Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

CM Storm Resonar Gaming Earphones (Aluminium, Blauw, Rood) Review

pclinde 1 juli 2014, laatste update op 30 mei 2017, 7.892 views

CM Storm Resonar Gaming Earphones (Aluminium, Blauw, Rood)

De CM Storm Resonar zijn zeer degelijke in-ear oordopjes. Het aluminium design heeft een mooie afwerking en voelt stevig aan. Je hebt veel vrijheid in het gebruik van de Resonar, mede dankzij de audio en microfoon splitter. Voor zowel muziek als gaming kun je de Resonar goed inzetten.

Pluspunten

• BassFX High & Low is een unieke feature, en geeft een extra boost aan de bass.
  • Aluminium design- lekker robuust en stevig.
  • Comfortabel, keuze uit drie silicone in-ear dopjes.
  • Inkomende gesprekken- gesprekken beŽindigen of muziek pauzeren met het mediapaneeltje.
  • Portable en compatible met veel apparatuur.
  • Microfoon produceert een helder geluid.
  • Bijgeleverde beschermhoesje- draagtasje.

Minpunten

• Bevestiging randjes voor de silicone in-ear dopjes op de Resonar hadden wat groter/breder mogen zijn. Net als bij de voorganger de CM Storm Pitch. Zodat er wat mee grip ontstaat tussen de in-ear dopjes en de Resonar.
  • Microfoon heeft in drukkere omgevingen soms wat meer moeite met achtergrondgeluiden.

Review - CM Storm Resonar Gaming In-ear Earphones

- Microfoon
- Conclusie

OfficiŽle Productpagina Resonar

Introductie
Ik was erg blij toen ik de CM Storm Resonar in ontvangst kon nemen. Dagelijks reis ik veel in het openbaar vervoer, dus oordopjes zijn voor mij ideaal. De busreis van Middelharnis naar Rotterdam bedraagt maar liefst 50 minuten. Deze tijd weet ik makkelijk te overbruggen door te genieten van mijn digitale muziekbibliotheek.

Genieten is misschien niet altijd het geval geweest. In het verleden heb ik verschillende oordopjes in mijn bezit gehad. Ik zeg niet altijd dat deze slecht waren, maar vaak waren het zogenaamde ‘budgetknallers’ voor een lief prijsje. Ongeveer drie jaar geleden had ik dan eindelijk een serieuze aankoop gedaan: Sennheiser oordopjes. Voor een bedrag van 50 euro kocht ik mijn nieuwe oordopjes bij de MediaMarkt. Zo blij als een kind in de snoepwinkel, maar deze blijdschap was van korte duur. Nog geen week later was ik de oordopjes kwijt. Sinds dat moment heb ik nooit meer wat vernomen van mijn Sennheiser oordopjes.

Nu wil ik jullie niet te veel opschepen met mijn ‘oordopjes trauma’. Want sindsdien heb ik altijd nog met veel plezier in het openbaar vervoer gezeten. Is deze plezierige ervaring verbeterd sinds ik de CM Storm Resonar gebruik? Je leest het verder in mijn review.

OfficiŽle CM Storm specificaties

Belangrijke features van de CM Storm Resonar:
• Patented BassFX adjustable bass boost dial
• Comfortable, lightweight earbuds and cushions for passive noise cancellation
• High quality aluminum housing provides an enhanced audio experience
• Tangle-free cable with in-line remote and microphone for music or phone calls
• 3.5mm splitter for use on PC with Audio I/O
• Includes high quality carrying case

De Resonar heeft een interessante feature genaamd: BassFX. Met deze feature kun je de bass verhogen en verlagen. Hoe dit in de praktijk werkt licht ik dadelijk verder toe.

Look & Feel

Helaas moeten we de verpakking overslaan, omdat ik deze niet in mijn bezit heb. Laten we dan maar beginnen met het draagtasje waar de Resonar in geleverd wordt.

