Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (5-Pack) - Reviews

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
ErikRo 20 oktober 2015

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Doet wat hij moet doen en wat je verwacht. Redelijk onopvallend weg te werken in een woonkamer. Haalt mijn volledige bandbreedte 120mb/s gelijk aan mijn kabelmodem bedraad aangesloten op pc wat ik best wel bijzonder vond komend van een upc modem..

Pluspunten

• Superuitgebreide "controller" om eenvoudig een compleet netwerk te beheren
  • Power over internet (PoE), geen 220v stekker aan je accespoint alleen een dun netwerkkabeltje
  • PoE voeding zit er standaard al bij
  • Aansluiten ging simpel, software inregelen iets lastiger maar goed te doen als je wat ingelezen bent
  • Geen lelijke antennes zichtbaar
  • Mooi uiterlijk voor een wifi apparaat
  • Hij haalt draadloos op 5ghz makkelijk de volledige snelheid die mijn kabel biedt (120mb)
  • Blauwe ring/led is uit te zetten via setting

Minpunten

• Java verplicht, java zet al jarenlang je pc open voor onnoembaar veel exploits
  • Om PoE te gebruiken heb je ethernet kabeltje van een halve meter nodig die zat er weer niet bij dus kon die eerst gaan kopen, had dat dan meteen gezegd of erbij gedaan wat kost dat nou.
  • Niet alle opties worden uitgelegd in een handleiding bv hoe werkt tx power
  • Geen goede apps van fabrikant in android/OSX om hem te bedienen verkrijgbaar
  • Chromecast is bij een aantal mensen niet of zeer moeiijk werkend te krijgen. De zogenaamde fix hielp niet.

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Prima wireless accesspoint. Zeer goed bereik van +/- 30 meter in een gebied met ongeveer 25 andere netwerken. Verder is het stabiel en valt het niet uit, ook niet bij hoge belasting en haalt de beloofde snelheid. De software werkt erg prettig en biedt veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Groot bereik
  • Prettige software met veel mogelijkheden
  • Lekker stabiel: geen happeringen of uitvallen
  • Power over Ethernet: je hoeft slechts één kabel te leggen
  • Strak uiterlijk

Minpunten

• De software gebruikt Java (installatie vereist)
  • Ethernet kabels worden niet meegeleverd

Beheerbaarheid Score: 4

jaspernts 19 december 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

M'n huidige WiFi van Ziggo (Technicolor TC7210 router) vervangen door 2 Ubiquiti's Unifi AP-AC Lite en de zeer matige Netgear AP er meteen uitgegooid. Het installeren ging erg goed, wijst zich niet meteen zichzelf, maar na wat Google'en had ik het perfect ingesteld. Zeer aan te raden!!

Pluspunten

• Professionele kwaliteit
  • Snel te installeren
  • Naadloze overgang
  • WiFi bereik
  • Uitgebreide software
  • Instellen en nooit meer naar omkijken

Minpunten

• Geen

RoccoS 31 januari 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Uitstekend wifi access-point, perfect om je netwerk van snel wifi-AC te voorzien voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• Stabiliteit en snelheid
  • Eenvoudig beheer
  • Mooie vormgeving
  • Voeding via PoE

Minpunten

• Installatie pc software vereist

Beheerbaarheid Score: 4

freeewillie 15 februari 2017

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

zit minimal beschrijving bij geen utp kabel , maar dat had ik al gelezen een kreeg eerst cloud interface niet werkend

Pluspunten

• Mooi uiterlijk voor een wifi apparaat
  • Blauwe ring/led is uit te zetten via setting

Minpunten

• Geen netwerkkabel meegeleverd
  • cloud functie niet gelijk werkend je moet eerst java ofline installeren
  • Niet goedkoop

TPA 2 juni 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

goede prijs voor een kwalitief goed product. goed bereik, POE en legio instel mogelijkheden. centraal in te stellen via de controller software op je pc of via een cloud key of via de mobile app. In de laatste heb je minder optie qua instellingen.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • POE
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• geen echte negatieve punten!

Pelox2002 16 oktober 2018 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Leuke AP, maar vrij prijzig en het bereik valt mij tegen. Na het lezen van alle reviews hier had ik er toch echt meer van verwacht.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Snel
  • Ziet er netjes uit

Minpunten

• Geen netwerkkabel bijgeleverd
  • Bereik valt mij tegen

henkbiertank 3 oktober 2018 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Topproduct! Ik had er al veel over gelezen, maar was wat bang voor de vele instellingen. (Bijna) niets bleek waar te zijn! Montage spreekt voor zich en de configuratie gaat makkelijk met de controller. In een huis met meerdere verdiepingen (lees: beton) is ontvangst super.

