Stellaris, PC (Linux, macOS, Windows) - Reviews

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Foxy66 20 mei 2016

Stellaris, PC (Linux, macOS, Windows)

Getipt door een kennis, en als die-hard strategy fan (civilization, supreme commander) kon ik het niet laten om deze uit te proberen. Na een paar potjes te hebben gespeeld kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat ik een soort administrative robot moet zijn voor dit spel.

Pluspunten

• Goeie soundtrack
  • Mooie art
  • Spel loopt snel en soepel

Minpunten

• weinig grafische variatie
  • geen tech tree
  • repetitief

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 2
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 2

Retaliator 16 mei 2016

Stellaris, PC (Linux, macOS, Windows)

Heb deze game sinds de launch. Erg nette space RTS (de beste die ik heb gespeeld en dat zijn er veel). Er zitten nog wel wat punten van aandacht in de game. Inmiddels zijn er alweer wat bugs gefixt, maar hopelijk pakt men de gameplay nog aan (vervelende quasi-random research).

Pluspunten

• Gameplay kan versneld worden naar 4x (dat kan bij meerdere games, maar je hebt het soms ook gewoon nodig(
  • Graphics en geluid zijn er goed. Muziek is ook fijn (de juiste sfeer)
  • Veel research mogelijk!
  • Easy to learn, hard to master (prima leercurve)
  • Micromanagement (vind ik persoonlijk leuk), maar je kan ook regio's maken die zelfstandig werken (is op den duur echt nodig)
  • Schepen kunnen worden aangepast. Je kunt je eigen load outs maken voor je schepen
  • Je kunt zelf bepalen wat voor eigenschappen je ras en je leiders hebben. Elke vorm van regeren is weer anders en heeft zijn voor en nadelen.
  • Als je niet van oorlog houdt, kun je iemand zijn b*tch worden. De vijand uitroeien en wat overblijft als slaven gebruiken kan echter ook erg vermakelijk zijn.

Minpunten

• Quasi-random research (je kunt wel kiezen wat je wilt onderzoeken, maar je krijgt telkens een random selectie gebaseerd op een bepaalde weging)
  • Geen tech-tree (resultaat van de quasi-random research methode)
  • Duurt uren en uren en uren (heel veel uren dus)
  • Sommige alien species zijn nogal lame (qua uiterlijk)
  • 40 euro is nogal duur, maar als je naar de uren speelplezier kijkt... kan het zeker uit!
  • Zitten nog wel wat punten van aandacht in, maar ik verwacht dat deze binnen de eerste twee maanden grotendeels verholpen zijn. (een mens moet toch hoop hebben)
  • De AI is erg slecht (maakt meestal dezelfde fouten)
  • Bepaalde keuzes hebben altijd hetzelfde resultaat, je kunt er dus voor kiezen om bepaalde zaken niet te onderzoeken bijvoorbeeld (omdat je weet wat je te wachten staat)

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Stellaris, PC (Linux, macOS, Windows)?