en de verbinding is nog steeds perfect. Het apparaat is zeker aan te raden als je WiFi en LAN wilt zonder kabels te hoeven trekken. Heb hem op een stekkerdoos aangesloten maar ik merk geen verschil met een gewone wcd aansluiting.

Ik wil nog even de mogelijkheid bekijken om nog een extra set te kunnen aansluiten om het bereik naar buiten uit te breiden in de schuur, dan kan de oude router er helemaal tussenuit, het handige is dan dat ook meteen alles op 1 netwerk zit met eenzelfde ip range.

Heb jij ook een Linksys PLWK400 (set van 2)?