Navigon 8110 Complete Europe TMC carkit (Europa) Review

Rob11Newbie 13 februari 2009, 765 views

Navigon 8110 Complete Europe TMC carkit (Europa)

Pluspunten

• Super snel en precies.
  • Groot helder scherm
  • flitspalen aanduiding
  • rijstrookassistentie
  • Duidelijke poi's
  • spraakherkening
  • handsfree bellen
  • text to speech
  • reality view

Minpunten

• berekend soms te snel bij kleine file maar dit kun je uitzetten.

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 4
Kaartmateriaal Score: 5
Positiebepaling Score: 4
Features Score: 5
Ik ben een trotse en tevreden bezitter van dit speeltje :) . Mijn vorige navigatie was verouderd dus ben op zoek gegaan naar een nieuwe.

Ik wilde gewoon een compleet apparaat incl. updates. Voornamelijk geen gezeur maar iets dat werkt en blijft werken. Ben voor wat informatie op internet gaan zoeken en kwam al snel uit bij Navigon.

De Navigon 8110 voldeed precies aan mijn eisen en had vele extra's!!!!!!

Ik wilde een goede communicatie met mijn telefoon en radio. Dit is aanwezig doormiddel van bluetooth en een fm transmitter.
Mijn Vorige navigatie (tomtom) had file info via gprs. Navigon via Tmc (via de radio) hier is dus geen abonement voor nodig.
De tijd tussen opstarten en operationeel is een paar seconde. De routebereking idemdito.

Een minpuntje is de fm transmitter. Deze geeft af en toe een ruis maar dit is absoluut niet irritant of storend.

Alle opties die erop zitten werken goed snel en duidelijk een aantal voorbeelden die ik zelf veel gebruik:

- flitspalen aanduiding
- rijstrookassistentie
- poi's
- spraakherkening
- file omleiding
- handsfree bellen

Het mag duidelijk zijn dat ik super tevreden ben over dit product en verder nog geen enkel probleem ontdekt heb.

Heb jij ook een Navigon 8110 Complete Europe TMC carkit (Europa)?

TTS (text to speech) is niet in het Nederlands bij Navigon software of je zou de eerste moeten zijn die dat heeft. Als je de Nederlands taal gekozen hebt bij de instellingen heb je dus automatisch géén TTS. Je mag het daarom zomaar niet als plus_punt aanhalen is mijn persoonlijke mening.

Voor het overige is je review wel aardig maar een beetje aan de korte kant.

[Reactie gewijzigd door hardware-lover op 13 februari 2009 19:55]