Specificaties 10,8" (1920x1080), Win 8.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Dell Venue 11 Pro (5130-1588) Zwart Review

Zanthr 6 juli 2014, 537 views

Dell Venue 11 Pro (5130-1588) Zwart

Als netbook-vervanger annex tablet is het een leuk ding. Verder ben ik niet echt enthousiast. Vervelend toetsenbord.

Pluspunten

• Compact
  • Vrij snappy reacties
  • Stylus is drukgevoelig
  • Toetsenbord in hoes
  • 8mp camera (front)
  • Groot touchpad op toetsenbord
  • Accu verwisselbaar
  • HD scherm
  • NFC

Minpunten

• Toetsenbord te korte travel
  • Wiebelige hoes
  • Opladen via USB gaat traag
  • On-screen toetsenbord komt soms niet op
  • Zwaar

Tablet ziet er leuk uit maar is van mindere kwaliteit dan bv. de Microsoft Surface (RT/2/Pro) die ik ook heb. Hij wiebelt als je op het scherm drukt in de hoes. Het toetsenbord pakt soms een paar keer de letter waar je op drukt (te gevoelig),
De pen werkt wel aardig (drukgevoelig maar helaas met batterij), hij lijkt echter een paar mm te hoog te zitten. Misschien een kwestie van gewenning.
Wel lekker zacht materiaal op de achterkant, die verwijderbaar is en waarachter de accu zit.
Het scherm is HD en scherp. Vaak staat de verlichting net te laag ingesteld

Ik heb hem in bruikleen van mijn werk en werd gratis aangeboden door Dell. Helaas ben ik de afwerking van een Microsoft Surface gewend en daar schiet dit apparaat wel wat te kort. Als ik moet kiezen tussen een x86 apparaat en een ARM heeft de ARM wel wat nadelen, bv. het niet kunnen draaien van x86 software. Dat heeft deze tablet als voordeel.

Heb jij ook een Dell Venue 11 Pro (5130-1588) Zwart?

Wat ik niet begrijp, eindoordeel 2 sterren.
voor de sub beoordelingen geef je echter:
4x 3 sterren
2x 4 sterren
1x 5 sterren.

snap dus niet hoe je dan aan 2 sterren komt als het gemiddelde van je andere beoordelingen toch een stuk hoger ligt.
Goede reactie, eigenlijk wordt het beeld scheefgetrokken doordat ik het vergelijk met andere apparaten die ik gebruik. Maar los van die apparatuur is het een aardig apparaat voor de prijs. Wellicht dat drie sterren inderdaad meer klopt: Het is een aardig apparaat.