HTC One (M8) M100 Dot View Case Zwart Review

YorrickNL 3 augustus 2014, laatste update op 16 oktober 2014, 1.985 views

HTC One (M8) M100 Dot View Case Zwart

De prijs / functie verhouding van deze accessoire is niet optimaal, het is echter een leuke accessoire, maar voor zijn huidige prijs (40, - in de telecomwinkel) zou ik hem laten liggen.

Pluspunten

• Officile accessoire van HTC
  • Uniek
  • Simpel ontwerp
  • Uitlijningen voor gaten zijn precies goed

Minpunten

• Sluit niet met een dikkere screen protector
  • Prijs/prestatie houding
  • Notificaties van andere applicaties niet zichtbaar (Verholpen op 15-10-2014)
  • Hoesje klapt automatisch dicht tijdens 1-hand-use

edit: 16-10, 08:27: de Dot View Cover kan vanaf heden ook applicaties van derde partijen laten zien (Lees a.u.b. de review door, niet alles is compatible maar, wel een boel.)
edit: 03-08, 14:17: extra foto toegevoegd.
edit: 03-08, 14:01: sluitingsmechanisme iets beter uitgelegd.

HTC Dot View Case

De verpakking.
Op de verpakking staat een QR-code met een link naar een filmpje van HTC Tutorials.
Hierin wordt uitgelegd wat de Case precies inhoudt en wat je er mee kan. Helaas is het filmpje oud. HTC heeft een nieuw filmpje gepload. Deze is hieronder te vinden:

Zoals de meeste verpakkingen van HTC, geprint met "Soy Ink" en het recycle logo! :+

Vr de aankoop wordt je gewaarschuwd voor het gebruik van screen protectors.
Normale screen protectors moeten geen probleem zijn. Helaas heb ik zelf een "Tempered Glass" op mijn telefoon als screen protector. Deze is te dik om goed met de Dot View Case te werken.
Mocht je toch een Tempered Glass willen die compatibel is met de Dot View Case, raden de gebruikers van XDA je een 0.15mm Tempered Glass aan.

Gebruik je een normale screen protector, hou er dan rekening mee dat die dunner moet zijn dan 0.15mm (dat is hoogstwaarschijnlijk al zo). Over het algemeen worden screen protectors in combinatie met de Dot View Cover afgeraden. Dit, omdat de case dan niet volledig sluit en slecht zichtbaar is.

What's in the doos?
In de doos:
  • Dot View Get started guide
  • Dot View Case
  • Plastic bakje :+
In de Get started guide staat in principe alles wat je ook in het filmpje tegen komt, maar dan op papier uitgelegd.

De Dot View Case, uiterlijk
Een mooi afgewerkt product, het is erg makkelijk om de case op je telefoon te bevestigen en te verwijderen.
Van binnen zie je dat er een mechanisme is voor het automatisch dichtklappen van het hoesje. Dit zorgt er voor dat het hoesje niet per ongeluk open gaat in je broekzak of als die op tafel ligt.
De uitlijningen van de gaten voor onder andere de camera zijn zo precies dat er haast geen extra ruimte overblijft. (Bij de flitser is dit niet geval, daar blijft een beetje ruimte over, maar dat is zeker niet storend)
Verder staat er nog een HTC logo op de voorkant.

De Dot View Case, in gebruik
De Dot View Case sluit niet volledig bij mij, dit komt denk ik omdat ik een Tempered Glass gebruik.
De Dot View Case sluit en wordt herkent door middel van een magneet. Er is verder geen NFC, Bluetooth of iets anders nodig om de case te gebruikten. Hierdoor werkt de Case alleen met de HTC M8 omdat daar de magneet op de juiste plaats zit.
Verder werkt de Case niet in vel licht zoals buiten, dan is er gewoon niets te zien. Je moet de Case dan alsnog openmaken, dan zie je gewoon het scherm van je telefoon.
Je krijgt op de Dot View Case alleen notificaties van HTC apps zoals:
[list]
• Mail
• Kalender
• Telefoon
• Weer
• Klok
[/list]
Helaas kunnen we niet zien of er andere notificaties zijn. Dit is erg jammer, dit zorgt er voor dat je alsnog de Case moet openen.
Ik snap dat niet alle applicaties compatibel kunnen zijn met de Dot View Case, dat is te veel werk. Echter is een oplossing dat er bijvoorbeeld een uitroepteken wordt weergegeven voor alle overige applicaties.

Vanaf 15-10-2014 zijn applicaties zoals Facebook en Whatsapp ook zichtbaar op je Dot View Cover!
Helaas is de applicatie "Telegram" niet zichtbaar, het blijft dus een beperkt aanbod.
Van de apps die ik heb geinstalleerd hebben de volgende apps de mogelijkheid om weergegeven te worden:
- Telefoon
- Hangouts
- Line
- Twitter
- WhatsApp

Je kunt ook thema's kiezen voor je Dot View Case, standaard is dit uitgeschakeld. Via de App kun je zelf een thema maken van een foto, of een door HTC gemaakt thema kiezen.
Helaas zien de zelfgemaakte thema's er bijna altijd slecht uit.
Hier een kleine greep uit de thema's gemaakt door HTC:

Voor de 40, - die je betaald bij de meeste telecomwinkels is deze case het geld niet waard.
Voor iets meer dan 20, - kun je hem op internet bestellen, dan is de case het wel waard.
Je moet je wel beseffen dat je wel de hele tijd een hoesje moet openen als je de telefoon wilt gebruiken.
In mijn ervaring kan dat erg vervelend zijn. Wil je een filmpje kijken? Dan klapt het hoesje uit zichzelf dicht. Je kan het hoesje dan helemaal omklappen, maar dat is weer slecht voor het hoesje zelf.
Ook typen is iets lastiger met zo'n hoesje dat automatisch dichtgaat.
n-handig-gebruik met dit hoesje is ook niet echt goed te doen.

Mochten er vragen zijn over deze Case, stel ze gerust dan zal ik ze beantwoorden en in de review verwerken!

Heb jij ook een HTC One (M8) M100 Dot View Case Zwart?

Fijn z'n goede review!
Ik heb zelf een HTC Desire 510, en heb ook een Dot View hoesje gekocht.
Werkt super goed ook met whats-app meldingen. (Na de update uit de playstore!)