Specificaties Socket TR4 • EATX • AMD X399 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASUS ROG Zenith Extreme. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 21 augustus 2017

ASUS ROG Zenith Extreme

Holy shitballs. Kan je dat zeggen op Tweakers? Bij deze. De eerste ervaringen met Threadripper zijn indrukwekkend, en het eerste bord wat we er vervolgens bijpakken, deze ROG Zenith Extreme doet zijn naamgeving vervolgens volledig eer aan. Op het verbruik na weinig klagen, maar hij kost wel serieuze centen.

Pluspunten

• Typisch Asus "alles erop en eraan", het is pittig zoeken wat je nu echt nog meer nodig hebt.
  • 3x M.2 PCI-e SSD sloten, 6x SATA, U.2, da's toch aardig opslag.
  • Top audio implementatie
  • Top bouwkwaliteit / componentkwaliteit tot zover wij kunnen oordelen.
  • Ruim voorzien in OC- en waterkoelopties, inclusief extra headers, meetpunten, LN2 opties.
  • 10Gbit/s LAN, 1Gbit/s LAN, Wireless -n, -ac, en zelfs 60GHz -ad.
  • RGB met ruime software- en syncopties.
  • We kunnen even doorgaan. Dik ingebouwd i/o shield, LEDjes in de audio aansluitingen, weet-ik-veel hoeveel USB 3.1 opties, 4x PCI-e voor Quad-SLI/CF (heel populair), fysieke knoppen.

Minpunten

• Typisch Asus ROG "alles erop en eraan" kent een extreem prijskaartje
  • Stroomverbruik out-of-the box significant hoger.
  • Mogelijke beperkingen die we zien: 6x SATA, 1x USB 2.0 internal.
  • Let op: Voeding met 2x 8-Pin CPU power vereist.

Cadlac 13 oktober 2018 Product gekocht

ASUS ROG Zenith Extreme

Best een aardig advanced moederbord. mooi groot, leuk voor het oog en heeft veel mogelijkheden. enig nadeel dat ik kon vinden is dat de pre-boot POST te lang duurt ruim 30 seconden. ook komt hij stock met een ouwe BIOS-firmware waardoor niet alle Threadripper meteen out of the box werken.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Veel opties
  • 802.11 ac/ad Wi-Fi
  • Backplate
  • Speciale ASUS DIMM 2 Slot
  • Flashback

Minpunten

• pre-boot POST
  • Republic of gamers? Niet echt een fan van deze naam. onnodig.
  • Standby LED kan niet uit.
  • WiFi ondersteunt geen Monitor Mode

FramesPerSecond 11 september 2017 Product gekocht

ASUS ROG Zenith Extreme

Wow... Gewoon WOW! Wat een beest van een bord! Het eerste ASUS Extreme moederbord voor team rood, en het is meteen raak. Alles erop en eraan zoals we mogen verwachten, met ontzettend veel goodies en extra's. Dit is hét bord voor AMD Ryzen Threadripper, en dat komt met een prijsje.

Pluspunten

• ASUS ROG Extreme, simpelweg de allerbeste
  • Slimme M.2 oplossing door Dimm.2 slot én gekoelde M.2 onder chipset koeler
  • SupremeFX S1220 CODEC voor uitstekende audio
  • LiveDash OLED niet alleen show, maar voegt echt waarde toe (o.a. door foutmeldingen weer te geven)
  • Extreme VRM koeling voor maximale overclock (plus veel waterkoeling mogelijkheden)
  • Alle ventilator headers volledig PWM én 2x RGB headers aanwezig (allemaal te syncen)
  • Goodies in de doos, zoals 10Gbps networking kaart, GPU supporter en PMW ventilator hub
  • RGB verlichting stijlvol en uniek verwerkt in het ontwerp

Minpunten

• Hoeveel moederborden krijg je voor je 600 euro? Toch echt maar eentje...
  • 2x 8-pin CPU power vereist
  • Maar 1 interne USB 2.0 header? En maar 6 SATA?
  • Kleine ventilator om de VRM's te koelen is extreem luid, maar kan worden uitgezet (tot 70ºC)
  • Je hoeft maar te kijken naar de chipset heatsink en er zit al een krasje op
  • LED's van audio aansluitingen kunnen niet uit en zijn fel
  • Bugs, bugs en nog meer bugs. Dit is écht nieuw spul...

Layout Score: 5
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASUS ROG Zenith Extreme?