×

Laat je stem gelden!

Dit jaar organiseren we voor de elfde keer de Tweakers Awards! Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Je maakt bovendien kans op een Philips Hue Starter Pack, JBL Charge 3, Call of Duty: WWII of twee vrijkaarten voor de uitreiking op donderdag 1 februari!

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Moto staat al een gelange tijd bekent als DE leverancier voor de goedkope telefoons met redelijke specs, Maar lukt het ze dit jaar wederom weer met de Moto G4?

Pluspunten

• Geen besparing op de camera zoals in voorgaande jaren
  • Dual Sim
  • SD kaart uitbereiding
  • Degelijke camera
  • Met de 3000MAh batterij kom je met normaal gebruik prima de dag door
  • Grotendeels "stock" android 6.0

Minpunten

• Niet bedoelt voor “Zwaardere” games
  • Plastic achterkant voelt goedkoop aan
  • 5,5” maar alsnog maar een 1080p scherm
  • Batterij niet vervangbaar

sam_vde 3 maart 2017

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Goede allround telefoon waarvan ik 2 aspecten extra wil belichten. Voor mij voldoet de standaard camera app op de telefoon niet. Het gratis alternatief "opencamera" levert al veel betere kwaliteit op. Verder ondersteunt deze telefoon APT-X wat betekent dat muziekweergave via bluetooth zeer goed is met een compatibele set.

Pluspunten

• Zeer goede prijs/kwaliteit
  • Dual SIM
  • Storage uitbreidbaar
  • Android zonder bloatware
  • Bluetooth APT-X ondersteuning
  • Robuuste telefoon in deze prijsklasse

Minpunten

• Standaard foto's te lage kwaliteit, kan opgekrikt worden door installatie andere app
  • Geen NFC
  • Android 7.0 (nog?) niet overal uitgerold

TheF1Man 12 september 2017

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart (Product gekocht)

Het is een goede telefoon voor de prijs, het enige nadeel is dat na een aantal maanden het scherm inbrand (niet permanent) dit is te fixen door een schermfilter te installeren.

Pluspunten

• snel
  • goede batterij
  • helder scherm
  • gorilla glass 3
  • goede camera
  • front facing speaker (in plaats van onder)

Minpunten

• scherm brand in na aantal maanden
  • geen NFC
  • wifi doet er soms lang over te verbinden

xDariius 18 augustus 2017

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart (Product gekocht)

De Moto G4 is een budget telefoon. En alles wat je van een budget telefoon verwacht krijg je ook. Wanneer je de telefoon koopt is die snel en doet alles wat je wilt, maar na 6 maanden word dat allemaal veel minder. Maar voor de prijs....

Pluspunten

• Updates, die krijgt de Moto G4 allemaal. Wel wat later.
  • Groot 1080p scherm, erg helder.
  • Voelt stevig aan.
  • Goede scherpe camera.
  • Prima batterij, haalt je door de dag heen als je niet heel de dag aan het gamen bent.

Minpunten

• Word slomer na lang gebruik, een volledige reset na een tijd is bijna niet te vermijden.
  • Op warme dagen is de telefoon een stuk slomer dan normaal.
  • De telefoon is helemaal van plastic gemaakt.

GamesBond 16 mei 2017

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Redelijke telefoon met paar vervelende bugs. Scherm is iets te groot, je kunt 'm net niet in je hand vasthouden en typen. Heb er 3 gekocht, van 2 kraste de coating op de camera lens snel, 1 heeft last van ghost touches en 1 ghosting :(

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel
  • Stevig, ook na paar keer vallen nog steeds heel

Minpunten

• Coating van camera lens krast snel
  • Ghost touches tijdens laden
  • Ghosting in het scherm
  • Geen NFC

sparrie 25 maart 2017

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

mooi toestel, voelt solide aan. maakt nette foto's. Geluid vervormd wel op luidste stand. Geen bookcover zoals bij de 2e en 3e generatie Moto G leverbaar. Batterijduur slechts max 40 uur, terwijl onze 3e generatie Moto 3 bijna 72 uur meegaat terwijl er geen zware apps draaien

Pluspunten

• robuust gebouwd
  • lader meegeleverd
  • mooie uitstraling
  • redelijk kale android

Minpunten

• batterijduur
  • geen oortjes mee geleverd
  • geen Book cover als bij oude geneartie Moto G

lamain 15 maart 2017

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Heb er 2 besteld voor vrienden en die zijn beiden zeer tevreden. Hoewel het toestel van plastic is voelt alles zeer degelijk aan. Verder loopt de software zeer soepel bij het gebruik van internet en whatsapp.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Groot en mooi scherm
  • Android 7
  • Prima accuduur (3000mAh)

Minpunten

• Geen NFC
  • 2 gb ram

Doderax 28 december 2016

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Mijn vorige mobiel was de Moto G2. De Moto G4 bevalt mij tot nu toe heel goed.

