Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 27 juni 2017

OnePlus 5 - High-end, maar net geen high five

De OnePlus 5 biedt waar voor zijn geld, al is de prijs-kwaliteitverhouding er wel iets op achteruitgegaan. Het toestel is net als zijn voorganger erg vlot in gebruik, heeft hetzelfde contrastrijke oledscherm en is goed gebouwd en beter ontworpen. High-end concurrerende smartphones zijn waterdicht en hebben soms functies die uniek zijn. Dat heeft de OnePlus 5 niet. De dubbele camera is wel een stap vooruit, maar de prijs is ten opzichte van zijn voorganger weer een stuk hoger. De OnePlus 5 is daardoor nog steeds een topsmartphone voor relatief weinig geld, maar geen echt buitenkansje meer. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
hiddemeintemaNewbie 1 november 2019 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Hele fijne telefoon erg snel nooit problemen mee gehad, erg fijne software dat goed up to date blijft. De prijs is redelijk goedkoop maar het merk wordt wel steeds duurder.

Pluspunten

• snel
  • goede accu duur
  • snel opgeladen

Minpunten

• camera niet op en top

Robert.D 14 april 2018 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Een zeer snelle telefoon, met bijna geen bloatware. Alle extra toevoegingen in de software zijn zeer goed doordacht, en helpen de software ervaring te verbeteren. Het scherm is scherp genoeg voor een telefoon, en heeft mooie kleuren en "viewing angles". Al met al ben ik zeer tevreden!

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit
  • Heel snel
  • Fijne software, met nuttige toevoegingen
  • Snelle software updates
  • Veel community support
  • Laadt extreem snel op met Dash Charge

Minpunten

• Raar effect bij foto's wanneer je inzoomt (het zogenoeme oil painting effect)
  • De volumeknop voelt na veel gebruik "los" aan

Maarten1337 23 januari 2018 Product gekocht

zeer slechte service

Pluspunten

• je kan goed lachen met hun servicedesk

Minpunten

• kwaliteit
  • service
  • prijs

Triaxlium 10 januari 2018 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Snelle mooie telefoon met een goede bouw. Scherm is helder en scherp genoeg maar is beetje over saturated uit de doos. Razendsnelle fingerprint scanner op de voorzeide. De gepatenteerde 3 modus audio schakelaar aan de zeikant is erg fijn in gebruik en werkt goed. Gewoon een erg goede telefoon.

Pluspunten

• Bouw
  • Audio Schakelaar
  • Fingerprint
  • Scherm
  • Oxygen OS
  • Headphone Jack aansluiting

Minpunten

• Geen Optical image stabilization
  • Niet waterdicht

LLB 29 oktober 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

heel fijn toestel zeer snel een mooi groot zelf heb ik er ook nog een otter box voor besteld zelf heb ik ook nog wifi problemen mee ervaren maar die zijn ook weer opgelost en ik heb veel gemaakt van de dash chager

Pluspunten

• snel
  • groot in geheugen
  • goede accu duur

Minpunten

• uit knopje rammelt
  • wifi problemen

LaurenceMeijer 20 oktober 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Snelle telefoon voldoet aan alle verwachtingen. Goede camera en vrijwel geen rommel vooral geinstalleerd op de telefoon

Pluspunten

• Snel
  • betrouwbaar
  • camera
  • grote opslag
  • lange accuduur (2.5 dag)
  • perfect scherm
  • vooraf geplaatste screen protector

Minpunten

• Geheugen niet uitbreidbaar
  • Niet waterdicht

JDierssen 29 september 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

De telefoon is erg snel met alles. van opladen tot games spelen. Het enige minpuntje vind ik het scherm van maar 1080p is

Pluspunten

• Dash-charging
  • Camera
  • Batteryduur
  • Vingerafdruk

Minpunten

• Scherm (1920x1080)

Rubennsmith 11 augustus 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Zeer snelle telefoon met goeie camera en alles werkt super. Bijna geen minpunten, alleen het jelly scrollen maar is niet vervelend. Al met al een uitstekende telefoon voor 500€.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Goede camera's
  • OxygenOS
  • Bouwkwaliteit
  • Mooi 1080p scherm
  • Batterijduur
  • Snelle vingerafdrukscanner
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Trilmotor is soms irritant
  • Geen OIS (wel EIS)
  • Speaker op vervelende positie
  • Moet uit Polen komen dus niet volgende dag in huis.

