€ 220,20
Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Netgear Orbi Router (router + satelliet). Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Vooraf getwijfeld over de prijs, maar Netgear Orbi overtuigd 100%. Super easy installatie, fantastische stabiliteit en hoewel de prestaties niet tegen een bekabelde backbone met dikke AP's opkomt zijn ze overal alsnog uitstekend te noemen. M.i. een topper voor flinke huizen zonder optie tot bekabeling.

Pluspunten

• Geen bekabeling nodig, en installatie is een eitje: een echte no nonsense oplossing.
  • Uitstekende backhaul verbinding (in feite een extra dedicated interne router) tussen router en AP, en als gevolg over grote afstanden vlot en stabiel WiFi
  • Voor de iets meer techy gebruiker alsnog vrijwel alle typische router functies aanspreekbaar
  • Geen 'echte' roaming, maar in de praktijk werkt dit toch goed.
  • Geen cloud account nodig, geen app nodig, gewoon helemaal standalone (App wel beschikbaar indien gewenst)
  • Nette kwaliteit en afgewerkte units.
  • Prijs: Het lijkt 'duur', maar wat er in zit is indrukwekkend genoeg om hem eenvoudig goed te praten, en vergelijk het met kosten om AP's te laten installeren.

Minpunten

• Geen 'mesh' terwijl Netgear dit wel op de US site heeft staan. Hierdoor is het nut van uitbreiden over lange afstanden minimaal. Leuk voor grote huizen, en daar ook zeker een concurrent voor mesh systems, maar niet voor Paleis Huis ten Bosch (Sorry Alex)
  • Units zijn wel erg fors
  • Prestaties uitstekend, maar kunnen niet op tegen bekabelde backhaul en zeg twee routers van 200 euro.
  • Netgear zou wel een wat completere app kunnen leveren voor mensen met kennis.

assassinactual 30 december 2019 Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

De Netgear Orbi heeft mij na drie jaar zeker tevreden gesteld. Ik heb een tijdje moeten zoeken naar de optimale plaatsing maar eerder dit jaar heb ik de satelliet op een centrale plaats in mijn huis heb kunnen hangen, sindsdien heb ik een stabiele 5GHZ verbinding door het gehele huis.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Stijlvol vormgegeven
  • Stabiele verbinding
  • Groot 5Ghz dekkingsbegied
  • Applicatie geeft veel mogelijkheden

Minpunten

• Optimale set-up kost tijd en research

WLAN-bereik Score: 4

Rimboeloper 23 december 2016 Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

De enige oplossing als je op een eenvoudige manier een groot Wi-Fi-bereik wilt hebben. De snelheid en de dekking van het Wi-Fi-signaal bij de satelliet blijft nagenoeg gelijk met de snelheid van je hoofdnetwerk omdat de communicatie tussen het basisstation en de satelliet via een afgescheiden derde 5GHz-band gaat.

Pluspunten

• De oplossing om je Wi-Fi-bereik uit te breiden
  • 802.11 a,b,g,n en ac (2 antennes per frequentieband)
  • Tripleband router waar de derde band gereserveerd is voor communicatie tussen basisstation en satelliet(en)

Minpunten

• Geen mesh- maar een stersysteem
  • Lastig aan te sluiten op bestaand Wi-Fi-netwerk met Apple router(s)
  • (Te) dure oplossing voor een groter Wi-Fi-bereik

Onster 5 januari 2018 Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Tussen droom en daad........ In potentie een fantastisch product, maar de praktijk valt tegen. Jammer!

Pluspunten

• Bereik
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Verbinding valt soms weg
  • Werk slecht met iOS-devices

GTM-NL 14 april 2020 Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Na twee jaar deze Netgear in gebruik te hebben ben ik hier nog steeds zeer blij mee. Fantastische dekking en overal hoge snelheid. Niet de goedkoopste oplossing maar nog steeds zeer tevreden!

Pluspunten

• Snelheid
  • Dekking
  • Design
  • Meerdere ethernet poorten
  • Zeer stabiel

Minpunten

• Prijs voor extra "satelliet"
  • Weinig updates

Chris moor 22 februari 2021 Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

waardeloos product voor de prijs. ik raad iedereen af het te kopen. Problemen: 1. Een satteliet meer dan 15m vd vorige en hij connect niet. Daardoor 4 stuks en 800 euro lichter. 2. Onlogische sattelietverbindingen die je niet kunt wijzigen. TV connect 2 satellieten verder en geeft haperingen. GEHYPTE ROMMEL

Pluspunten

• Interface eenvoudig
  • Indien connectie met satelliet meest dichtbij goede prestaties

Minpunten

• Door korte sattelietafstand veel dure satellieten nodig
  • extreem duur door EN prijs EN benodigd aantal
  • Door onlogische niet wijzigbare sattelietverbindingen lage prestaties

rahulk 11 november 2019 Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

een mooie router met een hoge snelheid. Ik had voorheen een tp-link archer c3200. op zolder (3 verdiepingen met betonnen vloer) nu een goede verbinding van 10 mbps naar 220 mbps. een merkbaar vooruitgang.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Genoeg ether
  • Hoge Snelheid

Minpunten

• Best groot
  • Prijzig

MagnificentED 3 juli 2017 Product gekocht

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Ik heb wifi repeaters geprobeerd en powerline adaptors met en zonder wifi, zonder succes. Met de Orbi heb ik in heel het huis goed bereik. In de buurt van het basisstation en de satelliet 150 Mbps In de uithoeken van het huis is hier nog ongeveer 30 Mbps van over.

Pluspunten

• prima bereik en wifi snelheid
  • eenvoudige installatie
  • mooi design

Minpunten

• erg duur

ad6922 20 januari 2017

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Mooi vormgegeven producten die helaas de verwachting niet waar maken. Voor iOS devices is de verbinding matig tot slecht. Het overspringen van Router naar Satelliet gebeurt niet. Het plan was om voor eens en altijd af te zijn van niet volledige wifi-dekking maar helaas.

Pluspunten

• Mooie apparaten
  • Potentie

Minpunten

• Nog niet volwassen in relatie tot ios devices

rverboom 14 december 2016

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Mooi access point, maar wel enige ruzie moeten maken voordat hij zich goed gedroeg in mijn bestaande netwerk. De Router gebruikt eigen sub-net (192.168.1.x) IP range kan niet gelijk zijn aan bestaande range, ook niet zonder DHCP. In de geavanceerde instellingen Router uit zetten, dan normaal access point.

Pluspunten

• Mooi design
  • Goed ontvangst

Minpunten

• Standaard alleen toegangelijk via wifi

YJB 8 november 2016

Netgear Orbi Router (router + satelliet)

Een eenvoudig te installeren router systeem bestaande uit een basisstation en een satelliet station. Ik heb al diverse extender systemen geprobeerd, maar deze geeft de beste dekking in huis (en de tuin)

Pluspunten

• Goed bereik door het hele huis
  • Zoqwel op de telefoon als de PC krijg ik maximale througput (300/30Mbps)
  • Ook VPN end point (Fw 1.3..0.12)
  • 4 LAN poorten op de satellite
  • Guest netwerk (Fw 1.4.0.16)

Minpunten

• Vrij dure oplossing
  • Soms ontvangst problemen als je "tussen" de satellite en het basisstation zit
  • 2.4G en 5G Wifi gebruiken 1 SSID
  • slechts 3 LAN poorten op het basisstation

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Netgear Orbi Router (router + satelliet)?