Op de voorkant van het draagtasje siert het CM Storm logo. Het tasje voelt stevig aan, en heeft een ‘lederen feel’. Aan de zijkant zit een rits die ongeveer tot drie vierde open te ritsen is. Gelukkig zit er aan de binnenkant een extra voering, zodat de kabel niet tussen de rits komt te zitten.

Eenmaal open is de Resonar meteen zichtbaar. In het opbergtasje zit nog een extra opbergvakje. Hierin bevinden zich de volgende accessoires:

- Audio- microfoon splitter;
- Drie varianten aan in-ear dopjes (klein, middel en groot).

Resonar

Voordat we verder gaan met de accessoires zoomen we eerst even in op de Resonar. Opvallend aan het design zijn de draaiknopjes aan de achterzijde. Deze twee ‘chromen draaiknopjes’ zijn bedoelt voor de BassFX technologie. Met een draai naar links verhoog je de bass, en met een draai naar rechts verlaag je de bass. Volgens Cooler Master verplaatst de magneet zich in het oordopje, zodra je de bass verhoogt of verlaagt. Door de positieverandering moet het mogelijk zijn om meer of minder bass te produceren.

Beide oordopjes zijn voorzien van een rood en blauw kleuraccent. De kleur blauw is voor het linkeroor, en rood voor het rechteroor. Mocht je kleurenblind zijn of ben je niet zo goed met kleuren, dan is er op de achterzijde nog een L en R aanduiding te vinden.

De behuizing van de Resonar bestaat uit aluminium. Een echte eyecatcher wat mij betreft, en het voelt zeer degelijk aan. Hoewel je hier tijdens het gebruik weinig van merkt, omdat het uiteraard om de kwaliteit gaat van het geluid gaat. Hieronder nog twee foto’s van de ‘naakte’ Resonar.

In-ear dopjes op maat

Bij de Resonar worden drie varianten in-ear dopjes geleverd: klein, middel en groot. Afhankelijk van de grote van je gehoorkanaal kun je kiezen welke jij het beste past. Hieronder zie je dopjes van links (klein) naar rechts (groot).

De dopjes zijn gemakkelijk te bevestigen op de Resonar. Hoewel ik wel van mening ben dat de bevestiging randjes op de Resonar wat groter en breder hadden mogen zijn. Zodat er meer grip ontstaat tussen de silcone dopjes en de Resonar. Nu laten ze niet extreem snel los, maar op de CM Storm Pitch (voorganger van de Resonar) zaten de dopjes toch net wat steviger.

Om een beter beeld te krijgen hoe groot de dopjes zijn op de Resonar, heb ik van klein naar groot de dopjes gefotografeerd.

Kabels en aansluitingen

De Resonar komt met een kabel van 1.3 meter, deze lengte geeft je mogelijkheid om de Resonar op verschillende apparaten te gebruiken. Zo heb ik zelf de Resonar gebruikt in combinatie met mijn telefoon, laptop, 3DS en Wii U.

De Resonar gebruikt een CTIA 3.5mm jack, dit wil zeggen dat de jack met 99% van de meest recente mobiele apparaten, tablets en andere apparaten compatibel is.

Op de kabel zit een ingebouwd mediapaneeltje met microfoon en voorzien van een knop. Hiermee kun je muziek pauzeren, en inkomende gesprekken beantwoorden of beŽindigen.

In het draagtasje zit ook nog een audio- microfoon splitter, zodat de audio en microfoon kanalen gescheiden zijn. Hierdoor kun je de ingebouwde microfoon in het mediapaneel gebruiken op je computer of laptop.

Tijdens dit zonnige weer maak ik graag gebruik van onze ‘zomerse tuin’. Alles staat mooi in de bloei, en blijkbaar is in-ear ook ‘HOT’ bij de boomsprinkhaan.

