LG UltraGear 24GM79G Zwart

Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de LG UltraGear 24GM79G Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
vorkot3 28 juli 2019 Product gekocht

LG UltraGear 24GM79G Zwart

Goede monitor voor zijn Prijs. Entry-level 144Hz met Freesync (werkt ook met Nvidia). Out-of-the-box kleuren zijn niet zo geweldig, dus het is zeker aangeraden om dit aan te passen. Makkelijk montage, en na de juiste instellingen zeer degelijke kleuren. Free-sync en 144Hz werken goed!

Pluspunten

• Free-sync (ook op Nvidia) + 144 HZ
  • Makkelijke montage
  • Crosshair functie: Heeft je game geen crosshair? voeg het toe via je beeldscherm
  • Degelijk kleuren en brightness
  • Hoogte verstelbaar
  • Zeer goede 'Blacks'
  • Joy-stickje voor scherm instellingen
  • Apparte profielen die je kan opstellen voor gamen en browsen

Minpunten

• 'OnScreen Control' software onnodig. Doet je games minimaliseren na een paar seconden. Kan gedownload worden van de website
  • '1ms motion blur reduction' maakt het scherm vreselijk donker
  • 144Hz kan scanlines veroorzaken. Zelf heb ik daar geen last van
  • Out-of-the-box onscherp en slechte kleuren. Zelf tweaken.
  • 4 gamma instellingen waarvan 'mode 4' de juiste kleuren toont. de overige zijn overbodig en zeer slecht.

Meowzen 24 februari 2018 Product gekocht

LG UltraGear 24GM79G Zwart

Mijn presets: Custom: Brightness 40, Contrast 66, Sharpness 70, Gamma mode 4, Custom 50 50 50, Alle 6 saturations: 60, Gaming settings off ICM profile van Limscavereview. Custom game: Brightness 100, Contrast 66, Sharpness 100, Response time: Normal, Black EQ: 30, Low motionblur: on, Custom 50 50 50 Review: https://limscave.com/forum/viewtopic.php?t=103

Pluspunten

• Goede tijdelijke budget gaming monitor totdat Au-optronics goede 240hz panelen gaat maken
  • Motion blur reduction werkt redelijk goed
  • Intuitieve OSD met 2 instelbare presets
  • Bijna geen inputlag of ghosting
  • Scherp beeld
  • Mooie kleuren voor een TN scherm als motion blur reduction uitstaat.
  • 144 hz via HDMI en DP
  • Alle andere 144 hz monitoren in deze prijsklasse die ik getest heb waren slechter

Minpunten

• Moet in de koude maanden even (max 15 minuten) opwarmen voordat zwart goed weergegeven kan worden
  • Klein beetje backlight bleeding
  • Horizontale witte scanlines zichtbaar in licht grijze kleuren. (Niet stoorbaar op een normale afstand en te verhelpen met een custom refreshrate van bv 143,85hz)
  • Budget gamer look met goedkoop aanvoelende plastic stand
  • Het lijkt alsof ik minimale inputlag voel als ik de Pixel response time niet op Off of fast zet. Helaas zorgt fast pixel response voor teveel crosstalk.
  • Alle nadelen van TN met ietswat banding door 6-bit + FRC dithering ipv true 8-bit
  • Low motion blur maakt de kleuren flets en het scherm donkerder.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een LG UltraGear 24GM79G Zwart?