WD Gold, 4TB (EOL)

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
derob1 6 maart 2022 Product gekocht

WD Gold, 4TB

Mijn 5 4TB WD gold schijven werken al weer een kleine 16000 uur probleemloos en onopvallend in in NAS; geen storend geluid, 4-5 graden hogere temperatuur dan mijn vorige 2 TB WD REDs, dus hoger energie gebruik, maar geen belangrijk hogere prestaties. Zie gedetailleerde review.

Pluspunten

• functioneren probleemloos
  • geen storend geluid in NAS

Minpunten

• energie verbruik +50% t.o.v. WD RED

Anoniem: 662086 27 januari 2021 Product gekocht

WD Gold, 6TB

Ik heb 2 WD Gold 6TB (WD6003FRYZ) gekocht ter vervanging van 2 WD Red NAS 3TB, die na 7 jaar dienst het leven hebben gelaten.

Pluspunten

• 5 jaar garantie t.o.v. Red 3 jaar
  • MTBF
  • Geen SMR

Minpunten

• Worden warmer
  • Maken veel geluid

Gonthorian 21 december 2020 Product gekocht

WD Gold, 16TB

Geweldige prestaties maar dat word kompleet verpest met een schel rotgeluid

Pluspunten

• Lekker veel ruimte
  • Niet gek duur voor prijs/opslag

Minpunten

• Schel rotgeluid

DennisH82 18 april 2022 Hands-on

WD Gold, 16TB

Heel veel TB's voor een goede prijs, wat luide opstartgeluiden, daarna stil, 5 j garantie.

Pluspunten

• Prijs voor de hoeveelheid TB
  • Stil
  • Garantie

Minpunten

• Geluid bij opstarten
hank.dussen 3 november 2021 Product gekocht

WD Gold, 18TB

Van consumer naar pc nerd. Ik vervang mijn 10TB data schijf door een 18TB. Over de schijf zelf geen klachten. Maar boven 16TB, werken 'handige' paritiontools als AOMEI of R-Drive niet goed omdat ze in hun scripts de standaard windows 10/11 partitieindeling (4k) hanteren. Hoe wel? Ik weet het nu

Pluspunten

• prijs
  • stil (helium gevuld)

Minpunten

• Geen waarschuwings noot van fabrikant of leverancier

Knightwolf 1 juni 2021 Product gekocht

WD Gold, 2TB (EOL)

Gekocht als upgrade in mijn dagelijkse PC. Een Green/Blue niet snel genoeg, Red/Purple niet geschikt, en een Black simpelweg veel te duur. Presteert erg goed. Wat mij betreft de 'gouden keuze' uit HDD's die momenteel aangeboden worden.

Pluspunten

• Snel (real life 180 MBps)
  • Betrouwbaar, na 1 jaar gebruik nog steeds 100%
  • CMR
  • Stil. Ja hoorbaar, maar zelfs heftige random acties maken geen herrie
  • Temperatuur normaal, koeler dan mijn WD Black
  • Robuust, Enterprise kwaliteit

Minpunten

• Na tijdje idle valt hij stil ondanks dat niet ingesteld staat in power options
  • Bij PC uitschakelen maakt hij een geluid alsof een beest dood gaat maar dat schijnt normaal te zijn

JJCP Trading 9 december 2020 Product gekocht

WD Gold, 10TB (EOL)

snelle en goede en betrouwbare harddisk voor servers en ans systemen (CMR).Aan te raden!

Pluspunten

• snel
  • betrouwbaar
  • robuust

Minpunten

• prijs

judgewooden 27 juni 2020 Product gekocht

WD Gold, 8TB (256MB cache)

Gebruik ZFS voor mijn opslag. Heb meerder harddisks in mijn kast, om en om geplaatst per zpool, en het is wel opvallend wat het temperatuur verschillen zijn.

Pluspunten

• CMR (werk met ZFS)
  • geluid valt mee
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• behoorlijk duur
  • temperatuur

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een WD Gold, 4TB (EOL)?