Sennheiser PC 8 USB Review

oko2708 27 juli 2014, laatste update op 8 oktober 2014, 151 views

Sennheiser PC 8 USB

Het is een prima headset voor ligt gamegebruik en andere dagelijkse bezigheden, maar de kwaliteit van alle features is niet geweldig. Voor mensen met een laag budget raad ik de PC8 zeker aan, maar voor een langere levensduur kan je beter even doorsparen voor een duurder model met betere features.

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Relatief goede audio
  • Voorzien van mute-knop en volume regelaar
  • Plug and play
  • Weinig druklast

Minpunten

• Niet stevig gebouwd
  • USB-aansluiting is fragiel
  • Gaat niet lang mee
  • Alleen USB-aansluiting

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Het is een prima headset, voor licht gamegebruik en andere normale computerbezigheden zoals films kijken, muziek luisteren, skypen. Het is echter een goedkoop ding en dat merk je.

De levensduur is niet erg lang. Mijn 1e heeft het 1,5 jaar volgehouden en mijn 2e iets korter dan een jaar. Dit is dan ook de reden dat ik nu overweeg om een wat duurder, geavanceerder model aan te schaffen.

De kwaliteit van de microfoon is OK, maar zeker niet geweldig. Je kan er prima mee communiceren, maar ruis en achtergrond geluiden zijn goed te horen aan het andere eind van de verbinding.

De kwaliteit van de audio zelf is redelijk. Het kan natuurlijk stukken beter, maar voor deze prijsrange is de audiokwaliteit zeker voldoende.

Qua extra features zit er niet zo veel soeps bij. Er zit een Mute-knop en volume regelaar aan de kabel ongeveer 40 cm onder het hoofd, dus makkelijk bereikbaar voor de hand.

De USB-aansluiting is naar mijn mening erg handig. Het is letterlijk plug en play. Helaas is de usb-aansluiting erg gammel. Niet dat het er slap uit ziet, maar het kan gewoon zeer weinig hebben voordat het stopt met werken.

Heb jij ook een Sennheiser PC 8 USB?