Pluspunten

• De prijs-kwaliteitverhouding is prima.
  • De Moto G4 loopt soepeltjes en heeft tot nu toe nog niet gehaperd.
  • Het heeft dual sim Ún een MicroSD-slot
  • Aan de scherm valt niets om aan te merken. Mooi, scherp beeld, vooral als je het vergelijkt met de Moto G2
  • Accu gaat lang mee
  • Stock Android, geen onzinnige bloatware. Krijgt bovendien in de toekomst Android Nougat (7.0) en ook nog Android O (8.0)
  • Ondersteunt Turbo Charge
  • Handgebaren (Moto Actions app); je kan je zaklamp aandoen door twee korte, krachtige karatechops te doen met je mobiel of je camera openen door een gebaar te maken alsof je een deurklink draait

Minpunten

• De camera steekt wel een beetje uit, dus de achterkant is niet compleet vlak
  • Kwaliteit van camera is naar mijn mening nogal matig
  • Opladen duurt nogal lang, daarom is een TurboCharge oplader nodig als je het snel wilt opladen
  • Accu niet vervangbaar, maar niet zo'n groot probleem voor mij

cirillo0 8 december 2016

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Wit

Quite happy. Good value for money. Handset is big but light . Battery lives very long, about two days. Should receive Android 7. One problem is incompatibility with one Sandisk micro SDXC 64Gb card, but works well with other micro SDHC 32GB cards.

Pluspunten

• Good value for money.
  • Battery lasts long.
  • Should receive Android 7.

Minpunten

• Not really....

fitgear 17 oktober 2016

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

motoG4 is een echte drama apparaat, Lenovo loopt nu met layers te klooien en mijn systeem werkt niet naar behoren zoals mijn oude MotoG3. Hij blijft vaak hangen en alles opent en sluit vanzelf, dit veel achter elkaar. Blijft dus regelmatig hangen. Apps werken niet zoals ze horen te werken.

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Duo sim

Minpunten

• Besturing totaal rommel
  • Niet te gebruiken door slechte besturing
  • Werkt met onduidelijke layers

arre525 15 september 2016

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Ik had hiervoor de Moto G(1), en die was geweldig. Cheap, veel tech, en blijvende android upgrades. Enkel de (niet-uitbreidbare) opslag stak mij erg tegen. De Moto G4 biedt een mooie upgrade (storage+dualsim) maar mist enkel wel de magnetometer. Vaak vergeten tijdens reviews. Je verliest hierdoor apps als satelliteAR/flightradarAR!

Pluspunten

• Goed scherm en ok camera (zeker voor video)
  • Coole camera stabilizatie
  • Gyroscoop, waardoor je mooie VR hebt (hadden de vorige moto's niet)
  • Dual sim
  • 16GB + uibreidbaar geheugen!
  • Goede batterij (eerste indrukken)

Minpunten

• Mist magnetometer!! -> geen satellite AR / fightradar AR meer!
  • Geen notificatieled, al vind ik dit amper een probleem: je krijgt er een auto-scherm oplichter bij

Yousif 12 juli 2016

Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Hiervoor had ik de Moto G2 (Of Moto G 2014). De Moto G2 was langzaam en de accu ging snel leeg, verder niks bijzonders aan. De G4 is relatief snel, en de accu lijkt leuk mee te gaan. Het is nergens echt een uitblinker in behalve prijs/prestatie, geen gimmicks.

Pluspunten

• Scherm: Groot, geen Amoled maar toch aardig
  • Prestaties: Werkt vlotjes met al mijn apps, vooral vergeleken met Moto G2 (ik game niet)
  • Prijs: Er is best veel concurrentie nu, maar de G series blijft toch een beetje uitblinken voor mij
  • Hapert niet etc. Moto G2 bleef wel eens hangen, 1GB ram + matige processor kon het niet goed aan, Moto G4 heeft tot nog toe altijd lekker vlot gewerkt
  • Dual Sim en MicroSD slot
  • Stock Android
  • Kan prima lezen op dit ding, artikelen, boeken etc.

Minpunten

• Camera, vrij matigjes, maar voor wat snaps is het prima
  • Vormgeving, had wat meer afgetrimd mogen worden aan de boven/onderkant om de grootte te minimalizeren
  • Accu niet vervangbaar, uh??????? Ok dan Motorola..
  • Bouwkwaliteit is wel degelijk maar voelt nogal goedkoop aan, vooral het achterklepje

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart?