Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender Review

Funwar 4 juli 2014, laatste update op 19 juli 2014, 1.143 views

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender

Door helpdesk van Tp-link wordt ik keer op keer door de zelfde installatie procedure heen gestuurd omdat het bij mij thuis nog steeds niet werkt; men denkt dat ik de installatie niet goed heb gedaan.

Pluspunten

• Met wps super snel en eenvoudig ge´nstalleerd; apparaat in stopcontact en op laten starten, wps knop op router indrukken, wps knop op apparaat indrukken, even wachten en voilÓ!
  • Ook zonder wps een goed te volgen stappenplan met niet te veel stappen
  • Geen losse adapters en draden, gewoon direct in het stopcontact
  • Indicatie van locatie tov router op buitenkant, erg handig
  • Intu´tieve webinterface

Minpunten

• Door helpdesk van Tp-link wordt ik keer op keer door de zelfde installatie procedure heen gestuurd omdat het bij mij thuis nog steeds niet werkt.
  • Werkt niet icm mijn router, stuurt het netwerkverkeer niet door.

Beheerbaarheid Score: 4
Na verschillende keren contact met helpdesk gehad te hebben werkt het apparaat nog steeds niet, ik heb nu zelfs een. YouTube filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=MpULi2wBjz4) opgestuurd waarin letterlijk wordt aangegeven dat je de twee wps knoppen moet indrukken en dat het dan zou moeten werken.
Het apparaat gedraagt zich nu als een router zonder internetverbinding. Nutteloos dus. Het ding kan volgens mij niet goed overweg met mijn router, op de router van de buren werkt het wel goed namelijk. Ik ben nu vijf mails verder, een telefoonnummer hebben ze niet en op een voorstel om met teamviewer met mij mee te kijken onder telefonische begeleiding wordt niet op gereageerd.
As het werkt heb je mazzel, werkt het niet dan heb je domweg pech, de helpdesk is van weinig waarde gebleken.
Een mooie toevoeging op het apparaat zou een doorvoer stopcontact zijn zodat het apparaat zelfs geen stopcontact gebruikt.

Edit:
Na veel heen en weer gecommuniceer en wat proberen verder blijkt het apparaat niet te werken voor het draadloos maken van de ontvanger van de TV(!) . Na 1 keer icm tv gefunctioneerd te hebben werkt het apparaat helemaal niet meer, totdat zowel router als wa850re gereset is. Maar voordat je hierachter bent...

Heb jij ook een TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender?

1. Heb je de laatste firmware ?
2. Heb je al eens geprobeerd de TP-Link een vast IP adres te geven (was bij mij de oplossing) ?
Succes ermee.
Zojuist nogmaals geprobeerd, daardoor werkt de dhcp functie van de wa850re wel, lijkt het. pc krijgt wel ip, maar is niet te vinden in clientlist van wa850re... DNS routering werkt nu nog steeds niet dus het is nog steeds onbruikbaar.

De laatste firmware staat er al een tijdje op, met de oude firmware werkte het ook niet.

Dit apparaat is trouwens het enige apparaat dat niet werkt op ons netwerk (met meer dan tien apparaten aangesloten met enige regelmaat)
Ik heb deze range extender ook aangeschaft. In het begin deed het apparaat het prima in mijn netwerk mbv WPS (met een Netgear WNDR4500 router). Na verloop van tijd (na 2 weken) werd de verbinding nogal gammel (weer 5 minuten verbinding en daarna niets).
Weer opnieuw startendaarna weer hetzelfde patroon. Een firmware upgrade gedaan, hielp niet echt. De help desk van TPlink geeft alleen maar basic instructie wat je moet doen om het apparaat aan de gang te krijgen, maar na de derde keer melden dat het apparaat het echt niet doet, wordt verteld dat je maar kontakt moet opnemen met de (web) winkel waar je dit produkt gekocht hebt.
Ik zou dit apparaat aan niemand willen aanraden: het brengt niet wat er wordt beloofd en de helpdesk is niet erg indrukwekkend. Al met al een zeer slechte aankoop, uiteindelijk tereuggestuurd naar de winkel.
Zie edit; probleem blijkt te zijn icm router Ún tvontvanger.