Geluidskwaliteit

Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit van de Resonar. De 8mm drivers produceren een helder geluid. Als ik een vergelijking moet doen met de voorganger van de Resonar de CM Storm Pitch, dan ben ik vooral tevreden over de BassFX mode. De CM Storm Pitch voelde naar mijn idee te bassrijk aan. Ik ben zelf een liefhebber van rock en jaren 70, 80 & 90 muziek. Met die genres heb je de bass niet zoveel nodig, maar met BassFX kun jezelf beslissen wat je fijn vindt.

Toch vond ik het belangrijk om BassFX te testen. Ik heb twee audiofragmenten met vooral veel bass momenten vergleken op BassFX High en Low. In de video kun je het verschil zien en horen. Ik heb hieronder ook nog twee audiografieken bijgevoegd, deze zijn makkelijker waar te nemen en te vergelijken dan in de video.

Audiografiek BassFX Low: Klik op de afbeelding om deze uit te vergroten. :D

Audiografiek BassFX High: Klik op de afbeelding om deze uit te vergroten. :D

Ik gaf al eerder aan dat BassFX duidelijk hoorbaar is, maar de audiografieken liegen er niet om. Beiden audiofragmenten zijn onder de zelfde omstandigheden getest. Dit met een eenzijdige microfoon waar de Resonar met de in-ear dopjes direct tegen de microfoon aanliggen.

Het resultaat van BassFX? Een verbeterde bassweergave, daar waar jij het voor jouw muzieksmaak kunt gebruiken.

Titanfall

Tijdens een paar potjes Titanfall heb ik de Resonar getest op in-game sounds. De bass is duidelijk aanwezig, vooral met de BassFX modus op High. De hoge frequenties zijn erg realistisch, hierdoor is goed af te leiden waar de geluiden vandaan komen. De momenten van het inroepen van een ‘Titan’ of het schieten met een ‘Quad Rocket’ een (raketlanceerder) voelen beestachtig aan. Op dit soort momenten ben ik verrast wat de 8mm drivers van de Resonar kunnen produceren.

Microfoon

De Resonar heeft een Omni-Directional (alzijdige gevoeligheid) microfoon. De microfoon produceert een helder en natuurlijk geluid. Ik heb een kort stukje tekst van de coolermaster.com website gepakt, en deze ingesproken met de Resonar. Je kunt het audiofragment hier downloaden.

Het telefoneren met de Resonar gaat prima. Het mediapaneeltje is goed toegankelijk om inkomende gesprekken te beantwoorden of te beŽindigen. Zo heb ik met veel plezier Skype en FaceTime gebruikt.

Voor zowel muziek als gaming kun je de Resonar goed inzetten. Voor mij een dikke pluspunt, omdat ik mijn gaming headset altijd thuis laat. Deze vind ik net wat te groot om mobiel te zijn. De Resonar zit daarom vanaf nu standaard in mijn laptoptas. Zo kan ik er goed gebruik van maken tijdens het openbaar vervoer, en gebruik ik de Resonar met regelmaat om te gamen op mijn laptop.

De BassFX technologie is een hele toffe feature, en werkt goed in de praktijk. Echte bass liefhebbers zullen extra plezier beleven met de BassFX op High.

Ben je iemand die veel On-The-Go is? Of misschien ben je wel opzoek naar in-ear setje met extra veel bass? Dan is de CM Storm Resonar een geweldige en vooral unieke keuze!

Is er toch nog iets onduidelijk? Misschien heb je een extra vraag? Reageer! Ik probeer zo snel mogelijk je vraag te beantwoorden. :)

Productnaam: CM Storm Resonar
Prijsindicatie: § 39,90
OfficiŽle Productpagina Resonar

Heb jij ook een CM Storm Resonar Gaming Earphones (Aluminium, Blauw, Rood)?

