Fujitsu Siemens Amilo M-1425 (P-M 735; 512MB; 60GB; DVD±RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

MerkavaNewbie 21 juni 2005, laatste update op 21 juni 2005, 1.006 views

Fujitsu Siemens Amilo M-1425 (P-M 735; 512MB; 60GB; DVD±RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• Het best is een prettige laptop.
  • Mooi breed scherm, fijn toetsenbord.
  • Een handig knopje om de ventilator in geluid te dimmen.

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit.
  • De batterijen gaan voor de terugroep actie.
  • De behuizing schuurt, oorzaak waarschijnlijk constructie of materiaalfout

Aanvankelijk was ik tevreden over deze computer.
Na hem enige maanden in gebruik te hebben als desktop, valt mijn oog ineens op een vreemde streep aan de buitenkant van het scherm.
Bij nader onderzoek blijkt dat er een haarscheur in de aluminium behuizing te zitten.
Ondanks dat ik weet dat er geen gekke dingen mee gebeurt zijn bekijk ik de laptop van alle kanten, Nergens zie ik ook maar de kleinste aanwijzing die de scheur kan verklaren?

Het kan dus niet anders dan een materiaal of ontwerpfout zijn, de scheur bevind zich in het krachtveld welke ontstaat bij het dichtklappen van de laptop.

Op zoek naar een servicenummer valt mijn oog ook op de terugroepactie voor de batterijen ?
Daar kom ik dus bij toeval achter.
Bij de helpdesk blijken ze wel al mijn gegevens te hebben ?
Waarom dan geen mailing naar bekende gebruikers over dit accu probleem ?

De helpdesk weet mij te melden dat voor reparatie minimaal 10 werkdagen staan en dat kan oplopen als er een prijsopgave gedaan moet worden tot al snel 15 werkdagen ?

Net nu ik heb besloten een tweede laptop aan te schaffen voor mijn
werkzaamheden valt Fujitsu Siemens nu voorlopig af.
Eerst maar eens kijken hoe ze dit oplossen

Heb jij ook een Fujitsu Siemens Amilo M-1425 (P-M 735; 512MB; 60GB; DVD±RW; 15.4"TFT; WXP Home)?