Review door de redactie

Door Paul Hulsebosch - Redacteur games 29 oktober 2017

Bij Wolfenstein II: The New Colossus heeft Machine Games goed gekeken naar het succes van de twee voorgangers, zodat er nog meer nadruk ligt op het verhaal en de personages. Alles is nog meer over de top, zowel de personages als de dialogen waar ze in verzeild raken. Dit keer steken de makers echt met alles de draak, waarbij de harde grappen niet van de lucht zijn. Toch zit het script zo slim in elkaar dat niemand zich gekwetst hoeft te voelen. Het script en de voice acting zijn de grootste kracht van de game. De actie is iets anders geworden dan in de voorganger. Hij bestaat nog meer uit rennen en schieten, wat past bij een game als The New Colossus. Het maakt ook dat The New Colossus een hilarisch grappige shooter is, met gameplay die niet verrassend is, maar wel degelijk en vooral ook lekker. Helaas werd onze versie geplaagd door de nodige bugs, waarvan de meeste inmiddels hopelijk zijn geplet. Lees verder »

Lees de uitgebreide review en reacties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
ByteMe_ 20 november 2017

Wolfenstein II: The New Colossus, PC (Windows) (Product gekocht)

Gelukkig weer een opvolger van de arcade shooter franchise, hoewel er soms grafisch en verhaaltechnisch wat rommelt en het niet kan tippen aan bijv. Doom, kan ik mij super vermaken met dit spel. Loopt super soepel op 1080p met high/ultra settings met een rx 470.

Pluspunten

• Nazi's afslachten
  • Ongenuanceerd grof
  • Wapenarsenaal
  • Verhaal makkelijk te volgen
  • Schieten, schieten en nog eens schieten!

Minpunten

• Onlogische verhaalmomenten
  • Overdreven momenten
  • Soms grafische bugs
  • Niet de beste graphics

wendelin 12 november 2017

Wolfenstein II: The New Colossus, PC (Windows) (Product gekocht)

Met veel plezier speel(de) ik de voorgangers RtCW, TNO en TOB. Het is het najaar van immersieve filmverhaalgames en dit game doet daar nog een schepje bovenop. Mijn favoriete Wolfenstein blijft The New Order want de variatie en het overzicht waar je mee bezig bent(maps) is bij dit game minder.

Pluspunten

• Goed verhaal, heel immersief en emotioneel
  • Goede beeldkwaliteit voor 1080p met r9 380
  • Erg vlotte makkelijke besturing met uitzondering van het ingame wisselen van wapen, op voorhand de a programmeren is handig
  • Sluipen is vaak een gok, spannend of ze je ontdekken, zelfs wanneer je dezelfde map en dezelfde route neemt kan dit variŽren
  • De perks voegen vaak echt iets toe, zeker naar het einde
  • Fijn om eens naar Venus te vliegen zoals naar de maan in TNO alleen is er bij dit game minder moeite voor nodig
  • Goed uitgewerkte personages, ik vind Sigrun leuk

Minpunten

• Grinden voor ponskaartjes
  • Maps niet erg duidelijk omdat ze per niveau werken en het game gelaagd is. Zo krijg je telkens (met j) incomplete kaarten te zien waar je in het beste geval niets meer aan hebt dan zien waar je naartoe moet voor de volgende stap
  • Het einde is me niet helemaal duidelijk, na 23 uur heb ik de campagne uit en alle commanders omgelegd maar er gebeurt niets
  • Jammer dat de "bol" uit TNO wel aan boord is van Eve's hammer maar niet gebruikt wordt
  • Naar het einde toe lijkt het een vicieuze cirkel, proberen te sluipen, ontdekt worden en toch maar erdoorheen knallen met de assault rifle want superwapens zorgen voor een erg trage wandelpas en je raakt ze toch kwijt voor je ze kunt gebruiken. De dieselgun van de Wyatt timeline is minder krachtig dan de lasergun van de Fergus timeline en beiden zijn veel minder krachtig dan de lasergun van TNO

A87 11 november 2017

Wolfenstein II: The New Colossus, PC (Windows) (Product gekocht)

Een krampachtige poging tot het evenaren van doom! Het is Doom maar het mist van alles, geen sfeer, slechte belichting, some zie je mannetjes niet, steeds zelfde tegenstanders, slecht programeerwerk vaak zelfs objecten die 240p zijn! (typsche console port) Jammer deze game want het rammelt aan alle kanten.