Luckeh 5 juli 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Nu zo'n twee weken in gebruik. Een enorme stap vooruit t.o.v. de OnePlusOne. Deze heb ik ruim drie jaar naar tevredenheid gebruikt, maar het was tijd voor een nieuwe. Hij is ontzettend vlot en ben zeer tevreden over de accuduur. Wat kleine minpunten neemt niet weg dat ik tevreden ben!

Pluspunten

• Vinger erop en je zit erin
  • GPS ontvangst is erg snel
  • Dual Sim werkt uitstekend
  • Batterij gaat makkelijk dag mee met intensief gebruik. Bij dual-sim ligt accuverbruik wel iets hoger.
  • ...maar mocht je toch tekort komen; dan is de Dash charge erg vlot (met 45m laden weer zo goed als vol)
  • Fabrieksaf een plastic screenprotector
  • Portretfoto functie heeft al aardig wat mensen een nieuwe foto op linked in opgeleverd

Minpunten

• Omdat hij glad is; heb ik direct een Sandstone hoesje bijgekocht.
  • Er zit een heel handig schuifje aan de zijkant voor Normaal - Stil - Niet Storen. De instellingen hiervan zijn nét te beperkt waardoor ik niet precies kan krijgen wat ik wil.
  • De OnePlus launcher mag weg van mij
  • Het Jelly effect. Ik zag het pas na erg goed kijken. Het stoort mij niet en valt mij niet op. Vind de hoeveelheid aandacht ervoor dan ook overdreven.

BasRB 28 juni 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Niet perfect maar in het alledaagse gebruik een fijne smartphone. Dit komt door de fijne software, perfecte snelheid, snelle vingerafdrukscanner en goede batterijduur. Daarnaast zijn de randen beperkt en ligt de smartphone fijn in de hand. Dit maakt dat de OP5 voor €499 geen slechte keuze is.

Pluspunten

• Design
  • Retesnel
  • Accuraat scherm met hoog contrast
  • Snelle vingerafdrukscanner
  • Capacitive buttons
  • Snel opladen
  • Zeer fijne software
  • Camera maakt (soms) goede foto's

Minpunten

• Geen beeldstabilisatie in 4K
  • Display kan scherper
  • Geheugen niet uitbreidbaar

Ma_rK 27 juni 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

De telefoon heeft geen bijzonder features, hij is niet waterdicht, One+ is haar edge kwijt & haar gebruikers vergeten. Dat waren de meest gehoorde commentaren onder de Tweakers.net review. Bij deze: dat is onzin. Dit is de beste telefoon in haar prijsklasse. Rap, zonder bloatware en heel veel slimme keuzes.

Pluspunten

• Onwijs snelle hardware
  • Hoogwaardige bouwkwaliteit
  • Prima accu
  • Snel laden
  • Goede camera
  • Prima prijs
  • Lees modus + auto aanschakel per app instelbaar

Minpunten

• Geen stereo audio
  • Home button is net off color
  • Geen optical image stabilization voor camera

rickyvwNewbie 27 juni 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

Goede smartphone voor een nog steeds goede prijs in mijn opinie. De telefoon werkt erg snel en soepel, net als de fingerprint. Achterkantcamera steekt wel uit, maar dit is met een hoesje op te lossen. Via een doorverwijzingscode is die overigens bijna gratis (€20,- korting op assecoires, pm voor link)

Pluspunten

• Super snel
  • Fingerprint werkt soepel
  • Goede kwaliteit foto's
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding relatief gezien met concurrentie
  • Dashcharging

Minpunten

• Camera steekt uit, op te lossen met een hoesje
  • Geen uitbreidbaar geheugen
  • Geen videostabilisatie bij filmen in 4K

peterleosen 24 juni 2017 Product gekocht

OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs

in de paar uur dat ik hem tot nu heb gebruikt vind ik hem erg fin werken. de fngerprint scanner werkt lekker snel de software is er fijn en natuurlijk dashcharg. al met al vind ik het een prima toestel

Pluspunten

• software
  • dashcharge
  • vingerprintscanner
  • build quality

Minpunten

• camera is niet heel goed

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een OnePlus 5 (6GB RAM, 64GB opslag) Grijs?