Canon EOS 700D + EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS STM Zwart Review

Pjotr22 1 augustus 2014, laatste update op 1 augustus 2014, 2.269 views

Canon EOS 700D + EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS STM Zwart

Je weet vooraf dat je geen echte innovatie in huis haalt. Doet wat ie moet doen, schermpje en focus bij filmen zijn top!

Pluspunten

• Zeer geslaagde kit voor filmen met dlsr / touchscreen laat je alles bedienen, gelijktijdig met de echte knoppen / film functie sneller bereikbaar / grappige creatieve filters

Minpunten

• knopjes dicht op elkaar waardoor bedienen niet intu´tief / handmatige witbalans soms lastig in te stellen / ligt niet echt prettig in de hand / werkt minder goed samen met de software dan de 550d /

Snelheid en automatiek Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Hij doet qua foto's maken wat je verwacht van Canon. Helaas geen innovatie op het gebied van fotokwaliteit, aantal focus points of snelheid. Maar dat weet je als je hem koopt. Ben overgestapt van 550d naar deze om de stille focus bij filmen en het kantel touch screen.

Grootste pluspunten zijn kantelscherm waarmee je dmv snelle touch bediening alle functies kunt instellen, en de stille autofocus bij filmen. Echt super! Ik vergelijk dit met de 550d, daarmee was filmen eigenlijk niet goed mogelijk. Film functie is sneller bereikbaar doordat deze niet in draaimenu zit maar in de schakel stand tussen power off/power on/filmen

Grootste minpunt is de handmatige witbalans. Om onverklaarbare reden kun je sommige foto's niet gebruiken om de witbalans in te stellen. Maak je dezelfde foto nog een keer dan doet ie het wel.
Daarnaast ligt ie niet zo lekker in de hand, de knopjes zitten wat krapjes bij elkaar, lijkt voor Aziatische handjes gemaakt. Weet niet of er in dat opzicht veel is aangepast tov de 550, maar die lag iig prettiger in de hand. De foto's van de 550d werden automatisch naar de pc gekopieerd bij aansluiten. bij de 700d moet je handmatig eos utility starten. Kleinigheidje maar toch.

Gekocht toen ie net uit was bij Foto Strik in Hilversum. Als ik 2 dagen gewacht had had ik 50 ,- of 75,- cashback van Canon gekregen. Heel flauw van Foto strik, ze moeten dat geweten hebben. Daarom kom ik daar gewoon nooit weer en vertel iedereen dat ik ze niet betrouwbaar vind.

Foto's: Achterkant van mijn huis. Alle in f6,3 en iso 100. Achtereenvolgens 35, 85 en 135 mm. Bloem: grootste opening op 135 (5,6) iso 100 op 1/160e
Suggesties voor andere foto's zijn welkom

edit: heb kleine foto's gemaakt vanuit de instellingen in de camera. Bij hoge kwaliteit vraagt Tweakers om aangepaste foto's maar geen idee hoe je exact op dat aantal gevraagde pixels moet uitkomen. I know, noob

Heb jij ook een Canon EOS 700D + EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS STM Zwart?

@pjotr22
Ik heb sinds kort ook zelf de Eos 700D. Met witbalans begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Ik schiet al mijn foto's in RAW. JPEG is bij echt "not done".
Als je in RAW schiet kun je achteraf de witbalans zelf bepalen middels Lightroom of photoshop.

Verder is de camera inderdaad iets aan de kleine kant. Dit heb ik zelf op gelost door een batterygrip te monteren, daarmee is ook dat probleem opgelost.
Verder tot nu toe niks anders als lof over de camera. Ben zelf overgestapt van een Nikon D50. Dit is niet echt een eerlijke vergelijking, gezien dat een camera is uit 2005.

Wat ik echt schitterend vindt om te doen is fotograferen in HDR. Dit levert echt magische plaatjes op.