Pluspunten

• Draait vlot
  • dual weapons kan handig zijn
  • Snel rennen

Minpunten

• Bugs
  • grafisch 2009 werk, lijkt op DX9/10
  • Console port
  • Regelmatig te veel wapens + minutie
  • Moeilijkheidsgraad is enkel damage
  • Binnen paar uur uitgespeeld
  • houterig bewegen met zware wapens
  • slechte kleuren

PilatuS 11 november 2017

Wolfenstein II: The New Colossus, PC (Windows) (Product gekocht)

Het spel doet erg denken aan de eerste Wolfenstein game, en dat op een goede manier. Het verhaal is boeiend, wat redelijk zeldzaam is bij shooters. Verder erg grof, hard en lomp, ook qua taalgebruik, heerlijk zo'n game.

Pluspunten

• Originele gevoel.
  • Verhaal.
  • Graphics.

Minpunten

• Into standaard niet over te slaan.
  • Paar kleine bugs.

rolframaker 1 november 2017

Wolfenstein II: The New Colossus, PC (Windows) (Product gekocht)

Ik vind de game niet zo goed als Wolfenstein TNO. Er zit geen goede flow in de game en er is wel erg weinig gameplay tegenover cutscenes. Ik had liever gezien dat ze naar RTCW keken en dit hadden vertaald naar een nieuwe game zoals Doom 2016.

Pluspunten

• Draait goed
  • Visueel erg spectaculair
  • Wolfenstein 3D minigame

Minpunten

• Geen goede flow
  • Wapen switchen duurt te lang
  • Aimen down sights heeft weinig nut maar zit er wel in
  • Verhaal is erg cringy en ongeloofwaardig
  • Vijanden vaak niet te zien aangezien bijna alles van zwart metaal is gemaakt
  • Weinig uitdagend

NextGenOscar 28 oktober 2017

Wolfenstein II: The New Colossus, PC (Windows) (Product gekocht)

Als een fan van de Wolfenstein series, kon deze game uiteraard niet ontbreken. Op de PC is de game echter buggy. Ik had zelf veel last van computer vastlopende crashes. Om dit te fixen moet je Async Compute uitzetten in de advanced settings!

Pluspunten

• Schieten, schieten en nog eens schieten
  • Hele fraaie graphics
  • Interessante verhaallijn
  • Draait op Vulkan, dus erg goed op AMD systemen
  • Duurt lang
  • Geen politiek correcte game zoals de nieuwe CoD
  • 1080p 60fps op medium settings met een RX 560 en i5-4460

Minpunten

• Game erg buggy bij release, grotendeels verholpen door Async Compute uit te zetten

TheTurk 27 oktober 2017

Wolfenstein II: The New Colossus, PC (Windows) (Product gekocht)

Verhaal en graphics zijn extreem goed. Met Gtx 1080 Ti altijd 60 fps. Bij aimen zie je meer je wapen dan je corsair vergeleken met andere games, werkt beetje frustrerend. Geluid valt zwaar tegen, vergeleken met Battlefield 1 Atmos. Had meer bass ingemogen. Enemy hit feedback is verwarrend.

Pluspunten

• Verhaal is boeiend
  • Graphics, 21:9 support.

Minpunten

• Mist Atmos geluid
  • Bijna alles is donker of zwart.
  • Geen multiplayer

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Wolfenstein II: The New Colossus, PlayStation 4?