Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700) Review

briansoft 29 juli 2014, laatste update op 29 juli 2014, 628 views

Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700)

WAN port valt telkens weg, WiFi bereik zo slecht dat er maar een repeater was tussen gezet.

Pluspunten

• Design, USB 3.0 en 2.0,Nette GUI, NFC, Overzichtelijk APP

Minpunten

• WAN onstabiel, 2,4 en 5Ghz bereik slecht, vrijwel geen updates met features en bug fixes

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 1
Heb mijn " zeer goede" E3000 helaas moeten vervangen doormiddels een nieuwe router dat hij het helaas heeft begeven. Aangezien mijn ervaring met Linksys (toen ze nog bij Cisco waren) zeer goed was heb ik en mijn zus om ieder voor onze eigen huishouden besloten om een EA6700 aan te schaffen (dus voor deze review zijn 2 exemplaren gebruikt). Specs zagen er goed uit (vooral dat ik een high-end user ben), design was mooi, dus ja dan neem je hem mee bij Saturn vandaan. Direct viel het op dat het bereik slecht was boven (weg vallen van het 5Ghz en 1 streepje voor het 2,4Ghz terwijl het een houten plafond was). Ook na een paar dagen viel het op dat het internet vaak uit lag. Wat doe je dan? Even een reboot uitvoeren natuurlijk en kijken naar een nieuwe firmware (wat natuurlijk er niet is)! Kort erna werd ik gebeld dat ook hetzelfde probleem voorkwam bij mijn zus. Dus maar wachten tot het weer gebeurde en ja hoor binnen een dag hetzelfde ellende. Even de GUI in en wat blijkt het... de WAN lag er helemaal uit. Even naar mijn zus en ook hierbij hetzelfde probleem. Natuurlijk gelijk een direct verbinding gemaakt met de glasvezel modem en geen problemen gehad. Even een Netgear R7000 bij gepakt en ook geen probleem. Inmiddels deze router maar op marktplaats gedaan en voor een dump prijs maar verkocht. Helaas zit me zus nog met deze uhum product. Na deze ervaring zou het nooit meer een Linksys worden voor mijn. Daarnaast op het werk hebben we een EA6500 gehad en ook hierbij WAN problemen. Linksys verbeter eerst je bugs voor het uitbrengen van nog een " dure" product!

Heb jij ook een Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700)?

Dit model is nog van de Cisco - Linksys periode. Linksys onder de vleugels van Belkin heeft voor zo ver ik weet nog niet veel nieuwe producten gemaakt, de enige die ik ken is de Linksys WRT 1900AC
Hallo King4589, het klopt " gedeeltelijks" wat je daar zegt. Zoals je kan zien geef ik aan dat het ervaring goed was. Vaak bij een product kon je de bugs doorgeven en indien het een " grote" bug was werd het vaak opgelost binnen een redelijke tijd.
Echter heeft Belkin Linksys overgenomen, zoals je weet is de EA6700 een nog steeds verkochte product die ook onder deze overname valt en ook dus het support ervan. Deze problem had ik ook aangemeld en tot heden nooit antwoord van gehad. Dus Belkin heft dit gewoon niet opgepakt. Maar ja na 3 modellen (2 van hetzelfde type) te hebben gemerkt dat ze onstabiel zijn is mijn vertrouwen in het merk Linksys weg of ze nou wel of niet bij Cisco of Belkin zitten.