Specificaties 20dB bij maximaal 800rpm - Bekijk alle specificaties

Gemiddelde gebruikers score Score: 2.5
Toon reviews van:
Consigliere 23 februari 2018

Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB

De Masterfans Pro van Coolermaster zijn in mijn beleving prima fans waar je leuke effecten aan mee kan geven. Op een paar verbeterpuntjes na kan ik zeker niets slechts verzinnen of vinden. Wel vraag ik mij af waarom je plek voor vier fans hebt en maar drie krijg meegeleverd.

Pluspunten

• RGB plus effecten
  • Controller die magnetisch is
  • Compatible met meerdere Moederborden

Minpunten

• Hadden meer effecten op mogen zitten
  • Kan gaan resoneren bij goedkopere kasten

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 4
Geluid (min) Score: 5

futuwes 29 juni 2018 Product gekocht

Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB

Als een van de weinige merken die RGB fans verkopen die direct compatible zijn met Asus Aura Sync heb ik deze fans gekocht voor mijn nieuwe build in oktober 2017. RMA gestuurd wegens een storend ratelend geluid. Video toegevoegd.

Pluspunten

• Mooie RGB!
  • Werkt perfect met Aura Sync
  • Als ze niet ratelen zijn ze ook echt stil

Minpunten

• In mijn geval een storend ratelend geluid

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4

unezra 17 oktober 2017 Product gekocht

Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB

Matig tevreden. 2x op rij "wobble" / trillingen en de LED verlichting is zwak en kleur-onecht. Qua airflow zal het allemaal wel goed zitten, twijfel of ik deze fans ooit nog een keer zal kopen / ze niet een keer vervang door exemplaren met betere LED verlichting en zonder wobble.

Pluspunten

• Ziet er best OK uit (doorzichtige fanblades)
  • Casing en schroefgaten zijn van zacht plastic/rubber, dat zou trillingen moeten dempen
  • PWM meting *en* sturing (4-pins)

Minpunten

• Fans ratelen wanneer ze als top fan (op hun kop) worden gemonteerd en op toeren komen (~700RPM en hoger)..
  • LED's vrij zwak (stralen niet echt mooi naar boven en beneden)
  • LED kleur matig, donker blauw is niet echt donker, rood is een soort roze, etc. Kleurverschil met LED's op mijn Gigabyte mainboard is echt enorm.
  • Fanblades steken iets uit. Als je ze te strak als intake fan vast schroeft ratelen de blades tegen je kast.
  • Aansluitdraden zijn ERG kort vergeleken met de concurrentie. (Dus fans voorlangs aansluiten of met verlengkabels werken.)
  • Maken meer herrie dan je op papier zou verwachten. (De Corsair HD140's zijn veel stiller bij gelijke airflow.)
  • Airflow blijft achter bij de concurrentie. (Corsair HD140's gaan bijna 2x zo hard.)

Siegeworm 23 juli 2017 Product gekocht

Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB

Zeer net product! Stukken beter dan de 120mm versie. Deze hoor je helemaal niet. Alleen de airflow bij volle snel heid

Pluspunten

• hoge kwaliteit
  • Rubberen hoekjes
  • mooie RGB
  • Pwm via moederbord

Minpunten

• Geen

Siegeworm 19 juli 2017 Product gekocht

Cooler Master MasterFan Pro120 Air Flow RGB

4 stuks voor mijn radiator boven in mijn kast. Eerst het type Air Ballance gehad en nu deze zelfde probleem alleen minder hard.

Pluspunten

• hoge kwaliteit
  • Rubberen hoekjes
  • mooie RGB

Minpunten

• Trilt in de motor. Hierdoor resoneert de hele kast

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB?