Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus R510CC-XX1304H Review

rkeetje 30 juni 2014, laatste update op 7 augustus 2014, 2.066 views

Asus R510CC-XX1304H

Tijdens het updaten kwam er steeds een foutmelding uiteindelijk een losse dvd met windows 8.1 gebrand en zo ge´nstalleerd. Verder heerlijke laptop om mee te werken is razendsnel en een verrassend helder en scherp beeldscherm ook is het geluid een stuk zuiverder dan ik had verwacht.

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Mooi afgewerkt
  • Doet wat het moet doen
  • Makkelijk mee te nemen
  • Goede accuduur

Minpunten

• Windows 8 updaten
  • maar 2 USB poorten

Inleiding:
Ik heb deze laptop gekocht voor mijn studie en om af en toe een game mee te spelen. Ik heb deze laptop bij Alternate besteld en ik ben er uitermate tevreden over.
Het enige nadeel trad alleen dezelfde avond al op omdat de laptop ging updaten (opzich niets bijzonders) maar hij gaf een fout en hij bleef updates configureren en daar bleef een fout bij komen. Op een gegeven moment heb ik hem terug in de fabrieksinstellingen gezet maar hetzelfde probleem trad 2 dagen later weer op. Toen besloot ik maar om een windows 8.1 dvd te branden en een hele niet setup te doen. Vanaf dat die klaar was doet de laptop het perfect.

Prestaties:
De laptop is erg snel als je hem dichtklapt gaat hij in slaapstand waar hij daarna in 2 seconden weer uit is. De i7 processor doet zijn werk goed prima en normale programma's zijn in een fractie van een seconden gestart.
De geforce nvidea 720m videokaart maakt het af en toe spelen van een game mogelijk. Games zoals Watch Dogs, Call of duty 4 MW en minecraft draaien prima op de laptop.

Beeldkwaliteit:
Het beeldscherm is weliswaar niet full-hd maar de helderheid is erg hoog en vanaf een afstand groter dan 2 cm zijn de pixels al niet meer van elkaar te onderscheiden (tenminste door mij)
Games spelen gaat er daarom ook perfect.

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit is stevig en de achterkant is mooi afgewerkt. Alleen de netwerkpoort ziet er fragiel uit omdat de onderkant ervan losjes zit.
Misschien hoort het niet helemaal bij dit kopje thuis maar een klein nadeel is dat er maar 2 usb poorten aanwezig zijn. Ik heb een usb hub dus voor mij maakt het niet veel uit, maar als je die niet heb dan ben (ik tenminste) snel door de usb poorten heen (een toetsenbord, een muis en er is dan geen ruimte voor een usb stick).

ergonomie
De toetsen staan ver uit elkaar (voor een laptop) wat het lekker laat typen.

Warmte- en geluidsproductie:
De laptop is erg stil zolang je er geen zware prestaties van eist. Dat geld ook voor de warmte zolang je gewoon aan het internetten of documentje aan het typen blijft de laptop relatief koud. Als je echter een game speelt gaat de laptop wat meer geluid (ook niet overdreven veel geluid) maken en wordt hij ook wat warmer niet vreemd en ik stoor me er ook niet aan omdat ik toch het geluid van de game aan heb staan en dan hoor je je laptop al niet meer.

Wanneer je een DVD/CD brand of ript dan maakt de laptop wel erg veel geluid, maar daar valt goed mee te leven omdat dat toch maar zelden gebeurt en het rippen gaat wel een stuk sneller dan mijn vorige laptop waardoor de laptop wel korter lawaai maakt.

Mobiliteit en accuduur:
De laptop is goed te vervoeren. De accu gaat vrij lang mee en de laptop is vrij licht en niet al te groot. Wat voor mij ook wel nodig is want ik moet er voor mijn studie elke dag 2 uur in de trein mee zitten.

Wanneer is in de ochtend met een volle accu begin te werken, dan kan ik aan 1 stuk door werken en hoef ik hem pas rond 12 uur weer op te laden en dan in de avond als ik thuis ben weer een keer zodat ik de volgende ochtend weer met een volle accu kan beginnen.

Prijs:
De prijs is erg goedkoop als je kijkt wat je er voor terugkrijgt. In de laptop zit een i7, nvidea 720 en 4gb ram wat uit te breiden tot 8 is. Bij andere merken betaal je voor dezelfde specificaties zo minimaal 100 euro meer.

Slot:
Ik zal deze laptop aan iedereen willen aanbevelen die gewoon een snelle laptop wil hebben en af en toe een game wilt spelen. De prijs/kwaliteit verhouding is goed en de laptop ziet er om naar te kijken ook erg mooi uit. Ikzelf heb er een beeldscherm bij gekocht omdat ik twee beeldschermen fijner vind werken maar dat is zeker niet verplicht want het beeld van de laptop is prima.

Heb jij ook een Asus R510CC-XX1304H?