Specificaties Nintendo Switch • Actie, Avontuur - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Paul Hulsebosch - Redacteur games 3 maart 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Vertrouwd, vernieuwend en goed

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is een game die flink afwijkt van het vaste stramien van de voorgaande delen. Dat is gewaagd. Gelukkig voor Nintendo pakken de veranderingen verrassend goed uit. Nintendo weet van Hyrule een prachtige open spelwereld te maken waarin van alles te doen is. Doordat wapens slijten als je ze gebruikt en je hapjes en drankjes moet vervaardigen, moet je tactischer te werk gaan, vooral tijdens gevechten. Het maakt van BotW een mooi samenspel van weersinvloeden, de physics engine die ingebouwd is, het ontdekken van de spelwereld, het volgen van de verhaallijn en het verzamelen van voorwerpen en grondstoffen. Er zijn wat minimale kritiekpunten te leveren op een verder uitmuntende game, die je bovendien dagen, weken, maanden zoet zal houden. Want Breath of the Wild is niet alleen goed, het is ook ontzettend uitgebreid. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Toon reviews van:
ottoverkuil 8 maart 2018 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Zeker een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Een echte must-have voor elke Zelda-fan en elke Switch eigenaar.

Pluspunten

• Goed combat systeem
  • Boeiend verhaal
  • Lange speelduur
  • Veel te doen voor én na het 'uitspelen' van de game.

Minpunten

• Zeer verslavend

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 4

Vaelken 5 december 2019 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Een geweldig spel. Ik heb er nu al vele uren in zitten, en het blijft boeien. Op sommige momenten irriteert het spel wel, door snel kapot gaande wapens en vijanden die vroeg in het spel te sterk zijn en niet langs heen te gaan zijn.

Pluspunten

• Geweldige story
  • Zeer afwisselend

Minpunten

• Wapens gaan te snel kapot

luke22 19 juni 2019 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Geweldige game voor jong en oud. Het verhaal blijft fantastisch en zelfs na anderhalf jaar in bezit kan ik de game erbij pakken en mij weer dagen vermaken.

Pluspunten

• Raakt nooit op uitgekeken
  • prachtige wereld!
  • Sterk verhaal
  • Veel mini games

Minpunten

• Frame Drops in sommige gebieden
  • Wapens die kapot gaan

eijmert 8 mei 2019 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

beste game de ik ooit heb gespeeld, fantastische verhaal lijn, die je niet makkelijk kwijt raakt. mega map, en met de switch kun je het overal spelen

Pluspunten

• super fijne gameplay
  • storymode
  • extreem veel opties, je raakt nooit uitgespeeld
  • grote map
  • goede waardige Bosses

Minpunten

• extreem verslavend

Maikjuh 20 februari 2019 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Eerste Zelda game van mij. In het begin niet veel gespeeld, daarna nog eens opgepakt en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Ondertussen meer dan 80 uur erin zitten en durf te zeggen dat dit de beste game is die ik ooit heb gespeeld!

Pluspunten

• Prachtige graphics
  • Goed verhaal
  • Veel speeluren

Minpunten

• Kleine learning curve...
  • ... soms genoodzaakt online dingen op te zoeken
  • Alleen een sterretje achter je save game krijgen bij voltooiing main story vind ik karig

RobinJ1995 13 januari 2019 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Brengt nieuwe ideeën naar de Zelda-franchise en blijft toch getrouw aan wat Zelda-games zo leuk maken. Heel erg verslavend.

Pluspunten

• Open-world, geen standaard-pad dat je hoort te nemen
  • Meerdere oplossingen voor problemen
  • Veel soorten wapens
  • Ook na heel veel uren spelen blijf je dingen ontdekken waarvan je eerst niet doorhad dat het kan
  • De shrines zijn best leuk
  • Je kan een paard vangen, wat reizen over lange afstanden veel aangenamer maakt
  • Divine Beasts zijn een beetje de nieuwe dungeons. Erg leuk bedacht dat je je eigenlijk in een soort van levende dungeon bevindt die je (beperkt) kan bedienen om bepaalde stukken van de puzzel te laten bewegen.
  • Heel erg veel side quests, vaak met goede rewards om ze te vervullen.

Minpunten

• Het geluidje bij het openen van de map. Luid, lang, en gewoon vervelend. Dat geluidje speelt zo ongeveer elke paar minuten want je hebt de map vaak nodig.
  • Enemies die je in 1 of 2 hits afmaken... erg frustrerend, niet erg fijn.
  • Yiga Clan hideout... perfect voorbeeld van enemies die jou in 1 klap dood hebben maar waar je zelf 3 zwaarden op moet breken
  • Paarden blijven achter als je teleporteert, klimt of springt, en de stallen waar je je paard weer kan gaan halen lijken few and far between
  • Ik kan de rol van weather elements wel waarderen, maar soms sta ik gewoon een kwartier te wachten aan de onderkant van een cliff tot het gedaan is met regenen zodat ik verder kan klimmen.

diehardmking 6 juni 2018 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Het spel is soms best pittig. Maar door een goede afwisseling blijf je eigenlijk wel willen spelen. Soms heb je bij de Switch wel last van framedrops. Het verhaal is leuk! Alleen wapens en schilden gaan eenvoudig stuk waardoor je constant opzoek moet naar een ander wapen.

