Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US) Review

JzB 17 februari 2009, laatste update op 17 februari 2009, 492 views

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)

Pluspunten

• heel erg fijn toetsenbord (ergonomie)
  • typt erg licht

Minpunten

• kwetsbaar
  • 1 kop koffie was genoeg om het toetsenbord door te verwijzen naar de prullenbak
  • niet goed koop (maar het geld waard)

Dit toetsenbord is een typisch Microsoft product: als het werkt, werkt het goed, maar het koop het niet om zijn stabiliteit. Zonder gekkigheid: ik heb dit toetsenbord twee jaar gebruikt en dat is me uitstekend bevallen. het typt licht en de ergonomie is uitstekend. Helaas heb ik hem vandaag weg moeten gooien omdat ik er vorige week een kop koffie over heb gegooid. Drogen, schoonmaken, wachten, etc. het mocht allemaal niet baten: sommige toetsen deden het gewoon niet meer.

Desalniettemin vond ik het zo'n prettig toetsenbord, dat ik hem vandaag weer opnieuw heb besteld. Ik moet zeggen dat hierbij mee speelt dat het aanbod van ergonomische toetsenborden (en daar zweer ik bij) erg klein is (en overwegend duur).

Heb jij ook een Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)?

Als negatief punt noem je dat 1 kop koffie genoeg was om het toetsenbord naar de Eeuwige Jachtvelden te sturen. Hoeveel van het kopje was dan over het toetsenbord gegaan? :? Was het kopje vol? Dan kan ik me dat wel voorstellen ja, dat het toetsenbord stuk gaat.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 17 februari 2009 23:11]

Er zijn ook Microsoft toetsenborden met een spill-resistant design, helaas geen split ergonomics, wel een comfort curve.

[Reactie gewijzigd door Vaudtje op 17 februari 2009 23:03]

Suiker in je koffie dan waarschijnlijk. Toch heb ik ooit een M$ natural keyboard gereanimeerd nadat er een vol glas bacardi cola overeen was gegaan.
Ik heb momenteel een wireless entertainment 7000 keyboard waarvan ik ook niet zeker weet of het zou lukken aangezien het allemaal zo plat is geworden.
Een lekker toetsenbord is belangrijk als je hem veel gebruikt, moet helaas op mijn werk behelpen met die crap van Dell.
Overigens zou ik de volgende keer toch een logitech nemen, ik vond de kwaliteit (gezien de prijs) tegenvallen van mijn huidige ramplank.
Hoort niet ik heb al hele glazen cola 0.3l door me keyboards gegooit en deze werken nog steeds

ik heb als ergo keyboard de logitech wave gekocht ook heel fijn keyboard minder ergo als deze hier boven genoemt maar gaat waarschijnlijk wel langer mee.

ik hoorde van veel mensen dat de toetsen van mircosoft ergo keyboards kapot gaan vooral de space zal vaak niet meer werken na een jaar
Ik weet niet meer precies hoeveel koffie er overheen is gegaan, maar het was zeker niet meer dan een half kopje en er zat geen suiker in (een echte man drinkt zijn koffie zwart, toch ;) ). Ik heb gisteren het toetsenbord open gemaakt om te kijken of ik met schoon maken het weer aan de praat kon krijgen, maar helaas... De "typ contacten" zijn hele tere verbindingen die in plastic zijn gegoten (misschien dat hij daarom zo licht typt).

Ik heb ook na logitech keyboards gekeken, maar dan zit je direct aan een wireless desktop vast wanneer je een gespeten toetsenbord wil. Zo'n wireless desktop heb ik ook al eens eerder gehad. Dat typte ook best aardig (minder prettig dan dit microsoft keyboard), maar ik werd echt knettergek van het geklooi met die batterijen en de soms slechte verbinding. Ik zweer daarom tegenwoordig bij een draadje. Op een een of andere manier waren de batterijen altijd net leeg op zondag ochtend...
O je hebt alles wired ik heb veel moeten zoeken voor een draadloze ik vindt wired dus echt vervelend werken maar dat komt omdat ik ook me muziek er mee shuffel en dus me keyboard mee neem naar de bank

de batterije gaan zo jaar mee en als je een goede set neemt met een charger muis dus met zo opzet ding kan je de batterije via de muis laden en dan wisselen met je keyboard om de zoveel tijd ;)

ik heb lang getwijfeld tussen de logitech en de mircosoft maar ik hoorde van veel mensen dat de knoppen van de mircosoft het na een jaar begeven of er af komen

is jammer dat ze zo duur zijn anders had ik ze allebei geprobeert