Zeer goede review Pim. Weer erg uitgebreid en duidelijk. Wil zelf ook nieuwe in-ear oordopjes. Ga deze zeker overwegen.
Thanks! Momenteel zijn ze beschikbaar in de CMStore; http://www.cmstore.eu/cm-.../resonar-gaming-earphone/

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag.
Zojuist deze oordopjes besteld. Na het lezen van je review ben ik toch wel erg enthousiast geworden. Was al een tijdje opzoek naar goede in-ear oordopjes met een goede bass. Ik vind het al helemaal mooi dat je bij deze oordopjes de bass zelf kunt regelen en ze zien er heel degelijk uit. Bedankt voor deze goede review. Het heeft me zeker geholpen bij het maken van mijn keuze.
Ik ga ze denk ik ook bestellen. Hopelijk zijn ze voor volgende week donderdag binnen.
Ben al een tijdje op zoek naar goede oortjes. Maar tot nu toe bevalt de geluid weergave me niet. Of te veel bas of te weinig of hoog laag weer niet goed.

Hopelijk zijn deze goed in te stellen.
Hoi Astennu,

Dat vind ik juist het grote voordeel van deze oortjes; ze zijn in te stellen. :)

En gewoon handmatig, zonder software. Als je ze vandaag besteld heb je ze sowieso voor volgende week donderdag binnen. Dan kunnen ze mee op vakantie. ;)

[Reactie gewijzigd door pclinde op 3 juli 2014 09:03]

Hoe zijn de hoge en midden tonen als je de bas opschroeft? worden die dan ook minder helder? aangezien je met een driver te maken hebt.

Ik hoop dat die dan ook nog dynamisch en helder genoeg blijven.

Ah dat is mooi :) Standaard UPS was namelijk maar 1/3e van de verzend kosten :P
De bassweergave is meer aanwezig op high. Ik heb ervaren dat het geluid helder blijft. Je kunt ze ook in de video vergelijken met elkaar. :) Natuurlijk blijft zelf ervaren het beste. :D

Groetjes, Pim
Ik heb dat geprobeerd maar met de oortjes die ik hier had kreeg je toch geen heel goed beeld. Je hoorde wel duidelijk verschil.

Ik ga ze gewoon bestellen. Dat is de beste manier :) bedankt voor de info!
Geen probleem! :) Mocht er wat zijn, dan help ik je graag nog verder. Alvast plezier met de Resonar! :D
Thanks :) met een beetje geluk is hij met UPS Standard morgen al binnen.

Ik zal in ieder geval even laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Ik ben nogal verwend qua geluid door mijn AKG K550. Dus ik kan wel een goede vergelijking maken.
Ik ben net terug van vakantie. En heb ze nu in totaal een week of 4 getest.

Ik ben opzich tevreden over de dopjes. Ik vind het geluid niet extreem goed maar ook niet slecht.
De soundstage is toch wat klein in mid en hoog bereik. Maar het zou best kunnen dat dat met in ear's nooit echt heel goed is.

De bas knop werkt bes goed maar zelfs op de hoogste stand heb je geen zware bas. De Standaard samsung dopjes hebben diepere bas. Echter zijn de mid en hoge tonen waar weet net wat minder goed.

Ik heb ze ook nog getest vs Fischer Audio FA-912. Die zijn wat helderder dan deze dopjes maar die hebben weer weinig bas nog veel minder dan de Resonar's.

In vergelijking met mijn AKG K550 is het geluid gewoon niet zo best. Maar goed dan heb je het over een koptelefoon van tegenwoordig 170 euro (toen ik hem kocht was hij zelfs 230+). Die heeft gewoon een bredere sound stage. Nog mooiere hoge, midden en lage tonen.

