Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)

Specificaties Bedraad Qwerty met Kailh Blue switches - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US). Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
Foritain 29 september 2017
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Foritain schreef afgelopen jaar 13 reviews, waarvan 30% gesponsord.

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)

Opvallend compact low-profile bordje van Sharkoon. Low profile Kailh switches maken een fijne, toegankelijke indruk (toegankelijker dan hogere MX switches voor niet-die-hard mech users), bouwkwaliteit is goed, verlichting ziet er aardig uit, en aan het einde van de dag erg gecharmeerd door het resultaat.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit helemaal keurig.
  • Tik ervaring van de low-profile Kailh mechs opvallend prettig. Low-profile switches toegankelijker voor zij die geen hoge mechs gewend zijn in elk geval.
  • Verkrijgbaar met clicky (blauwe) en non-clicky (rode) switches.
  • Verlichting netjes uitgevoerd, met wat leuke effecten.
  • Netjes compact gehouden, maar wel met standaard indeling.
  • Korte- en lange kabel meegeleverd.
  • Prijs-kwaliteitverhouding prima

Minpunten

• Let op: Ontbreken numpad uiteraard iets om bij stil te staan.
  • Voor een primair zakelijk / typistenbord had witte verlichting volgens mij een handigere keuze geweest, ook zijn de LED effecten daarvoor een wat twijfelachtig 'voordeel'
  • Uniformiteit backlight kan nog wat beter in langere keys (tab, backspace)

sowen 5 oktober 2017 Product gekocht

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)

Mooi ding om te zien, verlichting ook heel goed, maar de plattere toetsen halen iets weg van het 'plezier' van mechanisch typen, en daar heb ik het juist voor gekocht. Wellicht een 'goedkope' mech toetsenbord, maar voor mijn gevoel niet veel beter qua gevoel dan een doorsnee laptop toetsenbord.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede verlichting (voor typen)
  • prettige lettertype op toetsen

Minpunten

• toetsen 'te' plat
  • kan niet op tablet gebruiken en tablet opladen tegelijk

Kvuivbribumok 6 augustus 2018 Product gekocht

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Red (Qwerty US)

Perfect mechanisch TKL keyboard dat oorspronkelijk door Havit wordt gemaakt (als ik me niet vergis). Switches typen net zo lekker als mijn Corsair K70 die ik hiervoor gebruikte. Zeer tevreden ermee en zeker gezien de prijs!

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit
  • Low profile switches
  • Zeer compact
  • Niet te hoog (low profile switches) waardoor het ontbreken van een polssteun niet erg is
  • Kleuren, intensiteit, snelheid en licht effecten makkelijk aan te passen via toetsen combinaties

Minpunten

• geen

Bliksem B 3 juli 2018 Product gekocht

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)

Goed comptact toetsenbord voor op serieus typewerk thuis/kantoor en/of gamen. Aangename klik, maar tactile feedback is minimaal.

Pluspunten

• Typt prettig
  • Aangename klik (minder luid dan Cherry Blue)
  • Compact (zelfs voor TKL)
  • Uiterlijk is zowel mooi als zakelijk
  • Goede bouwkwaliteit
  • Low profile (dus sneller typen)

Minpunten

• Tactile feedback is echt minder dan bij Cherry Brown
  • Verlichting is onaangeaam aan de ogen (blauw en knippert)
  • Geen mediatoetsen
  • Niet elke USB-kabel past

Felix-B 20 juni 2018 Product gekocht

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)

Gekocht mede door goede review van Foritain. Had eerst een Devastator, maar die toetsen waren te hoog. Deze Purewriter is SUPER, beetje oude IBM-gevoel. Update 02.08.2018. Fantastisch ToBo, toetsen zijn lekker laag.

Pluspunten

• Lage toetsen
  • Uitstekende aanslag
  • TKL, ik moet maar wennen

Minpunten

• Geen FN-toets voor geluid
  • FN-toets alleen voor verlichting
  • ALT-codes werken niet, ook niet met los numeriek pad

Yousif 12 maart 2018 Product gekocht

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Red (Qwerty US)

Uit nieuwschierigheid gekocht om uit te proberen en te vergelijken met mijn Cherry G84-4100 met Cherry ML-switches. Het is enigszins vergelijkbaar maar deze switches zijn net iets 'smoother', het voelt (voor mij) niet zo soepel als mijn keyboard met Cherry MX-red switches. Stevig gebouwd en degelijk design.

Pluspunten

• Switches zijn vergelijkbaar met Cherry ML en zelfs een beetje met Logitech's Romer-g maar voelen iets minder stroef
  • Layout is op zich prima (us intl)
  • Degelijke bouw, redelijk stevig
  • Maakt vrij weinig geluid wanneer je typt
  • Backlighting is leuk, maar het blijft een beetje een gimmick
  • Geen ghosting

Minpunten

• Prijs is een beetje hoog, corsair k63 kost op het moment ook €70
  • Geen media (volume) toetsen, zijn niet individueel programmeerbaar om functionaliteit met Fn-combinaties uit te breiden
  • Ik ben geen fan van TKL, liever 70-75% layout
  • Hoewel de switches niet slecht zijn (vooral als je specifiek low-profile wilt) prefereer ik Cherry MX-red tegenover deze Kailh low-profile Red
  • Prijs te hoog voor dit geheel (keyboard met 2 kabels), geen software om toetsen te programmeren

Niek.janssen 12 december 2017 Product gekocht

Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)

Fantastic keyboard for somewhat advanced keyboard users. The keyboard is well build, compact, typing on it is nice and because of the lighting, it works fine in the dark. Your mouse can be where your num-pad would normally go. It's exactly what I wanted. Must-buy, except for heavy numpad-users.

Pluspunten

• Well build
  • Typing on it is great
  • Lighting works great
  • Mouse can be where numpad would normally be
  • Super compact
  • Not too expensive for a mechanical keyboard

Minpunten

• When caps-lock/scroll-lock is off, the key isn't lit
  • The lightning effects cannot be controlled by computer software
  • It doesn't come with a wrist rest

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sharkoon PureWriter TKL Kailh Blue (Qwerty US)?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung