Specificaties CPU (closed loop), 120mm (3 fans) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de be quiet! Silent Loop 360mm. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
Foritain 3 oktober 2017
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Foritain schreef afgelopen jaar 8 reviews, waarvan 25% gesponsord.

be quiet! Silent Loop 360mm

Een nette, capabele, no-nonsense AIO waterkoeler met daadwerkelijk stille werking (lees: echt onhoorbare pomp) zoals we van be quiet! zouden verwachten. Temt een Intel Core i9-7900X op zijn gemak. Kleine verbeterpuntjes staan de praktijkervaring niet in de weg.

Pluspunten

• Koelprestaties keurig, een i9-7900X op een standaard PWM setting tussen de hoge 50'ers en 60'ers is gewoon heel goed.
  • Heerlijk stille pomp, ventilatoren ruim genoeg bereik om je te laten kiezen tussen een onhoorbare build of af en toe lekker blazen om je CPU verder te pushen.
  • Installatie eenvoudig, zeker vergeleken met luchtkoelers.
  • Geen overlap PCIe sloten of DDR4
  • No-nonsense uitstraling, maar wel ondersteund door een nette fysieke bouw = best chic.
  • Koperen radiator in theorie toch beter.

Minpunten

• Let op: 360mm moet je wel kwijt kunnen.
  • Meerwaarde grotere AIO's op mainstream CPU's (bijv i7-7700K) twijfelachtig.
  • Installatieprocedure en handleiding kunnen nog wel wat soepeler. Het is meer dan ok, maar sommige concurrenten zijn al wat verder.
  • Meerwaarde van extra investering in koperen radiator niet in de praktijk te onderbouwen.

be quiet! Silent Loop 240mm

Ook be quiet! stapt in de AIO-ring, en zoals de naam suggereert zijn ze ook lekker stil. Ze kiezen een andere richting met een LED- en software vrije uitvoering en enkel strak zwarte verschijning en een koperen radiator. Prestaties vallen in de sub-top, en de prijs ligt daar net boven.

Pluspunten

• Prima koelprestaties. Aardig OC potentieel moderne i5/i7
  • Ogenschijnlijk goede bouwkwaliteit en afwerking.
  • één van de stillere AIO's
  • Koper ipv aluminium radiator
  • Installatie eenvoudig

Minpunten

• Relatief duur voor een no-nonsense AIO (vermoedelijk vanwege koperen rad?)
  • Risico bij stevig vastzetten dat de schroef/moer zich vastzet in je moederbord. (Ben nog in afwachting reactie be quiet)

be quiet! Silent Loop 280mm

Pluspunten

• Prima koelprestaties. Aardig OC potentieel moderne i5/i7
  • Ogenschijnlijk goede bouwkwaliteit en afwerking.
  • één van de stillere AIO's
  • Koper ipv aluminium radiator
  • Installatie eenvoudig

Minpunten

• Relatief duur voor een no-nonsense AIO (vermoedelijk vanwege koperen rad?)

pclinde 20 oktober 2017
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.pclinde schreef afgelopen jaar 31 reviews, waarvan 70% gesponsord.

be quiet! Silent Loop 280mm

De be quiet! Silent Loop 280mm gaat niet alleen over Duitse kwaliteit, het is Duitse kwaliteit! De afwerking, radiator met koperen lamellen en de fittingen zien er oogstrelend uit. De prestaties zijn hier erg gunstig i.c.m. een Ryzen 7 1700X. Een flinke overklok is geen enkel probleem.

Pluspunten

• Prestaties mogen er zijn! Een 1700X op 4GHz onder de 70 graden Celsius: nom!
  • Duitse kwaliteit is in dit geval niet alleen een simpele USP, het is wel degelijk Duitse kwaliteit.
  • Neutraal en degelijk ontwerp
  • Stille werking (fans).
  • Stille pompwerking (niet te horen).
  • Koperen radiator en voorzien van fittingen. Het gevoel van een custom loop is deels aanwezig.
  • Eenvoudige installatie (vooral op het AM4 platform).

Minpunten

• Zit wat meer aan de prijs.

PC_EVERYDAY 16 mei 2018

be quiet! Silent Loop 360mm

Water koeling is gaaf maar als je het kiest doe het dan goed en ga voor een 360mm variant. Met de Silent Loop 360 van Bequiet zit je dan zeker goed!

Pluspunten

• Pure Wings 2
  • 360mm
  • Alles is mooi zwart
  • Koper
  • Bouwkwalitiet

Minpunten

• Handleiding was niet alles..

BvH 16 augustus 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Loop 360mm

Na voor de 2e keer een defecte corsair h100i te hebben leek het mij beter om voor een ander merk te kiezen. Ik maak gebruik van een corsair 800D case waar ook een 360mm radiator in past dus leek me dit merk en model een goede keuze.

