be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 120mm

Specificaties 28,6dB bij maximaal 2.200rpm - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 120mm. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Toon reviews van:
Timba- 19 oktober 2018 Product gekocht

Heel erg stil.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• niet luid

Lagavulin1963 6 april 2018 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Degelijk gebouwde en hele stille fan. Ik heb er 3 in mijn Fractal Design R6. 2 op de bodem en 1 in de top.

Pluspunten

• Stil
  • Airflow
  • Eenvoudig in te bouwen

Minpunten

• Kabel wat lang. Ik vind de oplossing van Noctua beter: 1 korte kabel en een verlengstuk in de doos.

FramesPerSecond 5 november 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

Simpelweg de aller beste PC ventilator ter wereld. Vergeleken met Noctua NF-A14 PWM en NB-eLoop Fan B14-PS zijn de Be Quiet! aanzienlijk stiller en verplaatsen zelfs meer lucht bij dezelfde RPM. Verbeteringen op alle fronten vergeleken met Silent Wings 2. Nadelen: kabel niet vervangbaar, anti-vibratie montage niet perfect, rond ontwerp.

Pluspunten

• Onhoorbaar stil op radiator, fluisterstil op behuizing. Wat een verademing!
  • Uitstekend RPM bereik van 300 tot 1000 (High Speed versie ook beschikbaar)
  • Verplaatst veel lucht op elk RPM
  • Hoge statische druk
  • Zeer goede PWM implementatie
  • Bouwkwaliteit ongeëvenaard met mat zwarte afwerking en rubberen ring

Minpunten

• De kabel is niet vervangbaar, dus niet korter te maken. Wel lang genoeg voor in iedere behuizing.
  • Anti-vibratie montage had beter gekund. De pinnetjes breken snel af, het rubber is niet flexibel genoeg en de schroeven passen amper
  • Rond ontwerp is inefficiënt op bepaalde radiatoren (b.v. NZXT Kraken X62)
  • Er hangt een prijskaartje aan
  • Maar 3 jaar garantie, dat doen ze beter bij Noctua

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Zwijgelaar 23 september 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 120mm

Deze fan gekocht ter vervanging van de fan die Corsair jaren geleden heeft meegeleverd met mijn Hydro H60 (2013 edition) all-in-one cpu cooler. De Silent Wings bevallen erg goed. Goede prestaties ook op lage rpm en superstil.

Pluspunten

• Superstil
  • Groot rpm bereik
  • Verschillende bevestigingsopties

Minpunten

• Aan de prijs

Gaute 14 september 2017 Product gekocht

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Ik gebruik dit product om mijn CPU te koelen, de temperatuur blijft vlot onder de 50°C zonder al teveel geluid. Je krijgt ook aparte bevestigingsschroeven om hem aan je case te monteren die trillingen zouden absorberen.

Pluspunten

• Stevig
  • Aansluiting is voldoende lang
  • Geschikt voor CPU als Case
  • Zeer stil

Minpunten

• Duur

Galaxis 21 februari 2017

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

De fan zit hier gemonteerd op een Cooler master Hyper 412, met de fan op 485RPM wordt mijn I5 6500 niet warmer van 48C. Fantastische prestatie, en ontzettend stil. Zeer luxe verpakking, top product!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Extreem stil
  • Zwarte kabel

Minpunten

• geen

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 120mm?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft