Bekijk alle uitvoeringen

Motorola Defy Mini XT320 Zwart Review

impactluke 5 juli 2014, laatste update op 5 juli 2014, 85 views

Motorola Defy Mini XT320 Zwart

Het is een goede eerste smartphone of een waterdichte telefoon met smartphone componenten. Maar verder ook niet.

Pluspunten

• Water/stof dicht
  • Redelijk goede accuduur
  • Camera kan er net mee door
  • Flitser
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Hij is langzaam, tenminste voor mij.
  • Het opslag geheugen is uitermate weinig:
  • Bij het gebruik van alleen whatsapp, nu.nl en gmail, heb je hooguit nog 30 over. En het probleem is dat niet alle apps op de sd-kaart kunnen worden gezet.
  • (- De combinatie van weinig opslagruimte + lage snelheid = vaak crashen en vastlopen)
  • Resolutie niet al te goed.

Ik kreeg hem als eerste smartphone en vond hem in het begin echt geweldig.
Hij was mooi, de boxen geven een redelijk geluid en je had natuurlijk de playstore.
Maar na een paar weken, begon hij steeds vaker vast te lopen. (Hij kon bijv. ook de camera app niet openen)
Dit kwam waarschijnlijk, omdat mijn whatsapp en Facebook en nu.nl gegevens begonnen op te hopen.
Naast die apps had ik een 30 mb spelletje en zeer weinig foto's en muziek. Nadat ik alles had opgeschoond liep hij weer minder vaak vast. Maar dit betekende dat ik hem om de twee weken alle gegevens moest wissen. Dus vervolgens had ik Facebook en het spel verwijdert, maar hij bleef nog steeds om de zoveel tijd vastlopen.

Maargoed, haha de telefoon heeft wel ook zeker pluspunten.
Hij geeft goed geluid.
Hij heeft een te gebruiken camera en hij heeft een flitser!
Verder is hij natuurlijk waterdicht, al komt dit steeds vaker bij smartphones voor.
Als laatst draait hij op android.

Ik adviseer dit mobieltje voor mensen die hun eerste smartphone zoeken en voor mensen die een waterdichte telefoon zoeken, maar nog wel minimume smartphone kwaliteiten heeft.

Als laatst trouwens over de bouwkwaliteit.
De knoppen zijn goed gebouwd en voelen en blijven goed aanvoelen bij het gebruiken.
(Ik heb de telefoon een jaar of langer gehad).
Alleen achterop heb je een schuif en als je die maar vaak genoeg gebruikt. Gaat hij op een gegeven moment heel los zitten. En blijft hij niet volkomen dicht zitten. Ik weet niet of dit directe gevolgen heeft voor de waterdichtheid.
Het scherm is tot in zekere maten krasbestendig, maar als je je sleutels maar vaak genoeg in de zelfde broekzak als je mobieltje houd, krijg je toch wel krassen. Wel kan het scherm en het mobieltje opzichzelf zeer goed tegen vallen. Ik heb hem al aardig wat laten vallen, soms ook hard, maar er is nooit serieuze schade opgetreden, hooguit een krasje op de achterkant.
Als allerlaatst; de achterkant is van goede kwaliteit en zal ten alle tijden blijven zitten.

Heb jij ook een Motorola Defy Mini XT320 Zwart?