Pluspunten

• Prima graphics
  • Uitdagend
  • Moeilijk

Minpunten

• Verslavend

Tasminos 3 april 2018 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Ik speel dit soort spellen niet zo snel. In het begin wat moeite met de game. Je moet echt nadenken over items e.d. voordat je een landschap of vijand opzoekt. Zodra ik het principe door kreeg was ik erg verslaafd aan de game. Voordat ik het doorhad was het einde.

Pluspunten

• Gamplay
  • Prachtige landschappen
  • Ruime speelveld

Minpunten

• Framerate issues (specifieke locaties)
  • Weinig eindbazen
  • Karakters

dennizh_1992 15 januari 2018 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Een van de beste Zelda games ooit

Pluspunten

• Graphics
  • Mogelijkheden
  • Uitdagend

Minpunten

• Soms best moeilijk

bleekeboy 2 november 2017 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

De prijs is zeker waar, hele nieuwe game ervaring. juist leuk voor mensen die niet bekend zijn met zelda.

Pluspunten

• genoeg actie
  • mooie kwaliteit
  • vloeiende verhaal lijn
  • verslavend

Minpunten

• voelt soms wat leeg aan
  • weinig variatie in tegenstanders
  • reizen is soms tijd rovend

RBN026 9 oktober 2017 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Voor mij een van de beste RPG's ooit. Het is geniaal hoe goed ze de rpg elementen afwisselen met behoorlijke puzzels en actie. Zeer verbaast over de compleetheid van deze game.

Pluspunten

• Zelda
  • Complete RPG ervaring
  • Graphics voor een handheld
  • Eindeloze content

Minpunten

• Framerate probleempjes
  • Voelt heel soms wat leeg

Krysa 7 augustus 2017 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

In combinatie met de besturing van de Switch erg fijn spelen. Soms is het spel net even iets te groot waardoor je sommige routes over het hoofd gezien. Graphics zijn goed. In het openbaar zal ik voor dit spel oordoppen indoen! Dit vanwege de awkward geluiden die NPC's kunnen maken.

Pluspunten

• Mooie graphics
  • Boeiend verhaal
  • Veel uitdaging

Minpunten

• Soms iets te Japans
  • Geluidjes die NPC's maken zijn soms awkward
  • Werkelijk alles wilt je dood hebben

rolframaker 2 juni 2017 Product gekocht

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

De game is erg vernieuwend voor een Zelda game. Er is veel te doen in de game, maar alles is wel erg verspreid over een grote map. Het verzamenen van wapens en materialen en voedsel staat centraal wat zijn voor en nadelen heeft.

Pluspunten

• Gamewereld is gigantisch
  • Veel wapens, armour en items
  • Precies richten door gyroscoop werkt fijn
  • Art stijl erg mooi
  • Enkele uitdagingen aanwezig voor de die-hards
  • Game laat je vrij om te doen wat jij wil

Minpunten

• Gamewereld voelt soms te leeg
  • Shrines zijn vaak erg simpel en kort
  • Weinig variatie vijanden
  • Het regent en onweert erg vaak en dit zorgt voor frustratie
  • Niet alleen puur actie en puzzels zoals oudere zelda games
  • Weinig muziek te horen
  • Ik had graag meer verhaal gezien

Bliksem B 10 april 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Vette game! Vernieuwend en speelt lekker weg. Puur kijkend naar de gameplay, mis ik wel enige structuur in de game. Er is namelijk 0% structuur in de game. Tevens is de afwezigheid van grote en moeilijke tempels ook een gemis.

Pluspunten

• Verhaal
  • Er is van alles te doen, overal!
  • Karakters zijn mooi vormgegeven (ook grafisch)
  • Gebalanceerde RPG (tov Skyrim bijv.)

Minpunten

• Verslavend
  • Textures zijn te gecomprimeerd (met name bergen)
  • Framedrops bij watervallen, vuur en gras
  • Weinig structuur na Hateno

Da Queen 8 maart 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Als Zeldafan mag je natuurlijk nooit een Zelda missen en ga je deze natuurlijk spelen. Het krijgt van mij 2 sterren omdat na meer dan 5 jaar werk je anno 2017 toch wel op z'n minst een stabiele framerate mag verwachten en scherp beeld! Schuld: verouderde hardware van Switch!

Pluspunten

• Het blijft Zelda

Minpunten

• 900P Wazig beeld op mijn high end tv
  • variable framerate van 19 tot 30fps
  • kaalogende wereld
  • ondermaatse depth in field

Piet_Piraat7 8 maart 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Wii U

Deze game is fantastisch :) groots, mooi avontuur, prachtige sfeer en overal wel iets te doen voor Link. Dit brengt het oude Zelda gevoel zeker naar boven, maar dan heb je ook nog de vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Echt geweldig!

Pluspunten

• Oude Zelda-gevoel
  • Sfeer / stijl / graphics
  • Best pittig
  • Veel vrijheid

Minpunten

• Wat FPS drops op de Wii U

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch?