Specificaties 7" (1920x1200), Android 6.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart Review

peetvierman 3 juli 2014, laatste update op 29 november 2014, 412 views

Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart

Voor internetten vind ik een 8-inch 4:3 scherm toch geschikter (bijv. ipad mini). Out of the box bepertke USB-OTG ondersteuning. Bluetooth speakertje en toetsenbordje werken er goed mee. Specifieke rootkit online voorhanden en miracast werkt goed.

Pluspunten

• Klein en licht.
  • Stevig, clean ontwerp.
  • Mooi beeldscherm.
  • Via een USB-OTG kabeltje kun je andere USB-devices opladen.
  • Goede performance.Sorcerer's lair pinnball loopt soepel op de grafisch beste stand.
  • Goede Rootkit specifiek voor Nexus 7 2013 voorhanden.
  • Miracast

Minpunten

• Voor volledige USB-OTG ondersteuning moet je eerst een betaalde app installeren.
  • Niet ideaal voor internetten en sommige andere toepassingen door het kleine breedbeeld formaat.
  • Matige speaker (ongeschikt voor muziek, OK voor een spelletje).
  • Matige camera aan achterzijde.
  • Geen slot voor SDHC-mini kaart.

~~~[edited en updated 29-Nov-2014]
Door het kleine formaat en lage gewicht is hij ideaal om mee te nemen, maar misschien een beetje overvloedig als je al een grote smartphone hebt. Ik vind het dus ook vreemd dat hij in veel reviews 1 op 1 met andere, grotere tablets wordt vergeleken. Als je een grote koelkast wil koop je ook geen koelbox als die toevallig het best uit de test komt.

Ik gebruik hem veel voor muziek (streaming radio, mp3), video, spelletjes en apps. Voor internetten vind ik hem minder ideaal door het kleine breedbeeld formaat. Hij werkt trouwens probleemloos samen met mijn bluetooth toetsenbordje (Rapoo E6100) en speakertje (JBL FLIP I).

Zwak vind ik dat USB-OTG out of the box onvolledig wordt ondersteund, vooral omdat er geen SDHC kaart in kan. Leuk vind ik wel dat je via de USB uitgang eventueel een ander USB device kunt opladen. Bij Samsung schijnt USB-OTG out of the box wel meteen volledig ondersteund te worden.

GPS lijkt het bij mij goed te doen (aanvankelijk werden er her en der nogal wat problemen mee gemeld), alleen duurt het soms even voordat hij voldoende satellieten heeft gevonden als de GPS lang uit heeft gestaan. Daarna blijf hij de satellieten echter goed volgen.

Miracast (het weergeven van je tablet-beeld op bijvoorbeeld je smart-tv) werkt goed. Bij streaming video zie ik wel regelmatig wat artefacten, dus ik zou er geen hele film mee gaan kijken, maar het is wel gaaf voor het laten zien van foto's of een youtube filmpje.

Dankzij de populariteit van het apparaat is er trouwens een speciale Nexus 7 2013 rootkit ontwikkeld, dus ideaal voor degenen die willen rooten. Ik had hier geen ervaring mee, maar heb de instructies heel precies opgevolgd, en zo het lukte in een keer, zonder problemen (kost wel even wat tijd om alle stappen te doorlopen).

Heb jij ook een Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart?

Het negatieve punt "Qua formaat eerder een phablet dan een tablet." mag je geen negatief punt noemen vind ik. Je kan ook een groter type Nexus\tablet kiezen. Bijvoorbeeld de 10" van Samsung.
Vind je in dat geval dan niet dat het negatieve punt van een slechte beeldschermverhouding voor internetten ook onterecht is?
Ik heb m'n review wat aangepast, omdat je in wezen gelijk hebt. De reden waarom ik het aanvankelijk als minpunt heb genoemd is omdat deze tablet vaak in (professionele) reviews wordt aanbevolen boven veel grotere tablets, waarbij dus volledig wordt voorbijgegaan aan het feit dat deze tablets misschien voor volslagen verschillende doelgroepen geschikt zijn.