Jamo SUB 210 (Zwart) Review

marius1993 31 juli 2014, laatste update op 3 maart 2015, 2.857 views

Jamo SUB 210 (Zwart)

Erg tevreden over deze subwoofer. Ik gebruik hem in combinatie met de audioengine A2+, waar deze subwoofer een goede aanvulling is.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Goed in te regelen
  • Auto shut down werkt goed
  • Goede formaat

Minpunten

• Volume is nog vrij hard wanneer de volume knop op subwoofer helemaal dichtgedraaid is.

Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Prima product. Heb deze subwoofer nu enkele dagen aangesloten staan op mijn audioengine A2+ (zie mijn review daarover). Ik ben de instellingen nog aan het fine tunen, maar ik ben al aardig tevreden. Het is een goede toevoeging in het laag. Het geluid klinkt goed, niet vervelend bonkerig of iets dergelijks. Gewoon een mooie volle bas.

Ik heb als enige minpunt dat het volume nog vrij hoog is als de knop op de subwoofer helemaal is dichtgedraaid. Dit is voor mij echter geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel hinderlijk kan zijn.

De muziekweergave heb ik op voldoende staan, voornamelijk omdat het bereik tot 38Hz (vanaf 40 Hz doet hij pas echt goed mee) niet heel goed is. Begrijp me goed, het klinkt aardig, maar het is niet uitstekend. Het is echter voor dit geld een prima subwoofer. Het is een goede aanvulling voor mijn audioengine A2+. Ik zou hem dan ook aanraden.

Aanvulling na ruim een half jaar:
De powerled doet het afwisselend wel en niet. Het lijkt erop dat het een slecht contact is, soms doet hij het ook gedempt namelijk. Het is voor mij geen punt om er mee terug te gaan, maar heb mijn waardering over de bouwkwaliteit wel wat naar beneden gesteld.

Heb jij ook een Jamo SUB 210 (Zwart)?