Pluspunten

• Degelijk
  • Hoogwaardige materialen
  • Stil

Minpunten

• Handleiding mag wel wat duidelijker
  • Probleem met luchtbellen na 9 maanden gebruik

Koelvermogen Score: 4

Lagavulin1963 5 oktober 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Loop 280mm

Uitstekend product. Muisstil, koelt goed, en geen kermisverlichting.

Pluspunten

• Stille pomp
  • Stille fans
  • Koelt goed
  • Bouwkwaliteit
  • Installatiegemak

Minpunten

• Niet voor LED liefhebbers

Geluidsproductie (max) Score: 5

rookie no. 1 26 september 2018 Product gekocht

be quiet! Silent Loop 280mm

Na mijn ervaring met Corsair en deze radiator, de volgende keer weer Corsair. De koeling is goed en fans zijn mooi stil, maar afwerking spuitwerk was matig en het advies dat er na twee jaar bijgevuld moet worden vind ik een 'no go'.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Stil
  • Koel

Minpunten

• Bijvullen na twee jaar
  • Matig spuitwerk
  • Montage AMD CPU mount-kit erg lastig

dixkix 17 augustus 2018 Product gekocht

be quiet! Silent Loop 280mm

Nieuw prima, goede koeling, stil. Na 6 weken - luchtbellen in de pomp - de stilte voorbij. Na twee maanden een geweldige herrie vanuit de pomp. Ik heb geen andere keuze dan een andere koeler te kopen omdat ik niet de koeler voor vervanging op kan sturen..

Pluspunten

• Koelt goed
  • Stil - tenminste zonder luchtbellen
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• Luchtbellen veroorzaken geratel
  • Is defect geraakt na 2 maanden
  • Slechte service van Be Quiet!

Retaliator 1 februari 2018 Product gekocht

be quiet! Silent Loop 240mm

Ik gebruik deze AIO om mijn 7820X koel te houden. Ik gebruik de machine primair voor games en onder de meest extreme load, komt de processor tot +/- 70 graden Celsius. De pomp is erg stil en de ventilatoren begin je pas te horen boven de 60 graden Celsius.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Stille pomp
  • Eenvoudig te installeren
  • Stille koelers (maar de Cryorigs die ik er nu op heb, zijn nog stiller!)

Minpunten

• Ik had hem 5 graden koeler verwacht
  • Voor en nadeel. Mijn pomp was overleden. Ik heb een nieuwe gekregen en deze zorgt voor een 5 graden koeler systeem dan de eerste! (max 70 ipv 75)

KingFrogzz 15 november 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Loop 240mm

Koelprestaties zijn geweldig! Ziet er erg strak uit, zonder poespas. Pomp is werkelijk onhoorbaar, totdat er een luchtbelletje in komt (bij mij zo bij levering), dan hoor je hem. Na contact met be quiet! willen ze gratis opsturen en omruilen, bijvullen met demiwater heeft het opgelost voor mij.

Pluspunten

• Koelt zeer goed
  • No-nonsense design
  • Ventilatoren stil op lage toeren
  • Service van be quiet! erg goed
  • Bijvullen met demiwater geen probleem
  • Koeler onhoorbaar...

Minpunten

• ... tot er een belletje in de pomp zit
  • Pomp ratelt als er lucht in zit (mijn unit had luchtbel bij levering)
  • SilentWings 3 waren mooi geweest, PureWings 2 zijn ook best goed

SpaghettiCake 3 juni 2017

be quiet! Silent Loop 240mm

Geweldig stille AIO, zonder USB aansluiting of andere onzin eraan, gewoon aansluiten en koel houden. Was zeker een goede upgrade van mijn luide Kraken X41.

Pluspunten

• Koelt goed
  • is ZEER stil
  • Is modulair (fittings zijn gewone G1/4 fittings)
  • Uit de pomp komt alleen maar een 3 pin fan connector
  • Waterkoeling slangen lang genoeg voor elke ATX kast

Minpunten

• lelijke waterslangen (Makkelijk te vervangen
  • Geen rubberen fan mounts voor trillingen te stoppen (wel jammer aangezien het een SILENT item is..)

Icemen88 25 maart 2017

be quiet! Silent Loop 120mm

Hij is super stil en de bouw kwaliteit is 10/10. Je kunt dit setje ook bijvullen of heel makkelijk compleet verversen en de slangen zijn ook los te maken en te vervangen. Zet de fans op max 1000rpm en je hebt een van de stilste waterkoel setjes die er is!

Pluspunten

• Pomp is zeer stil
  • Uitstekende koelprestaties
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• Had liever Silent wings 3 fans gezien. maar deze zijn ook zeer stil ( Pure wings 2 )

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een be quiet! Silent Loop 360mm?