Motorola Moto G (2013) (4G) 8GB Zwart Review

everteend 8 juli 2014, laatste update op 8 juli 2014, 2.902 views

Motorola Moto G (2013) (4G) 8GB Zwart

Een budgetsmartphone met klasse. Voor weinig geld koop je een prima smartphone met een mooi scherm voor de minder veeleisende gebruiker. En de kale versie van Kitkat is ook een verademing in vergelijking met andere smartphones met veel bloatware e.d.

Pluspunten

• mooi scherm
  • vloeiend (kale Android 4.4.3)
  • ligt goed in de hand
  • goede accuduur

Minpunten

• camera (software?) is bagger
  • 8 Gb geheugen is krap aan.

Ik heb weinig toe te voegen aan de uitgebreide review van de eerste versie (Motorola Moto G - Budgettopper) en andere gebruikersreviews.

In vergelijking met de vorige versie heeft deze wel 4G (duh) en daarnaast ruimte voor een microSD kaart van max 32 Gb.

Specifieke vragen beantwoord ik natuurlijk graag :)

Heb jij ook een Motorola Moto G (2013) (4G) 8GB Zwart?

Reviews door de redactie

De ondersteuning voor microSD kaartjes is/was dramatisch. Heb deze telefoon ook besteld, maar na een middag zonder resultaat klooien met microSD kaartjes heb ik het toestel de volgende dag teruggestuurd en een Nexus 5 gekocht.

Schijnbaar is het een bekend probleem, maar heeft Motorola weinig haast met het oplossen hiervan. Punt is namelijk dat de telefoon erg kieskeurig is met welke microSD kaartjes hij wel lust en welke niet.

Verder was het voor mij wel een goede telefoon voor zover ik in die 24h kon oordelen. Maar had juist voor de 4G uitvoering gekozen gezien daar microSD kaartjes in kunnen. Maar toen ik erachter kwam dat het toestel zo kieskeurig is, was voor mij de lol er gauw af.

[Reactie gewijzigd door ThinkPad op 19 juli 2014 00:04]

Het micro SD compatibility issue is sinds de laatste update naar Android 4.4.4 zo goed als verholpen :)
Dat is mooi, maar dat hadden ze beter al met de vorige firmware in orde kunnen hebben ;) Nu zijn ze een klant kwijt.

En zo goed als != verholpen ;)
Heb m sinds gisteren en geen problemen gehad om er n 64gb samsung micro sd in te plaatsen en volledig kunnen formatteren. staat inmiddels alweer bijna 50gb aan muziek op die ik ook op mn vorige telefoon (htc one x+) had staan. de moto g voelt gewoon sneller aan dan de one x+ die nog geen 2 jaar oud is. heb de switch gemaakt omdat er maar geen updates komen voor dat toestel en er gewoon bugs in (blijven) zitten. Tot nu toe super tevreden over dit toestel en al helemaal over de prijs! het voelt ook echt nog steeds als n upgrade vanaf de one x+ terwijl die toch echt meer dan 3x zo duur was _/-\o_
In de specs staat maar ondersteuning van 32 gb macheert dat dan toch 64gb?
ja, hier gaat dat prima :-)
Ok koop k een 64gb kaartje
Ik heb ook een Moto G 4G gekocht in de hoop dat het µSD kaartje bruikbaar was en ik had ook geen geluk: Van de twee class 10 kaartjes die ik geprobeerd had werkte er geen (een class 4 kaartje werkte wel).

Ik heb dit gemeld op de Motorola support site en kreeg al snel een reactie dat ze op de hoogte waren van de problemen en bezig waren aan een oplossing. Enkele weken later heb ik een over-the-air update gehad en het probleem is nu opgelost!

Ik zie dit probleem in een ander licht: OK ze hebben een product op de markt gebracht met problemen (wie doet dat niet tegenwoordig), maar ze hebben de moeite gedaan om het probleem recht te zetten. Verder vond ik de reactie van de support site erg duidelijk en vriendelijk, wat voor mij ook heel belangrijk is.