Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de LG 27UD68-W Wit. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Review op Hardware.Info

22 Ultra HD monitoren review: tijd voor een nieuw scherm

Het aanbod neemt toe, de prijzen blijven dalen. Als je nu een nieuwe monitor koopt, doe je er goed aan ultra hd te overwegen. We testten 22 modellen.

Lees verder op Hardware.Info

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
cyberneticorgan 3 juli 2016

LG 27UD68-P Zwart

De LG 27UD68P-B heeft een erg strak / modern qua uiterlijk, met een zeer minimale bezel. Er is wel een kleine zwarte rand aanwezig rondom, maar deze is verwerkt in het display (zie je dus niet als de monitor is uitgeschakeld). Dat zorgt ook voor een nog strakker uiterlijk.

Pluspunten

• Mooie diepe kleuren dankzij het IPS paneel.
  • Erg scherp beeld dankzij de 3840 x 2160 resolutie.
  • Strak en modern uiterlijk.
  • In hoogte verstelbaar, en robuust gebouwd.
  • Uniforme backlight, met het blote oog geen backlight bleeding of clouding zichtbaar.
  • Scherpe prijs.

Minpunten

• Was niet gemakkelijk op 60 Hz in te stellen (maar dat ligt niet aan het display zelf).
  • Geen afzonderlijke DPI settings mogelijk in LG OnScreen Control applicatie bij meerdere displays.

Undertaker2 6 september 2017 Product gekocht

LG 27UD68-P Zwart

Scherpe prijs voor 4K, IPS met prima beeldkwaliteit en dunne bezels. Blinkt niet uit in aansluitmogelijkheden (1 Displayport en 2x HDMI). Let wel op als je dual monitor met deze schermen wil draaien! Er zijn kleine kleurafwijkingen per exemplaar die NIET gelijk te trekken zijn.

Pluspunten

• Lage prijs
  • IPS
  • Dunne bezels
  • Prima beeld
  • In hoogte verstelbaar en roteerbaar

Minpunten

• Weinig aansluitmogelijkheden
  • Kleurvariatie per scherm / quality control
  • Kleuren niet gelijk te trekken tussen 2 schermen
  • Voet niet horizontaal draaibaar

BlenderRender 18 mei 2016

LG 27UD68-P Zwart

Als je meestal onder dezelfde omstandigheden en met dezelfde computer werkt, heb je van de minpunten bij de bediening geen last en is dit een uitstekend scherm. Met 5ms reactietijd is dit niet het ideale gamescherm, maar als casual gamer kan je er toch prima een spel op spelen.

Pluspunten

• kijkhoek, contrast in randen en hoeken
  • dimbaar tot het uiterste zonder flikkering
  • 2 x HDMI 2.0 + 1 x DP 1.2
  • nauwkeurig in hoogte verstelbaar
  • stabiele voet

Minpunten

• geen sneltoets voor profielen
  • scherm zet zichzelf uit
  • 5ms reactietijd is te traag voor snelle gamers

martijnmartijn 6 september 2017 Product gekocht

LG 27UD68-P Zwart

Mooi scherm, mist wel wat aansluitmogelijkheden. De matte laag van het scherm doet zijn werk goed, maar zorgt wel blij een soort regenboog effect op witvlakken. Edit: ik heb de monitor na een kleine week weggedaan, het regenboog effect door de coating was niet normaal en stoorde me enorm.

Pluspunten

• Hoogte verstelbaar
  • Kleuren komen echt van het scherm af
  • Relatief goedkoop voor een 4k scherm
  • Bezels (dun)

Minpunten

• Aansluitmogelijkheden
  • Geen mini displayport kabel bijgeleverd
  • Wit is door de matte afwerking niet altijd wit
  • regenboog effect

Frank1973 1 mei 2017

LG 27UD68-P Zwart

Deze monitor wordt gebruikt voor de PS4 pro en de PC icm de asus rog strix RX480 o8g gaming voor freesync. I7 6700K @ 4.5 en 16GB @ 2666Mhz Alles draait soepel en FIFA 17 / Overwatch draait verrassend goed op high/ultra.

Pluspunten

• Mat scherm
  • IPS scherm
  • PS4 pro compatible
  • Stevige voet
  • Dunne randen
  • 5 ms
  • Freesync

Minpunten

• Glanzend plastic

aminam 7 januari 2017

LG 27UD68-P Zwart

zocht een 4k ips scherm met ondersteuning voor freesync. Deze monitor doet het erg goed op het gebied van de specs die ik zocht, is erg stijlvol en verstelbaar en ook nog eens betaalbaar. Een absolute aanrader wat mij betreft

Pluspunten

• 4k ips goede kwaliteit beeld
  • freesync
  • goed afgewerkt
  • verstelbare hoogte/horizontaal
  • dunne bezel

Minpunten

• lage refreshrate (59fps)

Legarambor 7 november 2016

LG 27UD68-P Zwart

Geweldig product voor de zachte prijs van 349! ik vreesde backlight bleeding, maar niks aan de hand, kleuren en resolutie zijn geweldig met wat ik gewend ben.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • scherpe prijs
  • stevige voet en mooi design
  • prima reactietijd

Minpunten

• 60hz max
  • hoogte niet verstelbaar (kleine issue)
  • Joystick (menu bediening) (kleine issue)

DjaRoel 29 september 2016

LG 27UD68-P Zwart

Naar mijn beleving is het een fantastisch scherm, de kleuren spatten er vanaf, superscherp en een mooi egale verlichting. Het begrip scherp heeft voor mij iig een hele nieuwe dimensie gekregen :). Het enige wat merkwaardig werkt is het instelmenu, maar dat is een kwestie van 1 keer doorlopen.

Pluspunten

• Resolutie/Scherpte
  • Contrast
  • Kleurweergave

Minpunten

• Menu

fhooglandNewbie 19 juli 2016

LG 27UD68-P Zwart

Wat een geweldige monitor is dit! Echt een aanrader. Meteen na aanzetten is de helderheid 100%, bij mijn oude monitoren was dit heel anders. Het beeld is superscherp en daarnaast op allerlei manieren nog in te stellen. Als je eenmaal 4K gewend bent wil je echt *nooit* meer terug.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit: scherp en helder
  • Zuinig met energie
  • Goede prijs

Minpunten

• Grote voet

vdeurzenNewbie 16 juli 2016

LG 27UD68-P Zwart

Gekocht ter vervanging van een oude 23" Samsung monitor. Erg blij met mijn keuze, kwaliteit is prima. De monitor staat stevig en de beeld kwaliteit is uitstekend.

Pluspunten

• Stevig
  • Makkelijke bediening
  • Mooi ontwerp
  • Uitstekende beeld kwaliteit

Minpunten

• Alleen goede resolutie over DisplayPort

Anthonie Smit 25 april 2016

LG 27UD68-P Zwart

Deze monitor serie brengt een prijs doorbraak. 27"4k IPS monitoren moesten vaak 700+ euro kosten. De beeldkwaliteit doet niet onder voor de oudere duurdere modellen. De vormgeving is strak en stevig. Veel metaal, maar wel met een plastic behuizing. De meegeleverde voet is ook in hoogte verstelbaar.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Verstelbare voet
  • Vormgeving

Minpunten

• Plastic

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een LG 27UD68-W Wit?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8