De Resonar's klinken tenopzichte van die koptefoon gewoon wat dof. Maar ik vind het zelf een verbetering tov de samsung dopjes. Al denk ik dat er genoeg mensen zijn die de samsung dopjes beter vinden klinken door de luidere bass. Er zijn namelijk ook veel mensen die beats by dree geweldig vinden. En dat is juist wat beats by dree doet. In mijn ogen hele slechte koptelefoons. kleine sound stage. Slechte hooge en mid's. Maar erg krachtige (in mijn ogen veel te harde) bass.

aar goed alles bij elkaar ben ik wel tevreden met wat je krijgt. I guess dat dit is wat je ongeveer voor deze prijs mag verwachten. Wil je beter moet je wellicht ver over de 100 euro gaan.
Hoi Astennu,

Sorry dat ik zo laat reageer! Ik ben erg druk. De bass knop is naar mijn idee wel duidelijk hoorbaar en deze werkt goed. Dit wel specifieke voor geschikte genres.

Gelukkig ben je wel tevreden, en laten we eerlijk zijn: je hebt waarschijnlijk meer ervaring met oordopjes dan ik. Daar is totaal niks mis mee! Maar ik heb nooit 170 euro uitgegeven aan oordopjes, en vrijwel bijna nooit opgehad.

Toch bedankt voor je reactie en feedback!
Geen probleem :)

Het verschil is er zeker duidelijk maar op de hoogste stand heb je nog steeds niet super veel bass vergeleken met andere dopjes. Maar in mijn ogen is dat alleen maar goed want veel meer bass heb je niet nodig. Voor sommige muziek draai ik de bass ook omlaag.

Ik ook niet 170 euro aan dopjes. Maar wel aan een koptelefoon. De meeste dopjes die ik heb gehad waren ook in de range van 10-60 euro. En dan vind ik dat deze het erg goed doen. Zeker voor die 35 euro!
Hoe zit het met de microfoon? Ben je ook goed hoorbaar wanneer je door dat ding praat?
Hoi Iasharor,

Er staat een audiofragment in de review die je kunt downloaden (getest in mijn kamer) op mijn laptop.

Groetjes, Pim
Mijn eerste indruk als ik deze dingen zie:
Zijn dat Razer Hammerhead Pro's met een andere kabel en "dop"?

Ik zou eigenlijk zeggen van wel :)
Maar deze zijn wel een heel stuk goedkoper, de hammerhead pro's kosten gemakkelijk 70 euro...
Vooral dat taps lopende stuk lijkt redelijk identiek.

[Reactie gewijzigd door DCG909 op 3 juli 2014 11:19]

Zodra het gif groen is, dan gaan de prijzen automatisch extra omhoog. :D
Dat is idd wel waar...
Al heb ik dan de "gewone" hammerhead, deze was als nog 50 euro :/ en als ik het zo lees zullen ze als nog ongeveer hetzelfde klinken.

Ik vraag mij af hoe de hammerhead's dagelijks 32.6 km fietsen gaan uithouden. Als ze binnen een jaar falen ga ik deze waarschijnlijk een poging geven :)
(Of je review moet dan aangeven dat jouw paar ook dood is...)
Dat is een aardige afstand. ;) Nee, die van mijn zijn nog springlevend! En ik heb al aardig wat bus, metro en tramritjes erop zitten.
Ik heb in 3 jaar al 3 paar skullcandy ink'd (2)'s verloren aan 16.8 km per dag...
De eerste had een kabelbreuk vlak boven de 3,5 mm plug en de twee ink'd 2's hadden dit bij de oordopjes zelf :/

De 2's hadden een soortgelijke flatcable als de cm's, maar de "ingang" naar de dopjes gaf niet genoeg mee (was te stug :/).
Hoe is dat met de cm's eigenlijk?
Hoi sorry,

Ik dacht dat ik een reactie geplaatst had, maar blijkbaar had ik niet goed op 'plaats reactie' gedrukt op mijn iPad.

