Mushkin Chronos SSD (9,5mm) 120GB Review

Ben_evers 10 juli 2014, laatste update op 14 juli 2014, 235 views

Mushkin Chronos SSD (9,5mm) 120GB

Spaar in vredesnaam even door voor die Samsung want dit is echt geen verbetering voor je computer

Pluspunten

• Erg betaalbaar.

Minpunten

• Voldoet werkelijk totaal niet aan de opgegeven specificaties.
  • (Ben dat gaan testen omdat pc veel trager opstartte dan met vorige ssd!)

Voldoet werkelijk totaal niet aan de opgegeven specificaties.
(Ben dat gaan testen omdat pc veel trager opstartte dan met vorige ssd!)
Er wordt gesproken over 550/515 MB/s en over 90.000 iops, maar het komt er echt helemaal niet een beetje bij in de buurt. De leessnelheid bijvoorbeeld. Ik vind 156 MB/S in de praktijk toch iets anders dan 550 MB/S. En schrijven? 115 MB/S i.p.v. 515 MB/S Dat is toch niet het zelfde?
Oh, dat ligt vast aan z'n PC, hoor ik je nu denken. Ik heb in de zelfde PC op de zelfde sata controller een samsung 840 gehangen en alles even netjes ge-benchmarkt met AS-SSD benchmark. Zie alle plaatjes. Dit progje test dat door naar je RAM te schrijven en dat is echt snel genoeg.

Ik had 'm besteld bij SIComputers en wat is hun reactie. Ja, maar meneer u heeft het doosje open gehad, dus nu moet u 30% van het aankoopbedrag aan boete betalen.(had 'm twee dagen in huis)

aanvulling: enigszins opgeschrokken (misschien wel door de reviews die ik had achtergelaten) heeft SIComputers zo snel als de wind, tegen bijbetaling van het prijsverschil, een Samsung ssd geleverd.

In de bijlagen dus de prestaties van de Mushkin Chronos 120 GB, en de Samsung 840 256 GB in MB/S en in iops (want dat zegt wel iets meer) Beide op exact de zelfde hardware aangesloten.

Ben Evers

Heb jij ook een Mushkin Chronos SSD (9,5mm) 120GB?