Specificaties Socket 1150 • ATX • Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-Z97P-D3 Review

Kalis 19 juli 2014, laatste update op 19 juli 2014, 4.851 views

Gigabyte GA-Z97P-D3

Gekocht voor mijn Pentium Anniversary G3258.

Pluspunten

• Overclockt de Hasswell Refresh zeer goed
  • Z97 chipset
  • Lage prijs
  • GigaByte heeft goede spullen
  • 2-way crossfire
  • Solid capacitators
  • DualBIOS

Minpunten

• Serial port (geen VGA)
  • 2 heatsinks

Layout Score: 4
Ik heb de chip op 4,8 GHz en geheugen op 2000 MHz. Zeer goede overklokkert. Komt met standaard instellingen in EasyTune voor een milde (4,0) to Extreme overklok (4,6) Echter in de BIOS is het een feestje voor overklokkers. Je kunt alle multipliers voltages etc. instellen. Ik heb een benchmark gedraaid op 4,9 GHz met 1,29volt op lucht. Mijn 4x4GB Vengeance 1600 geheugen kreeg ik op 2000 MHz.

Heb jij ook een Gigabyte GA-Z97P-D3?

Hoeveel aansluitingen zijn er voor kast-ventilatoren (cha_fan)? Deze zie ik namelijk niet op de afbeelding. Of zijn dit de sys_fan1/2/3?
Ook zie ik in de specificaties geen netwerkchip, weet jij toevallig welke hier in zit? :)
volgens de specificaties op http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4958#sp
1 x CPU fan header
3 x system fan headers
Realtek® GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)
Waarom is HDMI en een seriele poort een minpunt?
Eerste review die ik tegenkom voor dit moederbord.. bedankt, denk dat ik hem maar eens aan een 4690k ga koppelen en kijken hoe ver ik kom :)
Jammer dat er geen digitale audio uitgang op zit, ik wil hem aansluiten op mijn 6 jaar oude Denon receiver.
Handige link. Bedankt! Ik heb in ieder geval genoeg aansluitingen mocht ik voor dit moederbord kiezen. :)
Inmiddels ook Ubuntu 12.04 op geinstalleerd (had nog een DVD met die versie die ik ergensin 2012 gebrand heb) en ook dat werkt uitstekend, alles wordt out-of-the-box ondersteund. Ik ben zo tevreden over dit bord dat ik overweeg een 2e aan te schaffen voor een 2e systeem.
Staat in kleine lettertjes op het moederbord zelf. Rechts onder in het gekleurde vakje :)