Pluspunten

• Professionele hardware
  • Professionele software
  • Configuratie makkelijk

Minpunten

• Is wat duur, maar wel kwaliteit

TeknoGecko 24 september 2018 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Ik heb installeer deze dingen vanuit mijn werk als PC Dokter bij consumenten thuis. Ze zijn zonder uitzondering een verbetering in de stabiliteit, doorvoersnelheid en bereik van het WIFI netwerk. Tot nu toe is dit een van de weinige producten waar ik mee gewerkt heb dat echt betrouwbaar is.

Pluspunten

• Bereik
  • Doorvoersnelheid
  • Stabiliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Design

Minpunten

• Java afhankelijkheid software

aryan21 18 juni 2018 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Ik heb heel veel ellende gehad met dit product. Ik heb het configuratieprogramma met heel veel moeite geïnstalleerd gekregen op mijn laptop. Het programma herkent het apparaat niet! op geen enkele manier. Ik heb de AAP geïnstalleerd op mijn telefoon, maar ook zonder succes. waarom zo ingewikkeld!!!

Pluspunten

• licht, klein en mooi ontwerp

Minpunten

• ingewikkelde configuratie via de browser

rutger75 10 juni 2018 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Eindelijk stabiel en snel internet in ons hele huis met 4 van deze access points. Jammer dat ze alleen in te stellen zijn met UniFi controller, maar dat went. De nieuwe versies werken prima met eigen POE switch (Zyxel GS1900-8HP).

Pluspunten

• Stabiel, snel internet
  • Goede roaming
  • Elegant uiterlijk

Minpunten

• Alleen instelbaar met UniFi controller

Rob Z 16 januari 2018 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Nadat de WiFi van de Experiabox v10 telkens vastliep deze aangeschaft. Voor de installatie van 1 apparaat is de management software niet nodig las ik hier; dat kan ook met een app. DHCP doet de Experia box nog steeds. Qua toegang tot lokale netwerkapparaten merk je geen verschil.

Pluspunten

• Simpel, doet precies wat deze moet doen
  • POE voeding inbegrepen
  • Niet duur
  • Formaat niet te groot
  • Bevestigingsplaat inbegrepen
  • Goed bereik

Minpunten

• Nog geen

Jonathan-458 15 november 2017 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Getwijfeld over de aanschaf tussen 2x Lite of Pro, uiteindelijk gekozen voor Lite ivm ontbreken cliënt support 2x2 wifi en pas vanaf HD is er Mu-MiMo maar de meer prijs staat niet in verhouding naar mijn mening. Zeer goede keuze uiteindelijk, ze zijn razend snel, stabiel en roamen perfect

Pluspunten

• UniFi Controller is zeer uitgebreid.
  • PoE AF
  • PoE injector, handig als je nog geen PoE switch hebt.
  • Klein en mooi design
  • Qualitatieve support en firmware
  • Uitstekend bereik en super stabiel.
  • Seamless Roaming

Minpunten

• Geen
  • Je wilt mogelijke meer UniFi hardware

tommy320 7 november 2017 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Bij ontvangst van de UniFi blij verrast dat er op de doos een stikker zat "Ondersteunt nu ook 802.3af/at" dat is mooi want ik heb een POE switch die dat ondersteunt, dus de bijgeleverde POE injector had ik niet nodig. Het bereik is super!

Pluspunten

• Bereik
  • Standaard 802.3af/at POE

Minpunten

• Standaard LED ring gedrag (gelukkig uit te zetten)

nimm2 5 november 2017 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

ik kan niet anders zeggen dat ik bijzonder tevreden ben met dit access point. ik gebruik er twee en kan hiermee mijn huis met drie verdiepingen voorzien van snel, stabiel AC wifi. Roaming tussen access points werkt perfect.

Pluspunten

• Uitgebreide featureset
  • Stabiliteit
  • PoE
  • Roaming tussen access points
  • Mooi uiterlijk, leds zijn uit te zetten
  • Perfect te configureren via controller software

Minpunten

• Vereist controller software

Jaco69 31 oktober 2017 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Een mooi apparaatje, makkelijk te plaatsen met maar 1 kabel nodig en werkt goed. Er zijn eenvoudig meerdere in één netwerk te plaatsen (ik heb er 2). De gratis controller software ziet er gelikt uit en werkt vlekkeloos. Het is dus wel nodig om deze software te gebruiken bij installatie..