De CM heeft inderdaad een flatcable. De bekabeling naar de 3,5mm Jack zit in hard/rubberachtig plastic, waar nog een aluminium hulsel omzit. Het hard/rubberactig plastic loopt door tot buiten aan dit aluminium. Hierdoor is het minder stug, en het geeft de kabel wat bewegingsruimte. :D
Kleine update van mijn kant.
De "rasters" die op de uitgangen van de speakers zaten (om vuil buiten te houden) zijn aan beide kanten eruit gevallen :/

Verf krast als de pest doordat er reliŽf op de behuizing zit die langs elkaar kan wrijven... En ik ben er niet echt grof mee omgegaan :/

Geluid is gelukkig nog wel goed en de kabels vertonen geen tekenen van kabelbreuk.

Toch wel jammer van koptelefoontjes van 50 euro :/
Vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom oordopjes en geen koptelefoon? Naar mijn beleving is een koptelefoon (als je de juiste hebt) veel comfortabeler bij lang dragen ťn het geluid is vaak een stuk beter.
Hoi SomerenV,

Ik maak veel gebruik van oordopjes in het openbaar vervoer en on-the-go met mijn laptop. Natuurlijk maak ik thuis gewoon gebruik van mijn headset. :)

Groet. Pim
Qua meenemen is het wel een stuk fijner dan een koptelefoon ja. Al moet ik zeggen dat ik toen ik nog met de bus naar school moest ook gewoon een koptelefoon op had (Sennheiser HD202 toen, nu ligt er een HD205 op het bureau :)
Hoi SomerenV,

Ik studeer ook nog + doe veel ZZP werk in de omgeving van Rotterdam. Ik ben momenteel echt geen fan om koptelefoons mee te nemen. Ik vind ze te groot en ik heb al enorm veel bij me (lopend kantoor). En ik ben best wel 'ijdel' de headband maakt mijn haar warrig (en ik stijl mijn haar iedere ochtend tot in de perfectie). :P

Momenteel ligt er hier een Sirus 5.1 op mijn bureau. :)
Voordeel van in-ears tegenover koptelefoons vind ik ook dat je er makkelijker ťťn uit je oor haalt, om bijv. te controleren of er iemand tegen je praat oid (zo heb ik er op de fiets altijd 2 in en in een winkel nagenoeg altijd maar 1)

Thuis heb ik bij mijn pc's weer koptelefoons liggen. Al lijkt mijn familie soms niet te snappen dat je soms niks hoort met een koptelefoon op als je in een game zit...
Hahaha, heel herkenbaar. Dat probleem heb ik hier ook. Er staat vervolgens iemand achter je, en dan raken ze je aan... Schiet dan half uit mijn stoel.
Uitstekende review! Ik reis elke dag met het OV en stop de oordopjes redelijk vaak in mijn broekzak tijdens de overstap. Hierdoor gaan ze uiteraard snel kapot, dus het bijgeleverde tasje is zeker een enorm pluspunt. De oortjes zijn zťťr comfortabel en ze produceren echt fantastisch geluid. Ik ben echt te spreken over deze oortjes, en ik wil je dan ook enorm bedanken voor deze super review. Dankzij jouw review heb ik de keuze gemaakt om deze oortjes aan te schaffen.

Keep up the good work! :)
Dankjewel :D Veel plezier met de Resonar! Hopelijk zijn je OV tripjes nu nog wat prettiger. :)
nouja, dit lijkt mij een goede toevoeging voor al mijn cmstorm spullen,
hebben mijn sirus 5.1 , speedrx muismat, sentinel andvance 2 en notepal xl weer een nieuw familielid
Hoi hahaha,

Dat is inderdaad een aardige line-up aan spullen. :D

Groet. Pim
Ik vond deze oordoppen super, mooi design en goed geluid.
Het enige wat ik jammer vond is dat deze oordoppen het snelste kapot zijn gegaan van alle voorgangers die ik heb gehad (ongeveer 3 weken/1 maand) dat de linkerkant niet werkte.
Jep klopt! Ik heb er meerdere gevalletjes van gezien, waarschijnlijk een wat mindere batch. :(