Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 24 februari 2017

De Asus Zenfone 3 is een luxueus ogende smartphone met glazen achterkant en metalen frame. Hij is wel wat glad en vatbaar voor vingervegen, maar dat is de consequentie van het gebruikte materiaal. De soc is een fijn beestje, want de prestaties zijn alleszins redelijk voor een middenklassechip. Hij is ook zuinig; mede daardoor gaat de accu lang mee en dat is voor iedereen fijn. Niet voor iedereen fijn is dat de software volgestopt is met zoveel functionaliteit dat je door de bomen het bos niet meer ziet, al zitten er handige functies bij. De vele bloatware is voor niemand leuk, en de sluitervertraging van de camera bij minder goede lichtomstandigheden en de wat wisselvallige resultaten zijn evenmin fijn. Toch zijn het geen zwaarwegende nadelen die de Zenfone 3 plagen en het toestel stelt daar een mooi scherm, goede specificaties en prima prestaties tegenover. Lees verder »

Lees de uitgebreide review en reacties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Herax10NL 14 maart 2017

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Wit

Al met al is dit een prima telefoon, voor de prijs van 400 krijg je een goed toestel. Al zou ik persoonlijk een prijs van rond de 300 wat meer gerechtvaardigd vinden. Ik zou dan dit toestel, zeker wanneer de prijs nog wat zakt, zeker aanraden.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Voelt snel aan
  • Goede camera
  • Mooi scherm

Minpunten

• Vingerafdrukken snel zichtbaar
  • ZenUI
  • Glazen achterkant

Duingras 25 februari 2017

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart

Nu 5 maanden in bezit (bij lancering in Hong Kong gekocht). Deze mooie, snelle telefoon heeft mijn verwachtingen meer dan overtroffen met uitstekende camera en accu en prima overall prestaties.

Pluspunten

• Uitstekende camera met optische stabilisator
  • Uitstekende accuduur
  • Mooi design
  • Robust gebouwd
  • Veel geheugen en opslag
  • Snel
  • Dual SIM (mijn model)

Minpunten

• Geen achtergrond verlichting voor knoppen onder scherm
  • Nog geen Android 7 (feb 2017)
  • Geen NFC

ruay001 9 april 2017

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart

Deze telefoon is een prettig en makkelijk bedienbaar toestel. Goede performance en mooie specs

• Strak ontwerp
  • Snelheid
  • Gebruikte materialen
  • Scherm

Minpunten

• (bloat)Software
  • Camera

CyberDonky 17 september 2017

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart (Product gekocht)

De Zenfone 3 is een lichtgewicht toestel met een glazen achterkant. Voor een doorsnee smartphonegebruiker is dit zeker een aanrader. Het toestel presteert erg goed op de accu, performance, schermkwaliteit en een goede camera met microfoon voor video-opnames!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Camera met goede kwaliteit microfoon voor opnames
  • Design
  • Performance
  • Schermkwaliteit
  • Opslagruimte

Minpunten

• Geen NFC
  • Geen dual-speakers
  • Bloatware

TommyTweaker 6 juni 2017

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart

Deze telefoon is een echte aanrader. Hij is snel, goed gebouwd, veel opslagruimte (met micro SD). Heel veel positief, maar er is een nadeel en dat is de software. Er is erg veel bloatware aanwezig (wel uit te schakelen) Maar kort samengevat, een awesome toestel voor deze prijs.

Pluspunten

• Strak Design
  • Goede accu
  • Fingerprint sensor pittig snel
  • Mooie camera
  • Micro SD Kaartslot
  • Dual SIM

Minpunten

• Veel bloatware
  • Geen snelladen
  • Geen NFC

Ela_Newbie 31 mei 2017

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart

Heel erg blij met deze smartphone van Asus. Ik heb al mijn producten van Asus en ik ben daar zeer tevreden over:. Daarom wilde ik ook een telefoon van Asus. Hij werkt zeer fijn en heeft erg goede kwaliteit. Ik ben ook blij met de camera. Geen minpunten

Pluspunten

• Snel
  • Goede camera
  • Mooi scherm

Minpunten

• Geen

sspiff 19 januari 2017

Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart

Software werkt zeer vlot, scherm ziet er prachtig uit. Zeker een goeie keuze mensen die geen fortuin willen neertellen voor een telefoon. Ik heb het toestel in een transparant plastic hoesje gestoken en al zeker een dozijn keer laten vallen, en er is nog geen schrammetje te bespeuren.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Vlotte software
  • Gunstige prijs

Minpunten

• Asus heeft niet de beste reputatie qua softwareupdates

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Goud?