Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US) Review

zwen 7 juli 2014, laatste update op 14 januari 2015, 490 views

Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)

Twee kleine minpunten, verlichting via bewegingssensor is een prima idee in het (schemer)donker echter door de plaatsing aan de bovenzijde moet je ver naar boven voor het licht aangaat en het koppelen slechts aan 1 ontvanger is voor mij een minpuntje. Positief is eigenlijk voor mij het overige. Vandaar goed.

Pluspunten

• Verlichting
  • Typt lekker
  • Multifunctionele F-toetsen (m.b.v. FN toets, of desgewenst andersom)
  • oplaadbare accu (en verwisselbaar) via bijgeleverde mini-usb kabel

Minpunten

• usb ontvanger gekoppeld aan toetsenbord, ik heb twee computers waar ik het toetsenbord bij wilde gebruiken (als ik thuis werk) maar om het toetsenbord op computer A en B te gebruiken moet ik de ontvanger verplaatsen. Het koppelen van het toetsenbord aan mijn werk laptop had tot gevolg dat mijn toetsenbord niet meer op mijn pc werkte. Dit wordt veroorzaakt dat het toetsenbord en de ontvanger onthouden dat ze aan elkaar zijn gekoppeld.
  • bewegingssensor reageert laat

Wat mij betreft heeft dit toetsenbord maar twee minpuntjes:
- koppelen aan slechts 1 ontvanger, indien met meerdere pc's gebruiken dient de ontvanger omgeplugt te worden, geen heel groot probleem maar toch;
- nabijheidssenson reageert minder goed als ik had verwacht.

Verder ben ik tevreden over het toetsenbord, ik gebruik de mediatoetsen e.d. toch nauwelijks, voor mij was het criterium dan ook eerder: typt het lekker, zit er een numeriek gedeelte op en zitten er losse pijltjestoetsen op, die waren allemaal aanwezig en verlichting dus voor mij prima.

Heb jij ook een Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)?

Dat ontvanger en toetsenbord zo'n eenkennige relatie met elkaar onderhouden is natuurlijk wel handig als meerdere paren binnen elkaars bereik actief zijn, zoals in een kantooromgeving. Je moet natuurlijk niet opeens de tekst op je scherm krijgen die je buurman net aan het typen is.
Het zou me daarom niet verbazen dat dit geen bug is die ze gaan verhelpen, maar een feature dat ze zullen handhaven.
Ja klopt, het paste alleen niet in mijn gebruiksscenario. Ben er verder ook erg tevreden over.
Ik weet niet of je het toetsenbord al eens open hebt gemaakt of dat Logitech het heeft verandert in de afgelopen maanden, maar het detectiecircuit zit wel degelijk aan de "onderkant" van het toetsenbord in bijna de gehele breedte in de palm steun. Het is overigens geen bewegingssensor, maar een proximity sensor. Wellicht dat de lus bij jouw exemplaar verkeerd is geplaatst?

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 31 juli 2014 13:04]

Nee, je hebt gelijk de nabijheidssensor zit onderin, hij reageert wel minder goed als ik had verwacht. Heb m'n review erop aangepast.

[Reactie gewijzigd door zwen op 3 augustus 2014 11:23]