Review door de redactie

Door Jurian Ubachs - Redacteur games 28 september 2017

FIFA 18 is op bijna elk gebied een verbetering ten opzichte van zijn voorganger, maar laat op het belangrijkste gebied steken vallen, namelijk in de gameplay. Die lijkt te veel op de gameplay van vorig jaar, met als kanttekening dat het geheel nog iets trager is geworden en doelverdedigers van een bedenkelijker niveau zijn. Dan nog is de gameplay heel aardig, want dat was hij in FIFA 17 immers ook, maar EA zal er de 'oorlog' niet mee winnen. Het tweede seizoen van The Journey is enorm leuk om te spelen en de diverse uitbreidingen en nieuwe features maken van Ultimate Team ook een nog sterkere modus, terwijl er audiovisueel ook weer een stapje vooruit wordt gezet. Dat alles maakt FIFA 18 de moeite heus wel waard, zelfs al had de gameplay beter gekund en gemoeten. Lees verder »

Lees de uitgebreide review en reacties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3
Toon reviews van:
HermanHeineken 1 november 2017

FIFA 18, PC (Windows) (Product gekocht)

Waar ik eerst 3 sterren gaf aan FIFA 18, ben ik na wat meer potjes online seizoenen van mening veranderd en heb ik er toch nog een ster vanaf gehaald. Ik begin sterk aan mezelf te twijfelen door dit spel, misschien is mijn ''momentum'' in het leven wel op...

Pluspunten

• Goed uiterlijk
  • Speelt redelijk lekker, beter dan Fifa 17
  • Carrière mode iets uitgebreid (bv. onderhandelen)
  • Laad snel op de PC

Minpunten

• Scripted gameplay/momentum
  • Online lag
  • Irritante muziek, kan geen eigen muziek in Fifa doen
  • Vrije trappen met minder goede spelers onmogelijk te scoren
  • Commentaar

Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 2
Stabiliteit Score: 3

Septimamus 2 januari 2018

FIFA 18, PlayStation 4 (Product gekocht)

grafisch een goed voetbalspel. Speelmatig bijna even sterk op wat kleine dingen na

Pluspunten

• Grafisch goed
  • Interactieve laadschermen
  • Laad daartegenover erg snel
  • Geluid

Minpunten

• The journey soms erg lang wachten voor je weer kan spelen
  • ultimate team soms erg omslachtig qua menu
  • Commentaar vaak hetzelfde

RCFProd 22 november 2017

FIFA 18, PlayStation 4 (Product gekocht)

Gameplay gewijs heeft het meer potentie dan zijn voorganger, alleen blijft het bij potentie, want EA heeft de gameplay na de eerste patch totaal aangepast en de CPU assistentie enorm verhoogd zodat de skill gap verlaagd wordt. Niet alle functies werken op Pro Clubs, FUT Microtransacties blijven een enorme ellende.

Pluspunten

• Draait prima

Minpunten

• Niet alle functies in Pro Clubs werken
  • Te veel CPU assistentie
  • Bugs
  • FUT Micro-transacties gevaarlijk voor kinderen
  • Momentum
  • Wordt eens tijd voor een renovatie in COMMENTAAR!

Henk de Tank 25 oktober 2017

FIFA 18, PlayStation 4 (Product geleend)

Nog steeds zo belachelijk nep dat mensen überhaupt dit spel nog serieus nemen en ieder jaar weer opnieuw genaaid worden met soort van 'nieuwe fut kaartjes',nog steeds is er de belachelijke gameplay waar vooraf al bepaald is wat te uitkomst van de wedstrijd is voorzien van abnormale bugs en glitches.

Pluspunten

• Bedankt voor de eye opener

Minpunten

• Bugs, Lag, Abnormale acties.
  • 30+ figuren die vergeten dat dit een kinderspel is.
  • Nooit meer voor mij.

ikbnRik 15 oktober 2017

FIFA 18, PlayStation 4 (Product gekocht)

Voetbalervaring is beter geworden. FUT nog steeds te afhankelijk van echt geld, jammer!

Pluspunten

• Het kunnen doen van een snelle wissel is echt top!
  • Speelt nog weer lekkerder dan 17
  • Graphics zien er goed uit

Minpunten

• FUT blijft pay 2 win

CisseClNewbie 1 oktober 2017

FIFA 18, PlayStation 4 (Product gekocht)

Via Bol.com bestel ik elk jaar probleemloos dit spel. De volgende morgen in je bus en gratis verzending. Nog nooit problemen gehad met Bol.com, echt een aanrader!

Pluspunten

• Leuk spel
  • Mooie cover
  • Snelle levering met bol.com

Minpunten

• Verslavend

nieksvd 29 september 2017

FIFA 18, PlayStation 4 (Product gekocht)

Via Wehkamp aangeschaft: op de release dag gekregen, samen met de pre-order bonus. Veel nieuwe features, maar qua gameplay helaas niet veel veranderd t.o.v. 17. Keepers hebben nog steeds last van de welbekende 'aids'. Tip: Squad battles in FUT zijn leuk!

Pluspunten

• Grafisch prachtig
  • Veel features
  • Leuke nieuwe vreugdedansen
  • The Journey beter uitgewerkt
  • In mijn geval snelle levering

Minpunten

• Keepers
  • Weinig verandering
  • Commentaar

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een FIFA 18, PlayStation 4?