Specificaties 4,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart Review

debunk77Newbie 2 juli 2014, laatste update op 29 oktober 2014, 907 views

Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart

De Moto G doet alles wat de gemiddelde gebruiker verwacht en dat in een solide, kwalitatief hoogwaardig jasje met dito uitstraling. Kortom een erg fijn toestel voor weinig geld, waarbij je eigenlijk alleen inlevert op de camera. UPDATE: na enkele maanden gebruik stuk minder tevreden

Pluspunten

• Aantrekkelijke prijs
  • Kwaliteit overall
  • Je kan er de meeste dingen prima mee doen

Minpunten

• Hij is zwaar
  • Camera is niet om van te juichen
  • Traag
  • Bug bij kantelen scherm

Geen uitgebreide review, wel even een korte toelichting: mijn s2 gaf onlangs de geest nadat deze in het water was gevallen. Helaas, want ik was verknocht aan dit fijne toestel! Wilde voor de s5 gaan maar die vond ik met de vakantie voor de deur wat te duur. Tussenoplossing: een acceptabele budget- smartphone. Mijn oog viel op de Moto G. In de aanbieding bij Mediasl*t voor weinig (149E). Hij kan hetzelfde en zelfs nog iets meer als wat mijn s2 kon. UPDATE: dit neem ik terug. Hij is snel, scherp scherm, en de user experience voelt gladjes en goed (UPDATE: dit neem ik ook terug). Hij ligt lekker in de hand en voelt stevig. Maar hoe zwaar issie in vergelijking met mijn s2! Alsof de techniek 3 jaar heeft stilgestaan. Verder: de foto's zijn tamelijk beroerd. AutoFocus werkt niet heel goed, de achtergrond is vaak scherp maar het onderwerp niet. Grappig, hoe een meer dan 3 jaar oud toestel op sommige vlakken nog beter scoort dan dit nieuwe ding. De Moto G doet ongeveer wat hij moet doen voor weinig geld. Ik ben erg tevreden. Hij heeft een kwalitatief hoogwaardige uitstraling en ik zal er niet zo bezorgd over zijn dat hij wordt gejat of in het water valt. Het eerste omdat ik dan niet meteen 600e lichter ben en het laatste omdat hij redelijk goed tegen water schijnt te kunnen. Ik ga mijn vakantie met vertrouwen tegemoet.

UPDATE: Enkele extra nadelen: het kantelen van het scherm doet hij af en toe niet. Ik vind m toch wel erg traag. Acht gig is echt VEEL te weinig, je bent continue foto's aan het wissen om nieuwe te kunnen maken.

Heb jij ook een Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart?

Reviews door de redactie