Pluspunten

• Mooi
  • Eenvoudig
  • Maar 1 (PoE) kabel nodig (PoE injector meegeleverd)

Minpunten

• nog niet gevonden

macaidwin 3 juli 2017 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Gewoon geen wifi problemen meer sinds de aanschaf van dit accesspoint

Pluspunten

• goed bereik
  • ziet er mooi uit
  • werkt altijd

MartijnDutch 1 juli 2017 Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Dit is van alle AP die ik getest hebt verreweg de beste. Op grotere afstand van het AP (bijv. zolder) is het bereik qua signaalsterkte weliswaar vergelijkbaar met andere APs, maar is de verbindingskwaliteit veel beter. Netflix op de telefoon met maar één streepje gaat bijv. foutloos.

Pluspunten

• Stabiele verbinding
  • Mooi

Minpunten

• Lastig te configureren

harsone 26 april 2017

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

van ons stotterende apple netwerk afgestapt aansluiten is simpel tot snelheid boven de 200 af en toe een macbook verbinding weg zal wel wat instellingen moeten wijzigen signaal gaat nu verder de tuin in dan de apple leuk is dat het ledje onze overloop in een zacht licht zet s'nachts

Pluspunten

• mooi
  • leuk lampje
  • goed signaal

Minpunten

• rot bevestiging beugeltje

Qwizh 1 januari 2017

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Prachtige access point. Zowel qua design als functionaliteit. Ontzettend snel en de UniFi controller werkt leuk.

Pluspunten

• Erg betaalbare kwaliteits AP
  • Mooie design
  • Goede controller
  • In geval van het ontbreken van een pc/server Cloud Key beschikbaar

Minpunten

• Verplichte POE (injector of via switch)
  • Geen netwerkkabel meegeleverd

MrManuzz 20 december 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Eens met alles dat al gezegd is. Controller software is ronduit geweldig. Veel features, veel inzicht middels diverse overzichten. Geen bugs en uiterlijk van de software (web portal) ziet er hedendaags uit. Dit soort software vind je doorgaans alleen bij enterprise producten. Zeer veel waar voor je geld!!

Pluspunten

• goed bereik
  • veel features
  • schaalbaar!

Minpunten

• geen

rhoogduin 6 december 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Fantastisch accesspoint. Ik heb er twee in twee delen van mijn huis. Ze zijn duurder dan het eerste de beste TP-link accespoint, maar wat ben ik blij dat ik ze heb aangeschaft. Oude gammele accespoints de deur uit. Wifi van het Ziggo-Cisco modem uitgeschakeld. Nu overal goede dekking!

Pluspunten

• Goed te configureren met App
  • Goede dekking en throughput
  • Mooi design

Minpunten

• Je moet wel even de APP gebruiken voor het configureren
  • Kosten

pbelmaps 25 november 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Goed product. Zeer eenvoudig te installeren (Mac). Je krijgt inderdaad snel het idee : "waarom heb ik dit niet eerder gekocht?". Zeer hoge snelheid. grote dekking (tevens is dekking in te stellen, ik had nl. eerst het probleem dat ipad in verbinding bleef met Wifipunt terwijl ander wifipunt sterker was).

Pluspunten

• Sterk signaal en goede dekking
  • Veel instelmogelijkheden
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Geen UTP kabel bijgeleverd
  • Niet goedkoop

BarttjeR 22 november 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Prima stabiel product. Met de Android App ingesteld wat ook erg makkelijk te doen is. Zeer tevreden mee.

Pluspunten

• QR code om in Android App toe te voegen
  • 5Ghz ondersteuning
  • Eenvoudig in te stellen (via de Android App)

Minpunten

• Geen VLAN tagging, hiervoor moet je de Unifi Controller software installeren
  • Geen LAN kabel meegeleverd

joost1112 4 oktober 2016

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

gisteren geinstalleerd, let op er zitten totaal geen utp kabels bij en je hebt er 2 per accespoint nodig. Verder met de installatie wat probleempjes maar via de live chat in de benodigde management software erg goed geholpen en alles draait nu naar behoren.

Pluspunten

• goede live chat
  • indien alles in 1x wordt herkend simpel om te installeren

Minpunten

• geen utp kabels

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (5-Pack)?